Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@23:44:39 GMT

هدف سیتروئن، صادرات خودرو از ایران به بازار خاورمیانه است

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۴۸۴۹۴

هدف سیتروئن، صادرات خودرو از ایران به بازار خاورمیانه است

تهران- ایرنا- مدیر سالن مونتاژ شرکت سایپا - سیتروئن کاشان گفت: شرکت سیتروئن با هدف صادرات خودرو از ایران به بازار بزرگ خاورمیانه برنامه ریزی کرده و بر همین اساس بر بالا بودن کیفی کار در تولید خودرو تاکید دارد.

«علی ستار» روز چهارشنبه در جریان بازدید خبرنگاران و اصحاب رسانه از خطوط تولید شرکت خودروسازی سایپا- سیتروئن کاشان به خبرنگار اعزامی ایرنا گفت: اکنون داخلی سازی خودروی سی 3 (C3) به عنوان نخستین خودروی پسابرجامی این شرکت مشترک در حد پنج تا 10 درصد است که مطابق برنامه ریزی ها تا حدود 80 درصد در سال های آینده افزایش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته این مسئول، بدنه این خودرو به صورت سی.کی.دی (قطعات منفصله) از کشور اسلواکی وارد و در شرکت سایپا - سیتروئن مونتاژ می شود.
وی بیان داشت: پیش از آغاز مونتاژ این خودرو، پنج نفر از سرپرستان سایپا - سیتروئن به مدت 20 روز به اسلواکی اعزام و همه شرایط مونتاژ را بطور کامل فرا گرفتند، بر این اساس مقوله مهم آموزش پیش از راه اندازی خط تولید این خودرو در دستور کار قرار گرفت.
ستار ادامه داد: همچنین در همه سطوح سرپرستان، رئیسان و مدیران، افرادی برای فراگیری آموزش ها به سایت های مختلف سیتروئن در اروپا اعزام شدند.
وی اظهار داشت: اکنون تولید خودروی C3 با رعایت همه الزام های کیفی مدنظر سیتروئن در این خط انجام می شود و این الزام ها به صورت دوره ای به خط تولید پراید و تیبا (سایر خودروهای تولیدی در شرکت سایپا- سیتروئن) منتقل می شود که بهبود کیفی این خودروها و کاهش شکایات مردمی در 6 ماه گذشته را به دنبال داشته است.
مدیر سالن مونتاژ شرکت سایپا - سیتروئن کاشان تاکید کرد: تا مسئولان کنترل کیفیت سیتروئن مستقر در شرکت، خودرویی را تایید کیفی نکنند، این خودروها حتی استارت نمی خورند.
وی افزود: C3 با استاندارد بنزین یورو 5، نخستین خودرویی است که موفق به پاس کردن استانداردهای 85 گانه سازمان ملی استاندارد ایران شده است.
ستار همچنین از وارد شدن خط تولید موتور EC5 برای خودروی C3 خبر داد که قرار است در ایران داخلی سازی شود؛ داخلی سازی موتور موجب کاهش قیمت نهایی این خودرو و رقابتی تر شدن آن خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: خط تولید C3 در سایپا - سیتروئن کاشان، دومین سایت تولید این خودرو در جهان (پس از اسلواکی) و نخستین سایت تولید آن با موتور Ep6 است.
در این بازدید، خودروی C3 با موتور EP6 برای تست رانندگی طی روزهای گذشته در اختیار خبرنگاران قرار گرفت.
ستار همچنین تصریح کرد: راه اندازی شرکت سایپا - سیتروئن کاشان طی سال های گذشته منجر به اشتغالزایی برای چهار هزار نفر بطور مستقیم و بیش از 20 هزار نفر به صورت غیرمستقیم شده و در آینده با استقرار خط کامل مونتاژ این آمارها افزایش خواهد یافت.
وی یادآور شد: طی سه سال آینده همه خودروهای ایرانی از خط تولید سایت کاشان خارج خواهند شد؛ پارسال تولید پراید متوقف و تا پایان امسال تولید تیبا متوقف خواهد شد و پس از آن فقط محصولات سیتروئن با انجام داخلی سازی در این سایت تولید می شوند.
به گزارش ایرنا، فعالیت دو شرکت سیتروئن و سایپا پس از برجام (دی 94) با حضور مدیران ارشد 2 شرکت در ایران به صورت رسمی ثبت و به صورت عملیاتی آغاز شد.
قراردادهای مورد نیاز کنسرسیوم مشترک (جوینت ونچر) نیز به امضای دو طرف رسید و اعضای هیات مدیره شرکت سایپا سیتروئن مشخص و معرفی شدند.
بر این اساس، خودروهای جدید گروه سایپا - سیتروئن در خطوط تولید شرکت سایپا کاشان تولید و وارد بازارهای داخلی و بین المللی می شود.
شرکت سیتروئن پس از پیروزی انقلاب اسلامی به صورت سرمایه گذاری مشترک در همه زنجیره ارزش افزوده از جمله تولید در ایران هیچگونه همکاری نداشته و برای نخستین بار پس از 39 سال دوباره از طریق جوینت ونچر با سایپا مرتبط شده است.
سیتروئن شرکت خودروسازی فرانسوی است که امروزه شرکت تابعه‌ای از گروه پژو - سیتروئن محسوب می‌شود؛ این شرکت در سال 1919 توسط آندره سیتروئن تاسیس شد.
اقتصام*3065*2025

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد خودروي C3

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۴۸۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) این ۲ خودروی جدید امسال وارد بازار ایران می‌شوند

هم زمان با نمایشگاه خودرو پکن، ۲ خودرو جدید کرمان موتور که امسال به بازار می‌آید نیز مشخص شد.

به گزارش عصر ایران، کمپانی جی‌ای سی (JAC) که در ایران بیشتر آن را با نام جک می‌شناسند، سال هاست که در زمینه تولید خودرو‌های سواری و کار و تجاری فعالیت کرده و بیشتر محصولاتش نیز هم اکنون در بازار ایران حضور دارند. برای نمونه می‌توان به جک S ۵ اشاره کرد که پس شروع مونتاژش در کرمان موتور، موفق شد تا سهم زیادی از بازار کراس اوور‌ها را به خود اختصاص دهد. به بیانی دیگر می‌توان گفت که معروفیت برند جی‌ای سی در ایران با فروش بی نظیر S ۵ رقم خورد و این خودرو توانست دیدگاه مثبتی برای جک به وجود آورد.

جی‌ای سی در سال‌های اخیر علاوه بر تولید خودرو‌های متنوع، بر روی پیشرفت در زمینه خودروسازی مدرن نیز تمرکز کرده و همگام با دیگر شرکت‌های چینی، در دنیا به شهرتی نسبی رسیده است. حضور جی‌ای سی در نمایشگاه خودرو پکن که میزبان بزرگان صنعت خودروسازی دنیا نیز هست می‌تواند نشان دهنده جایگاه این کمپانی باشد.

در سال‌های اخیر اضافه شدن قوای محرکه الکتریکی به خودرو‌ها بسیار مرسوم شده و به همین دلیل اکثر خودروسازان حاضر در اتو اکسپو چین، اتوموبیل‌های تمام برقی و یا هیبریدی خود را به نمایش درآوردند. با توجه به چنین موضوعی، جی‌ای سی نیز در کنار دیگر شرکت ها، خودرو‌های تمام برقی و هیبریدی خود را به نمایشگاه آورده و در معرض دید عموم قرار داده است.

این کمپانی علاوه بر حرکت در مسیر بکارگیری از قوای محرکه روز دنیا، طراحی محصولات خود را نیز با الگو‌های نوین جهانی به روز کرده تا به صورت همه جانبه در زمینه خودروسازی پیشرفت کرده باشد.

با ورود به غرفه جی‌ای سی در نمایشگاه خودرو پکن ۲۰۲۴، در درجه اول کانسپت DE Fine دید بازدیدکنندگان را به خود جلب می‌کرد. نزدیک شدن به تولید خودرو با پلتفرم DE جزو اهداف توسعه‌ای جی‌ای سی است و در این راستا هوآوی با تکنولوژی‌های خود قصد دارد تا سرعت رسیدن به نسخه نهایی را برای JAC بیشتر کند.

کانسپت DE Fine

به طور کلی جی‌ای سی ۴ پلتفرم برای ابعاد مختلف بدنه در نظر گرفته که در میان آن‌ها پلتفرم DI که مختص خودرو‌های کوچک و متوسط مانند EV۳ است، تجاری سازی و به مرحله تولید رسیده است.

نام دو پلتفرم دیگر JAC که بخش‌های نهایی طراحی شان را سپری می‌کنند DP و DM است که به ترتیب برای تولید خودرو‌های آفرودی و MPV‌ها کاربرد خواهند داشت.

جی‌ای سی با چه خودرو‌هایی پا به اتو اکسپو پکن گذاشت؟

از مهم‌ترین خودرو‌های این برند که احتمالاً به زودی در خیابان‌های ایران تردد خواهند کرد می‌توان EV۳ را نام برد که به یک پیشرانه تمام برقی مجهز شده و با توجه به ظاهر جذابش و همچنین تنوع پایین خودرو‌های هاچ بک و درون شهری، می‌تواند مورد پسند بسیاری از جوانان و خصوصا بانوان قرار گیرد. جک EV۳ دارای یک موتور برقی با حداکثر قدرت ۷۰ کیلووات است. این هاچ بک نخستین محصول جک است که به باتری‌های استوانه‌ای تجهیز شده است و حداکثر سرعتش هم به ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

خودروی هاچ بک جک ۳ EV

دیگر محصولی که در غرفه جی‌ای سی معرفی شد، X۸ بود که کرمان موتور اقدامات لازم برای مونتاژ این کراس اوور را انجام داده و در آینده‌ای نزدیک تولیدش را آغاز خواهد کرد. این خودرو هم از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری TGDI استفاده می‌کند که قادر به تولید ۱۷۴ اسب بخار است. گشتاور این پیشرانه نیز ۲۵۰ تا ۲۸۰ نیوتن متر اعلام می‌شود و در نهایت از طریق گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه به چرخ‌های جلو منتقل خواهد شد.

محصول X۸

JS۶ هم که حضورش در ایران قطعی شده و جزو جدیدترین محصولات این برند است نیز در نمایشگاه حضور داشت. لازم به ذکر است که JS۶ قرار است در نسخه پلاگین هیبرید در کرمان موتور مونتاژ شود.

شرکت جک علاوه بر خودرو‌های سدان، کراس اوور و هاچ بک، پیکاپ‌های شاسی مستقل را نیز در سبد محصولات خود دارد. از این رو برای نمایش دستاورد‌های خود در تولید این کلاس بدنه، علاوه بر نسخه تمام بنزینی و تجهیز شده T۹ (هانتر)، نسخه تمام برقی و دو دیفرانسیل این پیکاپ را نیز برای اولین بار معرفی کرده است.

T۹ (هانتر)، نسخه تمام برقی

در بخش دیگری از غرفه، ون RF۸ که یک MPV محسوب می‌شود نیز حضور داشت و به علت طراحی داخلی لوکس و تجملاتی اش، مورد توجه مراجعین قرار گرفت. آرایش صندلی‌ها در این MPV به صورت ۲+۲+۳ بود تا سرنشینان ردیف دوم فضای کافی در اختیار داشته و سفر راحت تری را تجربه کنند. در مورد این موضوع می‌توان گفت که امروزه خودروسازان سعی دارند تا اکثر کراس اوور‌ها و SUV‌های خود را نیز با این چینش صندلی تولید کنند، چرا که فضا برای بکارگیری امکانات رفاهی بیشتر فراهم می‌شود.

دیگر خبرها

  • مردم این کشورها کُشته مُرده بستنی ایرانی هستند
  • راهکارهای رئیس کمیسیون اقتصادی برای تعدیل قیمت خودرو؛از واردات تا کاهش قیمت بهای تمام شده
  • بستنی ایرانی در کدام کشورها پرطرفدار است؟ | خارجی ها بستنی ایرانی را با این طعم‌ها دوست دارند | جدیدترین قیمت بستنی قیفی، متری، سنتی و ویژه را ببینید
  • لوله‌سازی اهواز در مسیر توسعه صادرات
  • ساینا اس اتوماتیک روانه عراق می شود / صادرات چندین هزار ساینا و کوئیک به ونزوئلا
  • تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای صنعت خودرو
  • تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای خودرو
  • شوآف «خودرو‌های برقی» در ایران
  • (تصاویر) این ۲ خودروی جدید امسال وارد بازار ایران می‌شوند
  • هم زمان با حضور شرکت جک در نمایشگاه خودرو پکن: 2 خودرو جدید کرمان موتور که امسال وارد بازار ایران می شوند مشخص شدند (+عکس ،اسامی و مشخصات)