Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-29@08:19:46 GMT

مشکل امروز روحانیت ما نفوذ جریان تحجر در روحانیت است

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۵۰۲۲۰

مشکل امروز روحانیت ما نفوذ جریان تحجر در روحانیت است

به گزارش ایسکانیوز، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی سه شنبه شب در مراسم رونمایی از کتاب الگوی تربیت جامع طلاب که در مشهد برگزار شد اظهار کرد: مطابق اعتقاد بسیاری از علما، ملاک اصلی خلیفه الهی بشر در تربیت است زیرا در فرشتگان تعلیم هست اما تربیت وجود ندارد.

وی افزود: انسان سازی در عرصه تربیت و پرورش، قدم گذاشتن در مسیر خلیفه الهی است، ما اگر توانستیم در جریان تربیت نقش داشته باشیم توانسته ایم ملاک خلیفه الهی را در خود تقویت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: تربیت هر سنی متفاوت است و نمی شود الگوی سنی را در سن دیگر پیاده کرد و چه بسا با انجام و ‌پیاده سازی این الگو نتیجه عکس بگیریم.

علم الهدی گفت: الگوی تربیتی جامعه طلاب در طلبه های سنین پایین، جوان و دانشجویان که طلبه شده اند متفاوت است و کتاب نوشته شده توسط آقای نظافت در این زمینه راهبردهای خوبی دارد.

وی بیان کرد: من در مورد دانشجویانی که طلبه شدند معتقدم نباید عادی با موضوع برخورد کرد، تربیت طلبه نیروسازی برای امام زمان(عج) است و باید نیرویی ساخت که به درد امروز امام زمان(عج) بخورد.

امام جمعه مشهد تاکید کرد: مشکل امروز روحانیت ما نفوذ جریان تحجر در روحانیت است که ضربه اش بر اسلام از همه چیز بدتر است زیرا با آرم و نشان دین وارد عرصه شده و به دین ضربه می زنند.

علم الهدی گفت: اشکال اصلی ما در جذب جوانان این است که به جای اینکه آنها را جذب خود کنیم، خود جذب جوان می شویم و سبک و سیاق و شیوه عملی خود را به شکل دلخواه آنان تغییر می دهیم.

900

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی مشهد

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۵۰۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید مطهری مجاهدی در عرصه جهاد تبیین بود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید عبدالرضا هاشمی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا با اشاره به نقش شهید مطهری در پیشبرد اهداف الهی انقلاب اسلامی افزود: شهید مطهری ایده پرداز بزرگ انقلاب اسلامی در تمامی حوزه‌های علوم عقلی و نقلی بود و در یک کلام پاره تن و ثمره عمر با برکت حضرت امام (ره) محسوب می‌شد.

سید عبدالرضا هاشمی با بیان اینکه شهید مرتضی مطهری فردی آگاه به زمان و مسلط بر دسیسه‌های دشمنان اسلام بود اذعان کرد: این شهید والامقام کارگشایی قدر در پاسخگویی به شبهات معاندان نظام، شخصیتی انقلابی و مجاهدی در عرصه جهاد تبیین بود.

وی با اشاره به هدف از ترور شهید مرتضی مطهری به دست دشمنان انقلاب تصریح کرد: اقدامات شایسته‌ی این شهید والا مقام در عرصه‌های مختلف انقلاب و تفکرات ارزشمند آن برای حل مشکلات از دلایل اصلی ترور این شهید به دست گروه‌های تروریستی بود.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق علیه‌السلام استان بوشهر گفت: علامه شهید مرتضی مطهری شخصیت عظیمی بود که توانست دیانت و معنویت را همراه با سیاست الهی مبتنی بر عقلانیت به خوبی تفسیر نماید و با زبان روز، معارف مکتبی اسلام ناب را به جامعه خصوصاً جوانان بشناساند.

کد خبر 6090992

دیگر خبرها

  • معلمی سنگین‌ترین مسوولیت عالم است
  • شهید مطهری مجاهدی در عرصه جهاد تبیین بود
  • بودجه دولتی برای حوزه‌های علمیه | جمع مبلغ نهاد‌های فرهنگی و مذهبی ۶۷ هزار میلیارد تومان!
  • تربیت طلبه، یک کار انبیایی از ناحیه خداوند است
  • بانوان طلبه سنگربانان عرصه تربیت هستند
  • چرا شرکت‌ها مشکل تامین مالی دارند؟
  • علم‌الهدی: می‌خواهید به بهانه پر کردن سبد جمعیت انقلابی، همان کسانی را هم که انقلابی هستند از خود برنجانید؟
  • قدردانی امام جمعه تکاب از اجرای طرح نور
  • خاتمی: به زور کسی را به بهشت نمی‌بریم/ انگ زدن به یکدیگر مشکل بی‌حجابی را حل نمی‌کند/ عملیات تنبیهی وعدۀ صادق یک کار الهی بود
  • قدرت و نفوذ ایران در جهان مایه افتخار است