Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-26@16:45:00 GMT

کاهش زمان انتظار مسافران در ۲ هزار ایستگاه اتوبوس شهر

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۵۰۵۰۶

کاهش زمان انتظار مسافران در ۲ هزار ایستگاه اتوبوس شهر

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان وحومه گفت: قرارداد سیستم BIS یا سیستم مدیریت ناوگان اتوبوسرانی امضاء شده و اگر این سیستم در دو هزار ایستگاه اتوبوس کلانشهر اصفهان گسترش یابد، زمان انتظار مسافران کاهش و رضایتمندی مردم و قابلیت‌‎های اتوبوسرانی افزایش می‌یابد.

قدرت افتخاری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: سیستم حمل و نقل عمومی منظم تنها سیستم حمل و نقل عمومی قابل اعتماد در شهرها به شمار می‌رود و اگر بخواهیم نظم و اعتماد مردم به سیستم را ایجاد کنیم، باید بدانیم که ابرازها و کنترل های دستی کارآیی خود را از دست داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: یکی از پروژه‌های بسیار مهمی که قرارداد آن منعقد و شروع به کار شده، سیستم BIS یا «سیستم مدیریت ناوگان اتوبوسرانی» در راستای به روز شدن سیستم حمل و نقل عمومی است که اگر این سیستم در دو هزار ایستگاه اتوبوس کلانشهر اصفهان گسترش یابد، زمان انتظار مسافران کاهش و رضایتمندی مردم و قابلیت‌های اتوبوسرانی افزایش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان وحومه افزود: یکی از شکایات دایمی مردم از اتوبوسرانی، عدم رعایت برنامه زمانبندی اتوبوس‌ها است که امکان کنترل آن را به صورت دستی و با استفاده از نیروی انسانی نداریم، از این رو پروژه BIS بهترین راهکار استفاده از سیستم مدیریت ناوگان به شمار می‌رود.

وی بهبود فرایند نگهداری از اتوبوس‌ها، فرایند فعالیت‌های روزانه اتوبوس و کاهش و صرفه‌جویی در تعداد ناوگان را از جمله مزایای سیستم مدیریت ناوگان اتوبوسرانی خواند و گفت: ما می توانیم با همین تعداد ناوگان موجود ۲۰ تا ۳۰ درصد کارآیی را افزایش دهیم، یعنی در سال ۹۷ اگر در حالت عادی به ۲۰۰ دستگاه اتوبوس دیگر نیاز داشته باشیم، با ۱۰۰ دستگاه می‌توانیم اهداف مورد نظر را دنبال کنیم.

افتخاری اظهارکرد: طی چند سال گذشته در اتوبوسرانی اجرای سیستم BIS دنبال می‌شد که پس از رفع نقاط ضعف استقرار سیستم‌های مکانیزه اتوبوسرانی، سرانجام در فروردین امسال این پروژه کلید خورد و طبق قولی که به مردم و شورای شهر دادیم تا شش ماهه اول سال‌جاری این مهم به ثمر می‌نشیند.

وی از توسعه و تکمیل سیستم جامع نگهداری و تعمیرات که به صورت ناقص در سیستم اتوبوسرانی در حال اجرا بوده است، خبر داد و تصریح کرد: توسعه این سیستم به افزایش عمر ناوگان، کیفیت بهره‌برداری و رضایت مردم از ناوگان اتوبوسرانی کمک می‌کند.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان وحومه ادامه داد: در تحقق این اهداف بودجه و اعتبارات حرف اول را می‌زند که امیدواریم با همراهی مدیریت شهری اصفهان منابع لازم برای تحقق اهداف تامین شود.

وی با بیان اینکه پروژه‌های توسعه‌ای اتوبوسرانی نیاز به تامین اعتبار دارد، تاکید کرد: با توجه به هزینه‌های سنگینی که برای قطار شهری انجام شده، تنها راه تبدیل هزینه‌ها به فایده و مزیت این است که سیستم اتوبوسرانی حمایت شود تا بتواند سیستم قطار شهری را پشتیبانی کند.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ایستگاه های اتوبوس اصفهان شهردار اصفهان ریاست جمهوری ورزشگاه نقش جهان فناوری های نوین مدیریت شهری اصفهان فردا زاینده رود کشاورزی حمل و نقل عمومي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۵۰۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان سفر پرماجرای مسافران قطار تهران - گرگان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز گلستان، مدیر کل مدیریت بحران گلستان گفت: ۳۰۰ مسافر قطار تهران به گرگان که به سبب آبگرفتگی خطوط ریلی در ایستگاه بندرگز متوقف شده بود به گرگان منتقل شدند.

نعمت الله حاجی زاده گفت: مسافران با مینی بوس و اتوبوس رهسپار گرگان شدند.

او افزود: بارش شدید باران صبح امروز سبب آبگرفتگی مسیر ریلی در شهرستان ترکمن شده بود و قطار پیش از رسیدن به این شهرستان، در ایستگاه بندرگز متوقف شد.

حاجی زاده گفت: قطار شب گذشته از تهران به مقصد گرگان حرکت کرده بود پس از توقف در ایستگاه بندرگز، تمام مسافران با کمک ناوگان راهداری و حمل و نقل جاده ایی استان به مقصد نهایی رسیدند.

او گفت: با فروکش کردن آب، حرکت قطار تهران - گرگان دوباره برقرار می‌شود.

سامانه بارشی که از دیروز فعالیت خود را در گلستان آغاز کرده است سبب آبگرفتگی خیابان‌ها، سیلاب، بارش برف در قلل مرتفع استان شد.
براساس اعلام هواشناسی گلستان، این سامانه ناپایدار عصر امروز از استان خارج می‌شود.

دیگر خبرها

  • مسافران ایستگاه مترو میرزای شیرازی در پیچ و خم خروج از مترو + تصاویر
  • نوسازی و رفع ایراد دستگاه‌های کارتخوان اتوبوس‌ها در پایتخت
  • استمرار فعالیت خطوط شبانه ناوگان اتوبوس‌رانی شیراز
  • تقویت خطوط اتوبوس عبوری از محل‌های برگزاری آزمون سراسری در مشهد
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • پایان سفر پرماجرای مسافران قطار تهران - گرگان
  • سیل جلوی قطار را گرفت؛ انتقال مسافران با اتوبوس
  • سیل جلوی قطار تهران - گرگان را گرفت | انتقال مسافران در راه مانده با اتوبوس
  • سیلاب قطار تهران- گرگان را مجبور به توقف کرد
  • پایانه های حمل و نقل عمومی منطقه ۲۲ تجهیز می شوند