Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان از عدم شناسایی کانون ریزگرد در استان خبر داد و گفت: البته در صورت جدی نگرفتن موضوع حفظ منابع طبیعی، مواجه شدن با این پدیده دور از انتظار نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ خلیل آقاجانلو در گفت‌وگو با موج رسا; با اشاره به اینکه نباید موضوع منابع طبیعی و محیط زیست را جدای از هم دانست اظهار کرد: اتفاقاتی که در حوزه منابع طبیعی و محیط زیست می‌افتد اگر اصولی باشد خدمت به عرصه سلامت است و در صورت غفلت از این دو مقوله شاهد حوادث ناگوار خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ریزگرد را حاصل غفلت انسان ها از طبیعت و محیط زیست بیان کرد: که در صورت عدم توجه جدای از تهدیدهای اقتصادی، امنیت انسان و موجودات زنده را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

آقاجانلو با بیان اینکه خوشبختانه در زنجان کانون ریزگرد شناسایی نشده است، افزود: البته اگر موضوع ریزگرد را جدی نگیریم و به پروژه های مربوط به مدیریت ریزگرد و طرح‌های حفاظتی و آبخیزداری توجه نکنیم ممکن است با این پدیده مواجه شویم.

وی ضمن تاکید بر لزوم حفظ و نگهداری از منابع پایه نظیر آب، خاک، هوا و پوشس گیاهی خاطرنشان کرد: روش های حفظ و حراست از اراضی ملی و طبیعی و محیط زیست باید با دید جامع و اصولی در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان با بیان اینکه اصلاح و احیا مراتع در سال 97 در دستور کار اداره کل منابع طبیعی استان قرار دارد افزود: ظرفیت موجود در زنجان در زمینه توسعه صنعت پرورش گیاهان دارویی و اجرای طرح تحقیقاتی این اداره کل با دانشگاه زنجان و مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان پراکنش گیاهان دارویی در زنجان با هدف شناسایی ظرفیت و پتانسیل استان انجام می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۴۸۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از معلمان حامی محیط‌زیست در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مدیرکل محیط زیست استان گفت: معلمان حامی محیط زیست در آگاهی بخشی به دانش‌آموزان و فرهنگ سازی مدیریت پسماند خانگی و نحوه بازیافت زباله‌ها نقش به سزایی دارند.
در این مراسم راهکار‌هایی برای پاک نگه داشتن زمین، تفکیک، بازیافت، عدم استفاده از ظروف پلاستیکی ارائه شد.

دیگر خبرها

  • آب‌های خاکستری؛ نجات‌بخش حیات زمین
  • استقرار ۱۸ تیم اطفای حریق در مناطق حفاظت شده کرمانشاه
  • ادامه تورهای گردشگری‌ طبیعی به محیط زیست آسیب می‌رساند
  • لکه‌های صنعتی غرب البرز به شهرک صنعتی تبدیل شود
  • قدردانی از معلمان حامی محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری
  • تجلیل از معلمان حامی محیط‌زیست در چهارمحال و بختیاری
  • ببینید | یک باتری می‌تواند جنگل را به آتش بکشد
  • دیوان محاسبات: محیط زیست تکلیف قانونی خود را انجام نداده
  • تولید بیماری‌های احتمالی برای نسل آینده؛ حاصل بی‌توجهی به مامایی
  • تلنگری جامعه‌شناختی به بحران آب