Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا ، یوسف ریگی افزود:  55 هزار هکتار از سطح باغ‌های سیستان و بلوچستان به کشت خرما اختصاص دارد که 45 هزار هکتار آن بارور است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان در ادامه اظهار کرد: بیش از70 رقم خرما دراستان وجود دارد که ربی و مضافتی بیشترین سطح زیرکشت و ارقام خرمای تولیدی استان را تشکیل می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: خرمای تولید شده استان جنبه صادراتی دارد.

ریگی بااشاره به اینکه خرما محصولی مهم در امر صادرات است ، به حذف و جایگزینی باغ‌های درجه سه با ارقام تجاری بازار پسند، اصلاح و احیای باغ‌ها و افزایش کمی و کیفی و توسعه محصول سالم و بهداشتی تاکید کرد.

وی به قطب تولید خرمای استان نیز اشاره کرد و گفت: ایرانشهر با 10 هزار هکتار نخلستان یکی از عمده مراکز تولید خرما در سیستان و بلوچستان است، به طوری که به عنوان قطب تولید خرما در استان مطرح است.

ریگی بیان کرد: نبود صنایع تبدیلی و بسته بندی مناسب سبب شده تا بخش زیادی از خرمای ایرانشهر توسط واسطه‌ها خریداری و به نام شهرستان‌های دیگر عرضه شود.

وی تصریح کرد: در 80 هزار هکتار از باغ‌های استان انواع میوه‌های گرمسیری، نیمه گرمسیری و سردسیری تولید می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی استان خاطرنشان کرد: سیستان و بلوچستان با داشتن شرایط آب و هوایی گرم و در نواحی جنوب استان مرطوب مستعد پرورش انواع میوه‌های گرمسیری است که کشت و پرورش این محصولات در نقاط دیگر کشور امکان پذیر نیست.

ریگی گفت: عمده خرمای تولیدی سیستان و بلوچستان به استان های همجوار و کشورهای همسایه پاکستان و حوزه خلیج فارس صادر می‌شود و اکثر باغات جدید استان در حال حاضر با نظارت سازمان جهاد کشاورزی دارای ارقام تجاری با بستر‌سازی مناسب و اصول فنی است.

وی بیان کرد: مهم‌ترین راه رونق کشاورزی استان،استفاده بهینه از آب و خاک، اجرای طرح‌های نوین آبیاری به ویژه انتقال آب با لوله، توسعه صنعت بیمه آب و خاک کشاورزی است‌.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی استان گفت: سهم عمده‌ای از اشتغال استان وابسته به بخش کشاورزی است‌.

وی افزود: با بررسی استعدادهای کشاورزی‌، توان تولید محصولات کشاورزی در استان افزایش می‌یابد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: خاک خرما سیستان و بلوچستان شرایط آب و هوایی صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۵۰۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام رفع تداخلات اراضی در سیستان‌وبلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان گفت: در راستای رفع تداخلات ناشی از اجرای قوانین موازی موضوع ماده ۵۴ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر از ابتدای اجرای این قانون از تعداد ۱۰۱۲ پلاک موجود در استان،۴۹۰ پلاک، مشمول رفع تداخلات اراضی تشخیص داده شده است.

سیدمحمدرضا حسینی در گفت وگو با ایسنا، افزود: رفع این تداخلات براساس عکس های هوایی دهه۴۰ که در دسترس استان قرار گرفته انجام شده است.

وی گفت: در دولت سیزدهم رفع تداخلات اراضی ۴۹۰ پلاک مشمول شهرستان های سیستان وبلوچستان در سطح حدود ۱۱ میلیون هکتار به پایان رسیده که بر این اساس ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار ملی و۲۸۷ هزار هکتار غیر ملی تشخیص داده شده است.

حسینی خاطرنشان کرد: با این اقدام ارزشمند پس از ۶۰ سال زمینه صدور اسناد کشاورزی فراهم شده است که یکی از اثرات بارز رفع تداخلات تضمین امنیت سرمایه گذاری و امنیت غذایی و در نتیجه کاهش پرونده های حقوقی در محاکم قضایی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برای ۴ سال آتی مشکلی برای تامین آب سیستان و بلوچستان وجود ندارد
  • اتمام رفع تداخلات اراضی در سیستان‌وبلوچستان
  • اتمام رفع تداخلات اراضی در سیستان و بلوچستان
  • بیش از ۲۱ هزار گندم در سیستان و بلوچستان خریداری شد
  • ازمشکلات بر زمین مانده تاآزادی بیان به سبک آمریکایی درتلنگر این هفته سیستان وبلوچستان
  • نماینده ولی فقیه و استاندار سیستان و بلوچستان روز کار و کارگر را تبریک گفتند
  • مصرف روزانه ۸ هزارتن شکر در ۶ ماهه نخست سال
  • ساخت ۲۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در شمال سیستان وبلوچستان
  • ساخت ۲۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در سیستان وبلوچستان
  • آسفالت بیش از ۱۳۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان وبلوچستان