Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-18@22:48:31 GMT

استاندار کرکوک نتایج را "فاجعه" خواند

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۴۷۵۸۳

استاندار کرکوک نتایج را 'فاجعه' خواند

به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق در کنفرانس خبری شب گذشته اعلام کرد، حزب  دموکرات کردستان عراق به ریاست مسعود بارزانی در استان دهوک در رتبه اول، حزب اتحادیه اسلامی کردستان در رتبه دوم، اتحادیه میهنی کردستان وابسته به جلال طالبانی رئیس جمهوری فقید عراق در رتبه سوم قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


  این کمیسیون در ادامه گفت:  جنبش الجیل الجدید در رتبه چهارم،‌ جنبش تغییر در رتبه پنجم، جماعت اسلامی در رتبه ششم و ائتلاف رافدین ه ترتیب در رتبه هفتم قرار گرفتند.طبق نتایج اعلام شده از سوی کمیسیون انتخابات عراق در استان کرکوک که یکی از مناطق مورد مناقشه بین بغداد و اربیل است اتحادیه میهنی کردستان عراق در رتبه نخست و بعد از آن التحالف العربی (ائتلاف عربی) در رتبه دوم قرار گرفت.

طبق بیانیه کمیسیون انتخابات عراق، براساس نتایج اولیه شمارش آرا در این استان جبهه ترکمانی در رتبه سوم، ائتلاف النصر در رتبه چهارم، الفتح پنجم و الوطنیه در رتبه ششم قرار گرفتند.نتایج استان کرکوک در حالی اعلام شده که اعتراضات گسترده‌ای از سوی ترکمان‌ها و اعراب طی دو روز گذشته وجود داشته و آنها خواهان شمارش دستی مجدد آرا هستند.

این در حالی است که راکان سعید جبوری، استاندار کرکوک نتایج اعلام شده از سوی کمیسیون انتخابات در استان را "فاجعه" خواند و گفت: صندوق‌های رای در شهرستان داقوق مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

جبوری در کنفرانس خبری تاکید کرد: کمیسیون انتخابات عملکرد خوبی نداشت و بسیاری از سیستم‌های الکترونیکی آن یا کار نمی‌کنند یا دیر عمل می‌کنند. نتایج رای گیری خاص قابل انتظار بود. البته ما به کمیسیون در آن زمان اعلام کردیم که باید برگه‌های رای را تغییر دهد اما کمیسیون به درخواست ما گوش نکرد. ما نسبت به رای‌گیری سراسری هم هشدار دادیم و نتایج مغایر با واقعیت در مناطق بسته شده روی فراکسیونی خاص بود.

استاندار کرکوک در ادامه تاکید کرد: ما نسبت به انتقال صندوق‌ها برای برنامه‌ریزی در سلیمانیه که ماه‌های قبل صورت گرفته بود، هشدار دادیم. سه روز قبل از انتخابات برگه‌های رای از مراکز ثبت نام خارج شده بود. ما نسبت به همه اینها هشدار دادیم، اکثر مراکز ثبت نام رای دهندگان به دستورات تلفنی پایبند نبودند و آنها را اجرا نمی‌کردند.
وی خاطرنشان کرد: پیام ما به کمیسیون انتخابات این است وضعیت کرکوک دشوار و متشنج است و تحمل تشنج بیشتر را ندارد. ما با گروه‌های سیاسی در بغداد ملاقات داشتیم، لذا صندوق‌های رای در داقوق برای بررسی به کمیسیون انتخابات منتقل خواهند شد.

جبوری تاکید کرد، باید شمارش آرای صندوق‌های شکایت شده درباره آنها آغاز شود. اعلام نتایج از سوی کمیسیون "فاجعه" است و باید هر چه سریع تر شمارش دستی آرا آغاز شود.در این راستا حیدر العبادی،‌ نخست وزیر عراق روز سه‌شنبه اعلام کرد، اگر وجود خللی در سیستم رای‌گیری الکترونیکی ثابت شود کمیسیون انتخابات باید دوباره آرا را بشمارد.

العبادی به تلویزیون رسمی این کشور گفت، بعد از اتهامات درباره بازی با آرا و سیستم‌های معیوب رای گیری در استان کرکوک کمیسیون انتخابات باید شمارش دستی مجدد آرا را آغاز کند. در واقع شمارش آرا در صورت اثبات این موضوع باید در سراسر عراق انجام شود.

وی تصریح کرد: حل مشکل انتخابات در کرکوک در شمارش مجدد نهفته است و کمیسیون به دولت اطلاع داده که شرکتی را برای بررسی سیستم‌های رای‌گیری یک هفته قبل از انتخابات تعیین نکرده بود.
احزاب مخالف کرد در استان‌های کرکوک و سلیمانیه در شمال عراق نسبت به بازی با آرا و تقلب در آنجا شکایت کرده و گفته بودند، پیروزی یکی از احزاب اصلی کرد در این دو استان در نتیجه تقلب بوده است.   پیام رسان سروش پیام رسان ایتا پیام رسان بله اینستاگرام

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۴۷۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای کمیسیون‌های سه گانه فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شدند/ در انتظار برگزاری انتخابات

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، فدراسیون انجمن‌های ورزشی حدود ۲ ماه است که با سرپرستی اداره می‌شود و همچنان زمان انتخابات این فدراسیون نیز مانند تعداد قابل توجهی از فدراسیون‌ها مشخص نشده است.

هفته گذشته انتخابات کمیسیون‌های مربیان، ورزشکاران و داوران به پایان رسید که وزارت ورزش و جوانان نیز تا به حال به خاطر مشخص نبودن نتیجه این انتخابات برای اعلام زمان مجمع انتخاباتی فدراسیون دست نگاه داشته بود.

اعضای انتخاب شده برای کمیسیون‌های ورزشکاران، مربیان و داوران به شرح زیر است:

کمیته مربیان
۱-سیدامیر خوشبین (جوجیستو)
۲-کیوان صفاییان (بیسبال)
۳-فرزانه جعفرزادگان (جوجیستو)
۴-راضیه امیری (جوجیستو)

داور‌ها
۱-امید شیری (سپک تاکرا)
۲-سمیه شریفی (سافت بال)

ورزشکاران
۱-وحید ملکی (سپک تاکرا)
۲-مریم مرادمنش (سپک تاکرا)
۳-ابتین نخجوانپور (بیس بال)
۴-محمد صفدری (بیس بال)
۵-زهرا رشوند (اسپوکس)
۶-رویا کاهنی (کریکت)

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تقدیر از ۱۸۰ فعال عرصه مشارکت حداکثری در انتخابات ۱۴۰۲
  • خبرنگار ایرلندی، رئیس کمیسیون اروپا را جنایتکار جنگی خواند
  • محافظه کاران در انتخابات کرواسی اکثریت مطلق را از دست دادند
  • ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
  • ایکس در هندوستان دردسر درست کرد/ نافرمانی از دستور کمیسیون انتخاب
  • سرنوشت طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری چه شد؟
  • مشخص شدن کمیسیون‌های فدراسیون انجمن‌های ورزشی
  • اعضای کمیسیون‌های سه گانه فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شدند/ در انتظار برگزاری انتخابات
  • کمیسیون های فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد
  • کمیسیون‌های فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد