Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-19@23:39:58 GMT

مهمترین اخبار جهان(19-7)

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۴۷۴۱۸

 به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما مهمترين رويدادهاي جهان در دوازده ساعت گذشته به شرح ذيل است..

بين الملل
ـ مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا : چهارشنبه در صوفیه بلغارستان با سران 28 کشور اروپایی درباره چگونگی حفظ برجام ، گفتگو می کنیم.
ـ ­سازمان دیده بان حقوق بشر : آمریکا به علت مانع تراشی در مسیر تشکیل کمیته تحقیق درباره حوادث غزه ، اعتبارش را از دست داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ـ نشست اضطرای شورای امنیت درباره فلسطین بدون نتیجه خاصی پایان یافت.در نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل درباره حوادث اخیر فلسطین بیشتر اعضا خواستار تحقیقات مفصل شدند.

سوئيس
ـ دولت سوییس با صدور بیانیه ای اعلام کرد: سیاست دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا برای انتقال سفارت به بیت المقدس را دنبال نمی کند .

جمهوري آذربايجان
ـ المار محمدیاراف وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان آمادگی باکو را برای مذاکرات فشرده حل مناقشه قره باغ اعلام کرد .

انگليس
ـ صدها نفر از قشرهای مختلف مردم، صلح طلبان ، فعالان حقوق بشر و حامیان مردم فلسطین با تجمع برابر ساختمان نخست وزیری انگلیس خشم و انزجارشان را از اقدام امریکا در انتقال سفارتخانه اش به قدس اشغالی و کشتار مردم مظلوم فلسطین ابراز کردند .

آمريکا
ـ در پی اعلام ایالات متحده آمریکا مبنی بر خروج از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور امنیتی و سیاست خارجی ، فرانسه، آلمان و انگلیس 25 اردیبهشت 1397 در بروکسل دیدار و تعهد خود در اجرای کامل و موثر برجام را که به اتفاق آراء در قطعنامه 2231 شورای امنیت به عنوان عنصری کلیدی در ساختار نظام عدم اشاعه هسته ای جهانی و یک دستاورد دیپلماتیک قابل توجه مورد تاکید قرار گرفته است، یادآوری کردند.
ـ ­سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پیامی توئیتری اعلام کرد: مایک پمپئو، وزیر امور خارجه این کشور هفته آینده در بنیاد هریتیج درباره ایران سخنرانی می کند.
ـ دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی در میان افسران پلیس گفت باور ما این است که برای کسانی که نیروهای پلیس ما را می کشند باید حکم اعدام صادر شود.

کره شمالي
ـ کره شمالی به امریکا درباره سرنوشت نشست با ترامپ هشدار داد .

فرانسه
ـ لودریان وزیرخارجه فرانسه : باید برای بهره برداری اقتصادی ایران از برجام تضمین بدهیم.

سرزمين هاي اشغالي
ـ نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل مدعی شد : وقایع اخیر در غزه تظاهرات نبود بلکه شورش های خشونت آمیز بود.
ـ ­جنبش حماس روز سه شنبه در بیانیه ای اعلام کرد: رژیم صهیونیستی در خرد کردن اراده ملت فلسطین ناکام ماند.
ـ کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین : درخواست رژیم صهیونیستی از سرکنسول ترکیه در قدس مبنی بر ترک فلسطین اشغالی در تضاد با عرف و رسوم دیپلماتیک است.
ـ وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد شمار شهدای فلسطینی در نوار غزه به 62 نفر افزایش یافت.
ـ اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس که در میان تظاهرکنندگان فلسطینی در مرزهای شرقی نوار غزه حضور داشت گفت: پیام حضور ما این است که تظاهرات بزرگ بازگشت و رفع محاصره، همچنان ادامه می یابد و کشتاری که اشغالگران اسرائیلی علیه جوانان انقلابی ما مرتکب شدند نتیجه ای جز افزایش مقاومت، پایداری، اصرار بر مواضع خود و پایبدنی به حق بازگشت در بر ندارد.
ـ بلژیک سفیر رژیم صهیونیستی در بروکسل را احضار و بر ضرورت تحقیق بین المللی درباره تحولات غزه و شهید و زخمی شدن شمار زیادی از فلسطینیان تاکید کرد.

