Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@16:41:39 GMT

بسکتبال بانوان تا چهار سال دیگر به دسته یک آسیا صعود می‎کند

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۴۷۲۶۷

بسکتبال بانوان تا چهار سال دیگر به دسته یک آسیا صعود می‎کند

فریده شجاعی در گفتگو با خبرنگار مهر، در رابطه با برنامه های فدراسیون بسکتبال برای تیم پنج نفره بانوان در سال جاری گفت: در اولین اقدام باید تکلیف کادر فنی تیم های نوجوانان، جوانان و بزرگسالان را در این بخش مشخص می کردیم. در همین رابطه نشست های زیادی داشتیم و با رئیس فدراسیون هم جلسه داشتیم تا گزینه های خود را نهایی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه به زودی فعالیت های تمرینی بسکتبال بانوان در بخش پنج نفره آغاز می شود، خاطرنشان کرد: البته برای سال جاری اولویت ما تیم جوانان است، چرا که آذرماه امسال مسابقات آسیایی به میزبانی هند برگزار می شود و قصد داریم در این رقابتها حضور داشته باشیم. تیم پنج نفره جوانان ایران در دسته دوم این رقابتها شرکت می کند تا در صورت کسب مقام اول یا دوم، راهی دسته اول شود.

نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال با بیان اینکه در مجموع و برای تیم پنج نفره بانوان یک برنامه چهارساله ارائه شده است، خاطرنشان کرد: تیم ملی پنج نفره بانوان ایران در دسته دوم مسابقات آسیایی قرار دارد. طبق این برنامه باید به گونه ای پیش برویم که بتوانیم از دسته ۲ صعود کرده و رقابتهای آسیایی خود را در کنار برترین های حاضر در دسته اول دنبال کنیم.

شجاعی تاکید کرد: طبق برنامه و سند راهبردی که برای بسکتبال بانوان نوشته ام و اگر تمام برنامه ها آنگونه که می خواهم اجرا شود، یعنی دیدارهای تدارکاتی و اردوهای تمرینی سر وقت و به اندازه برگزار شود، قطعاً می توانیم تا ۴ سال آینده به این مهم دست یابیم و تیم ملی پنج نفره بانوان را در دسته اول جهانی ببینیم.

وی در همین رابطه خاطرنشان کرد: خوشبختانه بسکتبال بانوان پتانسیل لازم را دارد. در این رشته بازیکنان مستعد با فیزیک بدنی خوب داریم که در صورت برنامه ریزی درست می توانند در بالاترین سطح آسیا رقابت کنند. نکته مهم دیگر این است که باید امکانات فراهم شود. برنامه لازم را من ارائه می دهم، فراهم کردن امکانات و اسپانسر هم با مسئولان فدراسیون و وزارت ورزش باشد.

شجاعی که نایب رئیسی فدراسیون فوتبال را هم در کارنامه دارد، همچنین با اشاره به قهرمانی اخیر تیم ملی فوتسال بانوان در آسیا گفت: ۴ سال در کمیته قوانین برای برگزاری این رویداد جنگیدم، به واقع مسئولان AFC را از رو بردم تا این مسابقات برگزار شود. خوشحالم که می بینم دختران فوتسال ایران در این رقابتها قهرمان قاطع هستند. من از عملکرد آنها در مسابقات اخیر لذت بردم. این شاهکار را به تک تک آنها تبریک می گویم.

کد خبر 4297133 زینب حاجی حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: تيم بسكتبال بانوان فریده شجاعی لیگ بسکتبال بانوان کشور تیم فوتبال استقلال تهران تیم فوتبال پرسپولیس کشتی فرنگی کشتی آزاد تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان لیگ قهرمانی فوتبال آسیا انتخابی تیم ملی تیم الجزیره امارات تیم ملی فوتبال ایران لیگ قهرمانان فوتبال آسیا تیم فوتبال الجزیره امارات لیگ برتر فوتبال ایران امیر قلعه نویی برانکو ایوانکوویچ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۴۷۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا/ شهرداری گرگان مقابل الریاضی لبنان پیروز شد

تیم بسکتبال شهرداری گرگان در دومین دیدار فینال سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا امشب در سالن زنده‌یاد محمود مشحون مقابل تیم الریاضی لبنان به میدان رفت.

تیم شهرداری گرگان با ترکیب ارسلان کاظمی، نوید رضایی‌فر، سالار منجی، سینا واحدی و ویل چری این دیدار را آغاز کرد. بازیکنان گرگان نیمه اول را با نتیجه ۴۵ بر ۴۱ به رختکن رفتند و در نهایت با نتیجه ۹۵ بر ۸۵ به پیروزی رسیدند. شهرداری گرگان دیدار نخست این رقابت‌ها را واگذار کرده بود و ۲ تیم در تعداد پیروزی ها یک بر یک شدند.

ویل چری با ۲۵ امتیاز، ۵ ریباند، ۵ پاس گل و کارایی ۲۸ بهترین بازیکن این دیدار بود.

نتایج چهار کوارتر این دیدار به شرح زیر است:

کوارتر اول، سوم و چهارم را به ترتیب با  ۲۳ بر ۲۲، ۲۶ بر ۲۰ و  ۲۸ بر ۱۸  پیروز شد و فقط کوارتر دوم را با نتیجه ۲۳ بر ۱۸ به الریاضی واگذار کرد.

 فینال سوم  این رقابت‌ها روز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه ساعت ۲۲:۱۵ در بیروت برگزار خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی توپ و تور

دیگر خبرها

  • آینده سازان، پیروز فینال نخست لیگ دسته یک حرفه‌ای بسکتبال
  • صعود تیم بسکتبال بانوان زربام‌پارت خراسان شمالی به مرحله پلی‌آف
  • صعود نمایندگان لارستان و خراسان جنوبی به لیگ دسته یک هندبال بانوان
  • شهرداری گرگان فینال سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا را به بازی سوم کشاند
  • سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا/ شهرداری گرگان مقابل الریاضی لبنان پیروز شد
  • جدال شهرداری گرگان با الریاضی لبنان برای قهرمانی
  • حضور توپکا و شاهان میاندورود در دور برگشت لیگ دسته دوم بسکتبال بانوان کشور
  • داوری: دلیل قطع همکاری با دمیر محرمانه است/زمان معرفی سرمربی جدید
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۱۱ اردیبهشت
  • ارتش تک‌نفره قایدی برای صعود به فینال کافی نبود