Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-19@12:17:20 GMT

طرح ارتقاء ایمنی در 200 مدرسه قم اجرا شد

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۴۸۱۲۶

طرح ارتقاء ایمنی در 200 مدرسه قم اجرا شد

محمدعلی محمدپور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: از این تعداد 40 مدرسه در حاشیه راه های روستایی قرار داشت که ایمن سازی آن ها در اولویت بود.
وی با بیان این که طرح ارتقاء ایمنی مدارس از سال 85 آغاز شده، اضافه کرد: این طرح در 2 بخش فرهنگی و فیزیکی اجرا که در بخش فرهنگی با حضور کارشناسانی از پلیس راهنمایی و رانندگی و اورژانس 115، کلاس های آموزشی برای دانش آموزان برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: کارشناسان پلیس راهور، علایم راهنمایی سطح محورها و عبور ایمن از خیابان و کارشناسان اورژانس 115 نیز نحوه اطلاع رسانی حوادث به این مرکز و چگونگی برخورد با مصدوم حادثه رانندگی را به دانش آموزان آموزش می دهند.
محمدپور بیان کرد: در بخش فیزیکی نیز مدارس روستایی منقش به المان های ایمنی می شوند، تابلوهای چشمک زن، خط کشی عابر پیاده و سرعت گیر در جلوی مدارس نصب می شود.
وی خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون، 12 مدرسه با جمعیت بیش از یک هزار تن در روستاهای جعفریه، مرکزی و کهک تحت پوشش این طرح قرار گرفت.
وی افزود: در این مدارس یک هزار کیف مدرسه منقش به شب رنگ در اختیار دانش آموزان قرار داده شده تا هنگام عبور از عرض جاده ها، نور منعکس شده از شب رنگ ها موجب آشکارسازی شود.
به گفته محمدپور، در همین رابطه 2 هزار و 500 دفتر با شعار ایمنی، تعدادی وسیله بازی با هدف آموزش و فرهنگ سازی به دانش آموزان اهدا و همچنین تئاتری با موضوع ایمنی عبور و مرور نیز در این مدارس برگزار شده است.
وی ادامه داد: تا پایان سال، طرح ارتقاء ایمنی در 15 مدرسه دیگر از نظر فرهنگی و آموزشی و سه مدرسه نیز از نظر فیزیکی به ترتیب اولویت در روستاهای بخش های مختلف استان اجرایی می شود.
استان قم دارای پنج بخش مرکزی، خلجستان، کهک، جعفریه و سلفچگان است؛ طبق سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال 1395، این استان دارای 127 روستا با جمعیت بالای 20 خانوار است؛ جمعیت ساکن مناطق روستایی قم بیش از 55 هزار و 865 تن است که در قالب 17 هزار و 385 خانوار زندگی می کنند.
/2085/ 1175
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 استان قم بازی پلیس راهنمایی و رانندگی قم مدرسه موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۴۸۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت مدرسه ۶ کلاسه در صالح شهر گتوند

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، علی منجزی گفت: مسئول نقشه برداری اداره کل نوسازی مدارس خوزستان و مدیریت آموزش و پرورش گتوند برای پیگیری و ساخت مدرسه ۶ کلاسه جدید در صالح شهر حضور پیدا کردند و ضمن حضور در محل ساخت مدرسه آن محل را مورد بازدید و بررسی قرار دادند.

وی افزود: در این بازدید، نوسازی مدارس  فرسوده صالح شهر نیز مورد بازدید و جهت نوسازی آنها برنامه ریزی لازم صورت پذیرفت.

منجزی ادامه داد: زمین برای ساخت مدرسه جدید ۶ کلاسه نیز از طرف شهرداری صالح شهر اهدا شده است.

دیگر خبرها

  • مدارس ما و مدارس آن‌ها
  • طرح «هرکلاس، یک قفسه کتاب» در مدارس کهگیلویه و بویراحمد اجرا شد
  • اجرای آموزش «حداقل یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز» در مدارس
  • ساخت ۳۴۴ مدرسه در سیستان و بلوچستان
  • ساخت مدرسه ۶ کلاسه در صالح شهر گتوند
  • صدور مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در ۳ استان
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در ۳ استان کشور
  • مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور صادر شد
  • معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش: مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان صادر شد
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور