Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاد‌ بزرگ شطرنج ایران گفت: دانشگاه آزاد اسلامی نقش مهمی در پیشرفت و ارتقای ورزش حرفه‌ای شطرنج دارد.

پرهام مقصودلو شطرنج‌باز ایرانی، متولد 22 مرداد 1379 در گرگان است. وی در سن 15 سالگی به عنوان جوان‌ترین استاد‌ بزرگ تاریخ شطرنج ایران شناخته شد و عنوان صدرنشینی آسیا در رده سنی ۱۶ساله‌ها را به خود اختصاص داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ستاره جوان ایرانی که با درخشش چشمگیرش در میدان های بزرگ ملی و بین‌المللی توانسته ریتینگ 2640 را به دست آورد و برای خانواده خود، استان گلستان و ورزش ایران افتخارات بسیاری را بیافریند، این روزها با قهرمانی مقتدرانه در مسابقات مسترز شارجه، توجه ستاره‌های بزرگ شطرنج را معطوف به خود ساخته است.

داشتن مربی بین‌المللی درجه یک، شرط لازم رسیدن شطرنج ایران به قله‌های رشد است

مقصودلو در حاشیه برگزاری مسابقات قهرمانی شطرنج پیشکسوتان کشور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد کتول در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا با ابراز خرسندی از دیدار با پیشکسوتان و نام آوران گذشته شطرنج کشور اظهار کرد: «میزبانی بسیار خوب واحد علی آباد کتول و سطح بالای مسابقات قهرمانی شطرنج پیشکسوتان کشور خود نشان‌دهنده ظرفیت و پتانسیل‌های عالی شطرنج کشور بخصوص استان گلستان و شهرستان علی آباد کتول است که امیدوارم از این پتانسیل و اتمسفر در دیگر برنامه‌های شطرنج و مسابقات بین‌المللی نیز استفاده شود.»

وی نقش دانشگاه آزاد اسلامی را در ترویج و ارتقای ورزش حرفه‌ای بسیار پررنگ و مهم دانست و گفت: «تیم دانشگاه آزاد اسلامی در سوپر‌لیگ شطرنج کشور به مقام نخست دست یافت و در مسابقات شطرنج در بخش‌های سرعتی و برق آسا، نخبگان دانشگاهی بسیاری را دیده‌ام و چیزهای بسیاری از آنها یاد گرفته‌ام و معتقدم که در پیشرفت و ارتقای ورزش حرفه‌ای بسیار تاثیرگذار هستند.»

قهرمان مسابقات شطرنج مسترز شارجه ادامه داد: «اکنون فقط روی ورزش حرفه‌ای تمرکز کرده‌ام اما اگر قرار به ادامه تحصیلات دانشگاهی و آکادمیک باشد، دانشگاه آزاد اسلامی و بخصوص واحد علی آباد کتول با توجه به امکانات و تجهیزات ورزشی آن قطعا یکی از گزینه‌های جدی من خواهند بود.»

فیل ایرانی در پاسخ به پرسش آنــا که چه خواسته‌ای از مسئولان دارد، گفت:‌ «فدراسیون شطرنج آن طور که باید حمایتی انجام نداده است و به خاطر میزبانی ناقص مسابقات قهرمانی بانوان که در ایران برگزار شد، وزارت ورزش کشور نیز فدراسیون و ما را حمایت زیادی نمی‌کند. پرداخت همه هزینه‌های مسابقات به عهده خودمان بوده و این موضوع مشکل خیلی از شطرنج بازان است لذا از طرف شطرنج بازان تراز اول کشور می‌گویم که خواهان حمایت مالی و جذب اسپانسر خوب هستیم.»

وی با توجه به اینکه داشتن مربی بین‌المللی درجه یک، شرط لازم رسیدن شطرنج ایران به قله‌های رشد است، خاطرنشان کرد: «مربی نداریم و خودمان با استفاده از ابزارهای کمکی تمرین می‌کنیم و برای مسابقات آماده می‌شویم که همین امر روند پیشرفت ما را کند کرده است.»

از طرف شطرنج بازان تراز اول کشور می‌گویم که خواهان حمایت مالی و جذب اسپانسر خوب هستیم

مقصودلو از آرزویش یعنی قهرمانی جهان و رد شدن از درجه بین‌المللی ۲۷۰۰ گفت و اظهار کرد: «هنوز در اول راه هستم و اینکه بتوانم به قهرمانی مردان آسیا برسم تا راهم را برای کسب عنوان قهرمانی جهان هموارتر سازم، از اهداف نزدیک است. هدف دیگر من عبور از ریتینگ بالای ۲۷۰۰ است چراکه تاکنون هیچ شطرنج بازی به این ریتینگ دست نیافته است و می‌خواهم با این کار برای ایران تاریخ‌ساز شوم.»

این نابغه شطرنج خانواده‌اش را همراه همیشگی خود دانست و بیان کرد: «در تمام این مدت خانواده‌ام هم اندازه من استرس کشیده‌ و هزینه‌های زیادی متقبل شده‌اند تا من الان اینجایی که هستم بایستم. از آنها تشکر می‌کنم و امیدوارم بتوانم با ادامه همین روند پاسخ زحماتشان را بدهم.»

به گزارش آنا، پرهام مقصودلو علاوه بر کسب قهرمانی مسابقات مسترز شارجه، مدال برنز مسابقات قهرمانی شطرنج ایران در سال ۱۳۹۴، دو مدال طلا در المپیاد جهانی شطرنج زیر ۱۶ سال، قهرمانی مسابقات کشور در سال 1395، مقام نخست مسابقات بین‌المللی شطرنج در مومبای هند و عضویت تیم فوتبال نوجوانان استقلال گرگان را نیز در کارنامه ورزشی خود دارد.

گفت‌وگو از محمود سلطانی

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۴۸۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیراز قهرمان مسابقات والیبال اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد منطقه یک کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مسابقات والیبال کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی منطقه یک کشور (فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد) گرامیداشت هفته معلم و استاد با حضور تیم‌های، شیراز، مرودشت، میمند، اقلید، استهبان، ارسنجان، سپیدان و بوشهر به مدت سه روز به میزبانی در مجموعه ورزشی انقلاب دانشگاه آزاد اسلامی واحد سپیدان برگزار شد.

در پایان این رقابت‌ها تیم دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز به رتبه نخست رسید، واحد استهبان دوم شد، واحد بوشهر عنوان سومی را به دست آورد و واحد مرودشت هم مقام چهارمی این مسابقات را از آن خود کرد.

جام اخلاق این دوره از مسابقات هم به واحدهای ارسنجان و اقلید رسید.

سرپرست فنی این مسابقات را منوچهر اسدی پویا برعهده داشت و رضا ناصری، مسعود و محسن پرواز، محمدعلی شمس‌الدینی و خانم سروری قضاوت این مسابقات را برعهده داشتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • درخشش شطرنج باز خوزستان در مسابقات شهر‌های آسیا
  • شیراز قهرمان مسابقات والیبال اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد منطقه یک کشور
  • ملایر در میزبانی مسابقات قهرمانی کشور سنگ تمام گذاشت
  • مروری بر چند خبر کوتاه از ورزش قزوین
  • اعزام ۱۰ تیم ورزش نابینایان البرز به مسابقات قهرمانی کشور
  • برای رسیدن به طلای آسیا برنامه داشتم/ اسپانسر دارم اما کافی نیست
  • نایب قهرمانی تیم پسران ایران در شطرنج شهر‌های آسیا
  • دومی و ششمی تیم‌های ملی امید مردان و زنان در مسابقات شطرنج شهرهای آسیا
  • از قرقیزستان تا رومانی: قهرمانی که داور شد!
  • استاندار مرکزی: آموزش فنی و حرفه‌ای راه نجات کشور است