Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@17:14:34 GMT

یک قلاده پلنگ در مرز ایران و ترکمنستان مشاهده شد

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۴۹۱۰۷

یک قلاده پلنگ در مرز ایران و ترکمنستان مشاهده شد

سرهنگ محمدرضا سراوانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این حیوان وحشی ساعت 22:20 دقیقه شب گذشته توسط ماموران هنگ مرزی مشاهده شد که پس از رویت، به سمت خاک ترکمنستان فرار کرد.
به گزارش ایرنا، مشاهده پلنگ در منطقه مرزی ایران و ترکمنستان درسال های گذشته نیز سابقه دارد و در بهمن سال 95 نیز یک قلاده پلنگ به گوسفندان یکی از عشایر حمله و دو راس گوسفند را تلف کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این پلنگ از منطقه کوه های سونگی داغ مراوه تپه در شرق گلستان (مشترک بین ایران و ترکمنستان) وارد خاک ایران شده بود و علاوه بر تلف کردن دو راس گوسفند، به سگ نگهبان پاسگاه آق پشت شهرستان مراوه تپه نیز حمله و آن را شکار کرده بود.

*** کشف 1540 لیتر سوخت قاچاق
فرمانده هنگ مرزی اترک گلستان همچنین از کشف یک هزار و 540 لیتر سوخت غیرمجاز و حمل خارج از شبکه توزیع توسط ماموران ایست و بازرسی سه راهی اینچه برون گنبدکاووس خبر داد.
سرهنگ سراوانی گفت: این مقدار سوخت که در هفت بشکه 220 لیتری و با یک دستگاه نیسان از جاده فرعی پشت ایستگاه بازرسی در حال حمل بود، عصر دیروز توسط ماموران مرزبانی شناسایی و توقیف شد.
وی افزود: این سوخت از نوع گازوئیل بوده و صاحب خودرو با تشکیل پرونده به اداره تعزیرات حکومتی گنبدکاووس معرفی و سوخت توقیفی نیز در اختیار شرکت پالایش و پخش فراورده های نفتی این شهرستان قرار گرفت.
سرهنگ سراوانی، واژگونی یک دستگاه خودروی سمند در جاده کرند به گنبدکاووس را از دیگر وقایع روز گذشته این منطقه مرزی اعلام کرد و گفت: این حادثه که به علت سرعت غیر مجاز و ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه رخ داد، راننده این خودرو که ساکن آق قلا بود، از ناحیه کمر دچار مصدومیت و به مراکز درمانی منتقل شد.
وی از کشف مقدار 230 گرم تریاک در بازدید بدنی یک سرنشین خودروی پراید در جاده روستای دماغ بخش مرزی داشلی برون گنبدکاووس خبر داد و گفت: متخلف با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.

** رودخانه مرزی اترک پر آب شد
فرمانده هنگ مرزی اترک گلستان همچنین از پر آب شدن رودخانه مرزی اترک به دلیل بارش های رگباری چند روز اخیر خبر داد و گفت: ارتفاع آب در نقاط مختلف این رودخانه که پیش از این خشک و بی آب بود، به سه تا هفت متر رسیده که سبب خوشحالی کشاورزان و دامداران منطقه شده است.
هنگ مرزی اترک در استان گلستان مسوولیت حراست از مرزهای خاکی جمهوی اسلامی ایران با ترکمنستان به طول 348 کیلومتر را در محدوده شهرستان های گمیشان، آق قلا، گنبدکاووس و مراوه تپه بر عهده دارد و مرزبانی درجه یک محسوب می شود.
1860/3039/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 ایران ترکمنستان تعزیرات خودرو مراکز درمانی موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۴۹۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از گشت و گذار پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت شده سبزکوه

دریافت 3 MB

به گزارش همشهری آنلاین، مدیرکل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری از ثبت‌ گونه در خطر انقراض جهانی یک فرد پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت شده سبزکوه برای دومین بار خبر داد.

سعید یوسف‌پور با اعلام این خبر افزود: ماموران یگان حفاظت محیط‌زیست استان در حین گشت و کنترل در منطقه حفاظت‌شده سبزکوه موفق به ثبت تصویر یک قلاده پلنگ ایرانی برای دومین بار شدند.

به گفته وی، این تصاویر توسط محیط‌بان "ملک‌آرا خلیل طهماسبی" در منطقه حفاظت شده سبزکوه ضبط شده است و پیش از این نیز، حضور پلنگ ایرانی در مناطق حفاظت شده سبزکوه ۱۱ اسفندماه پارسال توسط "محمدرضا احمدی" مسوول منطقه حفاظت شده سبزکوه ثبت شد و پیش‌بینی می‌شود حضور پلنگ در دیگر مناطق حفاظت شده استان نیز به ثبت برسد.

وی با اشاره به اینکه پلنگ ایرانی گونه در خطر انقراض جهانی است و از گونه‌های حمایت شده، حفاظت‌شده و همچنین با ارزش به شمار می‌رود، گفت: گونه پلنگ در راس اکولوژیک قرار دارد و حفاظت از آن به معنای حفاظت از کل زیستگاه است.

تصاویر دیدنی از پلنگ ماده و توله‌اش در ارتفاعات برفی گیلان | ببینید

به گفته وی، در حال حاضر ۴۳۲ گونه جانوری در مناطق حفاظت شده استان ثبت شده که از این تعداد، ۴۶ گونه از مجموع پستانداران به شمار می‌روند.

یوسف‌پور گفت: از مجموع گونه‌های در معرض خطر نیز تاکنون چهارگونه شامل بالابان، کرکس مصری، اردک سر سفید و پلنگ ایرانی در مناطق حفاظت شده چهارمحال‌ و بختیاری به ثبت رسیده است.

کد خبر 849655 منبع: ایرنا برچسب‌ها استان چهار محال و بختیاری حیوانات - حیات وحش خبر مهم حیوانات - انقراض گونه‌ها سازمان حفاظت محیط زیست محیط زیست ایران

دیگر خبرها

  • مشاهده پلنگ در منطقۀ سبزکوه
  • مشاهده پلنگ در منطقه سبزکوه چهارمحال‌وبختیاری
  • تصاویری از گشت و گذار پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت شده سبزکوه
  • پهنه تالاب‌های گنبدکاووس ۱۲۰ هکتار افزایش یافت
  • مشاهده پلنگ در منطقۀ سبزکوه چهارمحال‌وبختیاری
  • فیلم|مشاهده و ثبت پلنگ برای دومین بار در منطقه سبزکوه چهارمحال‌وبختیاری
  • ثبت پلنگ در منطقه سبزکوه
  • مشاهده پلنگ درسبزکوه چهارمحال و بختیاری
  • مشاهده و ثبت پلنگ در منطقه حفاظت‌شده سبزکوه
  • جنایت زندان دوله‌تو + تصاویر | خود مشاهده کردم که آنان را جلوی کاروان‌های عروسی سر می‌بریدند...