Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@00:54:44 GMT

سازمان ملل مناقشات دو سودان را تهدیدی برای منطقه خواند

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۴۹۴۲۶

سازمان ملل مناقشات دو سودان را تهدیدی برای منطقه خواند

شورای امنیت سازمان ملل هشدار داد که فقدان پیشرفت در مناقشه مربوط به منطقه "ابیی" میان دو سودان تهدیدی بزرگ برای امنیت منطقه‌ای و بین المللی است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، شورای امنیت سازمان ملل در قطعنامه‌ای اعلام کرد تا اواسط نوامبر سال جاری میلادی حضور نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد در منطقه ابیی" یونیسفا" تمدید می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تمامی نیروهای این هیات که بیش از ۴۸۰۰ تن عضو دارد، از اتیوپی هستند.

در این قطعنامه آمده است: اوضاع کنونی در ابیی و تمامی مرز میان سودان جنوبی و سودان همچنان تهدیدی برای صلح و ثبات بین المللی است.

صلح در ابیی از زمان تشکیل سودان جنوبی در سال ۲۰۱۱ به شدت شکننده شده است.

همچنین تنش میان مردمان "میسریا" و "نگوک دینکا" در منطقه دیده می‌شود.

سودان و سودان جنوبی چند سال قبل توافق کردند تا برای ایجاد یک ساختار دولتی برای منطقه ابیی تلاش کنند اما شورای امنیت سازمان ملل نارضایتی خود را در این قطعنامه بابت برداشتن گام‌های اندک در این منطقه از سوی جوبا و خارطوم اعلام کرده است.

شورای امنیت سازمان ملل در این قطعنامه آورده است: فقدان پیشرفت برای دستیابی به راه حلی سیاسی در منطقه ابیی دیده می‌شود.

اعضای شورای امنیت سازمان ملل به دو سودان تاکید کردند تا گام های ضروری برای تضمین این مساله بردارند که براساس آنها منطقه خلع سلاح نظامی شود و به دو طرف تاکید کرده است تا به خشونت‌ها پایان دهد.

در نوامبر ۲۰۱۵، خشونت ها در ابیی باعث کشته شدن یک دختر چهار ساله و یک نیروهای صلحبان شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام سودان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۴۹۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار موشک‌های آمریکا در فیلیپین، تهدیدی برای امنیت جهانی است

آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در واشنگتن در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: استقرار موشک‌های میان برد آمریکا در فیلیپین، برای امنیت بین‌المللی به یک روز سیاه تبدیل خواهد شد.

وی از آمریکا خواست برای اطمینان از حفظ امنیت و ثبات جهانی از سیاست‌های روسیه پیروی کند و افزود: در غیر این صورت، تمام مسئولیت افزایش تنش در جهان بر عهده واشنگتن خواهد بود.

آمریکا و فیلیپین رزمایش‌های مشترکی با نام سالکنیب ۲۴ برگزار می‌کنند که در طول این رزمایش، نیرو‌های آمریکایی برای اولین بار سامانه موشکی میان برد (MRC) خود را در شمال لوزون در فیلیپین مستقر خواهند کرد.

پیش از این ژنرال چارلز فلین، فرمانده نیرو‌های آمریکایی مستقر در منطقه جنوب شرق آسیا گفته بود که کشورش در حال برنامه‌ریزی برای استقرار موشک‌های میان برد در آسیا برای بازدارندگی چین است.

طبق پیمان نیرو‌های هسته‌ای میان‌برد (INF) که در سال ۱۹۸۷ بین شوروی و آمریکا امضا شد، واشنگتن نمی‌تواند موشک‌های بالستیک و کروز با برد ۵۰۰ تا ۵۵۰۰ کیلومتر را در جنوب شرقی آسیا مستقر کند. آمریکا در سال ۲۰۱۹ از این معاهده خارج شد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • ۶ پیشنهاد امیرعبداللهیان در شورای امنیت سازمان ملل چه بود؟
  • ایران گزینه دیگری جز پاسخ گویی به اسرائیل نداشت | سخنرانی وزیر امور خارجه ایران در سازمان ملل | پیشنهاد ایران در شورای امنیت درباره غزه
  • امیرعبداللهیان: وضعیت در غزه به نقطه جوش رسیده است / به آمریکا گفتیم به‌دنبال تنش در منطقه نیستیم
  • یک سالگی جنگ داخلی سودان
  • پیام‌هایی که ایران برای آمریکا ارسال کرد
  • امیرعبداللهیان: به آمریکا گفتیم به‌دنبال تنش در منطقه نیستیم
  • استقرار موشک‌های آمریکا در فیلیپین، تهدیدی برای امنیت جهانی است
  • روسیه: آمریکا مقصر افزایش تنش در خاورمیانه است
  • امیرعبداللهیان : به دلیل ناکارآمدی شورای امنیت ، تنها گزینه‌ای که باقی ماند دفاع مشروع از خود بود
  • در سایه ناکارآمدی شورای امنیت گزینه‌ای جز تنبیه رژیم صهیونیستی باقی نمانده بود