Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-29@10:42:45 GMT

تولید مس کاتد معدن سونگون به زودی عملیاتی می شود

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۴۷۵۹۱

تولید مس کاتد معدن سونگون به زودی عملیاتی می شود

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ رضا رحمانی سه شنبه شب در آیین تجلیل از مقام سیدرضا مقیمی اصل، کارآفرین نمونه و پیشکسوت صنعت کشور، در تبریز افزود: با اجرایی شدن طرح تولید مس کاتدی در معدن مس سونگون، سالیانه 100 هزار تن از این نوع محصول تولید خواهد شد.
وی ادامه داد: بناست از این پس همه مسائل مالی معدن مس سونگون در آذربایجان شرقی متمرکز شود، ضمن اینکه ایجاد شهرک تخصصی مس و طلا در این استان نیز در حال نهایی شدن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قایم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: سال گذشته ارزش فروش کنستانتره مس سونگون 2 هزار و 500 میلیارد تومان بود، در حالی که گردش مالی شرکت عظیم تراکتورسازی تنها به یک‌هزار میلیارد تومان رسید.
وی با اشاره به اهمیت راهبردی مس در کشور یادآور شد: هر کس در صنایع پایین‌دستی مس سرمایه‌گذاری کند، خوراکش را تامین می‌کنیم.
معدن مس سونگون، دومین معدن مس بزرگ کشور بعد از معدن مس سرچشمه در شهرستان ورزقان استان آذربایجان شرقی واقع شده است؛ مس استخراجی از معدن سونگون برای فرآوری، سال ها به معدن مس سرچشمه منتقل می شد و همین امر انتقادات زیادی از سوی افکار عمومی و مسوولان و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی را سبب شده بود.
ایجاد کارخانه تولید مس کاتدی در معدن مس سونگون از دیگر مطالبات مردم و مسوولان اآذربایجان شرقی در یک دهه اخیر بود که با اهتمام ویژه دولت تدبیر و امید به زودی اجرایی می شود.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کشور نیز در این آیین از احداث نخستین شهر صنعتی ایران در تبریز خبر داد و گفت: این شهر تخصصی یک هزار و 800 هکتار وسعت خواهد داشت.
صادق نجفی افزود: ظرف یک ماه آینده همچنین احداث بزرگترین فضای سبز کشور به وسعت 200 هکتار در شهرک صنعتی شماره چهار تبریز آغاز می شود.
در این آیین از یک عمر تلاش بی وقفه و فداکارانه سیدرضا مقیمی اصل، از کارآفرینان و پیشکسوتان بنام و شناخته شده صنعت و معدن کشور، تجلیل شد.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: تولید مس کاتد معدن سونگون ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۴۷۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدف‌گذاری برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا فلاح پیش از ظهر امروز شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: خوزستان برخلاف دیگر نقاط کشور سه اتاق بازرگانی مستقل دارد و این امر ظرفیت بسیار خوبی را برای حوزه صادراتی استان ایجاد کرده است که امیدواریم این هم‌افزایی موجب تحقق شعار امسال و اهداف برنامه‌ریزی دولت شود.

وی به ارتباطات خوب در حوزه اصناف خوزستان اشاره و اظهار کرد: استان خوزستان با حدود ۶ میلیارد دلار، رتبه دوم کشور در حوزه صادرات را کسب کرد.

فلاح بیان کرد: برنامه‌ریزی وزارت صمت برای خوزستان رسیدن به هفت میلیارد دلار صادرات است ولی هدف صنعت، معدن و تجارت خوزستان رسیدن به ۷.۵ میلیارد دلار صادرات است که امیدواریم این امر تحقق یابد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خوزستان بر ضرورت تمرکز مبتنی بر صادرات تاکید کرد و گفت: میزان صادرات خوزستان از محل تولیدات صمت ۲.۵ میلیارد دلار بوده که یکی از اقدامات خوب بود.

وی تصریح کرد: میزان صادرات تولیدات محصولات درون استان خوزستان بیش از پنج میلیارد دلار بوده که صادرات به کشورهای همسایه هدف‌گذاری شده است.

فلاح بیان کرد: صادرات محصولات خوزستان به اوراسیا و روسیه یکی دیگر از اهداف است که تلاش می‌شود در چارچوب سیاست‌های دولت سیزدهم اجرا شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خوزستان اظهار کرد: خوزستان ۵۰ رایزن اقتصادی را برای اولین بار در سراسر کشور توزیع و مأموریت جدید محول می‌کند؛ سه نفر از همکاران در صمت خوزستان به عنوان رایزنان اقتصادی انتخاب شدند که می‌توانند ظرفیت خوبی را برای توسعه مبادلات تجاری استان ایجاد کنند.

کد خبر 6089851

دیگر خبرها

  • ۱۱۱ فرصت سرمایه‌گذاری پیش‌بینی و معرفی شده است
  • حضور نمایندگان ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • حضور نماینده ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • پیشرفت ایران در تشخیص مالاریا
  • الگوی عملیاتی تحقق شعار سال باید منجر به رشد تولید و خلق ثروت شود
  • لزوم ارایه برنامه‌های عملیاتی برای افزایش تولید و ثروت در کردستان
  • هدف‌گذاری برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • بازدید رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از پایانه مرزی آذربایجان شرقی
  • هوادار با شکست مس سونگون صعود کرد
  • بازدید هیات تجاری هرمزگان از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک چین