عراق
ـ مقتدی صدر رهبر جریان صدر و رئیس ائتلاف سائرون که تا کنون در انتخابات پارلمانی عراق پیشتاز است در پیامی توئیتری آمادگی خود را برای تشکیل دولت تکنوکرات اعلام کرد.
­ـ العبادی نخست وزیر عراق با تأکید بر ضرورت پایبندی همه کشورها به تعهدات بین المللی گفت: خروج یکجانبه آمریکا از توافقنامه هسته ای، یک نوع بدعت گذاری در روابط بین المللی است.

العالم :
ـ فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نشست خبری پس از نشست بروکسل گفت: با کشورهایی که هنوز در توافقنامه هسته ای ایران باقی مانده اند توافق کردیم به همکاری در همه زمینه ها ادامه دهیم.

روسيه
ـ سرگئی ریابکوف معاون وزیرخارجه روسیه :معتقدم می توان آینده توافق هسته ای ایران را بدون مشارکت آمریکا هم مورد بحث و بررسی قرار دارد.
ـ وزیرخارجه فرانسه در اظهارنظری که انحراف شدیدی از سفر گرم امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه به واشنگتن در ماه گذشته به شمار می رود گفت مکرون آماده است به اقدامات آمریکا در خاورمیانه پاسخ بدهد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: موگريني مهمترين اخبار بلغارستان برجام بين الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۴۷۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین: در کنار مردم فلسطین هستیم

دستیار وزیر امور خارجه چین با بیان اینکه ناکامی شورای امنیت سازمان ملل متحد در تصویب قطعنامه عضویت کامل فلسطین در این سازمان، برای بشریت غم‌انگیز بود، تصریح کرد: پکن در کنار مردم فلسطین ایستاده است.

به گزارش مشرق، خواچونینگ سخنگوی و دستیار وزیر امورخارجه چین در شبکه اجتماعی ایکس امروز (جمعه ۳۱ فروردین) با بیان اینکه ناکامی شورای امنیت سازمان ملل متحد در تصویب قطعنامه عضویت کامل فلسطین در این سازمان، برای بشریت غم‌انگیز بود، تصریح کرد: پکن و اکثریت کشورها در کنار مردم فلسطین ایستاده‌اند.

وی به نقل از وانگ یی رئیس دیپلماسی چین، اظهار داشت: آمریکا باید خود برتری را کنار بگذارد و به صدای جامعه جهانی توجه کند.

وانگ با بیان اینکه کشورها در سازمان ملل با یکدیگر برابرند، تصریح کرد:هیچ کشور عضو این سازمان از جمله آمریکا نباید در رعایت قوانین بین‌المللی از جمله قطعنامه های شورای امنیت سازمان مستثنی یا از هیچ امتیازی برخوردار باشد.

لین جیان سخنگی وزارت امور خارجه چین هم امروز اظهار داشت: تشکیل یک کشور مستقل آرزوی دیرینه مردم فلسطین بوده و پیوستن رسمی به سازمان ملل گامی کلیدی در این روند تاریخی است.

وی با بیان اینکه فلسطین در اوایل سال۲۰۱۱ درخواست عضویت در سازمان ارائه داد که با مخالفت واشنگتن متوقف شد، افزود: وتوی آمریکا بار دیگر تاریخ و مردم جهان شاهد این رفتار بودند

لین با تاکید بر اینکه پکن همیشه در کنار صلح، عدالت و وجدان در مورد مساله فلسطین ایستاده است، اذعان کرد: ما قاطعانه از تبدیل وضعیت فلسطین به عضویت کامل سازمان ملل متحد حمایت می‌کنیم و به همکاری با طرف‌های مربوطه برای آتش‌بس در نوار غزه، تسهیل وضعیت بشردوستانه و ترویج اجرای طرح راه‌حل ۲دولتی ادامه خواهیم داد.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • قطعنامه عضویت کامل فلسطین دوباره به رای گذاشته می شود
  • چین: در کنار مردم فلسطین هستیم
  • لغو ناگهانی همایش حمایت از فلسطین در دانشگاه فرانسه
  • آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد
  • ببینید | لحظه وتوی آمریکا برای عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل
  • آمریکا عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو می‌کند
  • حامیان فلسطین نظامی صهیونیست را در فرانسه به دادگاه کشاندند
  • آلمان، فرانسه و آمریکا، مقصد اول صادرات قطعات خودرو ترکیه
  • اعلام از سرگیری فعالیت بازرسان آژانس در ایران/ تصویب اقدامات ضد ایرانی بیشتر از سوی مجلس نمایندگان آمریکا/ تشدید تنش میان فرانسه و جمهوری آذربایجان با فراخوان سفیر
  • فیلم‌های دوهفته کارگردانان کن اعلام شد