Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@19:09:12 GMT

سازمان های مردم نهاد پل بین مردم و دولت هستند

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۵۰۹۵۹

سازمان های مردم نهاد پل بین مردم و دولت هستند

به گزارش خبرنگار مهر،  حسن پسندیده روز چهارشنبه در نخستین نشست هم اندیشی سازمان های مردم نهاد محیط زیستی که در محل سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، اظهار داشت: تشکل های محیط زیستی نقش بسزایی در حفاظت و حراست محیط زیست و جلوگیری از تخریب ها و آسیب ها به آن دارند و بدون هیچ چشمداشتی با علاقه وافر در این حوزه فعالیت می¬کنند و به مانند پل ارتباطی بین مردم و دولت عمل می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خواستار ارتباط و همکاری بیشتر سازمانهای مردم نهاد با اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین شد و افزود: با توجه به نقش آموزش و فرهنگ سازی در حوزه محیط زیست، تشکل ها ظرفیت های خوبی در این زمینه دارند و می توانند با همکاری کانون های دانشجویی و رسانه ها نقش ارزنده ای در این زمینه ایفا کنند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین سپس با اشاره به ظرفیت ها و تهدیدهای محیط زیستی استان قزوین، تصریح کرد: خوشبختانه استان قزوین ظرفیت های بالایی در حوزه محیط زیست دارد و تنوع زیستی این استان بی¬نظیر است و البته اثرات تخریبی را در بعضی مکان ها می توان دید. با این حال دغدغه های محیط زیستی استان نسبت به بقیه نقاط کشور کمتر است.

پسندیده سپس به موضوع باغستان های سنتی استان قزوین اشاره کرد و گفت: باغستان های سنتی قزوین با قدمت بیش از هزار سال به عنوان یک میراث تاریخی به شمار می آید و باید به دقت از آن مراقبت کنیم چرا که تخریب آن بر شرایط آب و هوایی شهر قزوین تأثیر بدی خواهد گذاشت و نکته دیگر رعایت حقوق باغداران و مشارکت دادن آنها در تصمیم گیری های مربوط به باغستان هاست.

وی یادآور شد: مدیریت جدید قطعاً به دنبال کارهای نمایشی نخواهد بود و اهتمام ما جدیت بیشر برای حل مشکلات و معضلات محیط زیست استان می باشد و بدیهی است نگاه به مقوله محیط زیست باید فرگیر بوده و از یکجانبه¬گرایی پرهیز شود چرا که ما نیاز به توسعه داریم به شرط تحقق توسعه پایدار که در آن کمترین خسرات و آسیب به محیط زیست وارد شود.

سازمان های مردم نهاد نیز در این جلسه به معرفی برنامه¬ها و فعالیت¬های خود پرداختند و دغدغه ها و نگرانی¬های خود را در حوزه محیط زیست استان بیان کردند و خواستار همکاری جدی محیط زیست استان قزوین با تشکل ها شدند.

کد خبر 4298256

منبع: مهر

کلیدواژه: تشکل های مردم نهاد NGO محیط زیست قزوین بوشهر کرمانشاه شیراز گرگان ماه مبارك رمضان شهرکرد خرم آباد بارش باران اشتغال برجام خطبه های نماز جمعه مشهد بیرجند یاسوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۵۰۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماموریت مجلس به سازمان محیط زیست برای رفع مشکلات زیستی

محمد جواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، با اشاره به نشست کمیسیون متبوع خود با رئیس سازمان محیط زیست گفت: جلسه‌ای با آقای سلاجقه، رئیس سازمان محیط زیست داشتیم و در این جلسه به این سازمان ماموریت دادیم تا به صورت هفتگی به مجلس گزارش ارائه دهد.   وی افزود: به سازمان محیط زیست اعلام کردیم برای اینکه بتوانیم عقب ماندگی‌های این حوزه را برطرف کنیم، بدون ارائه لایحه به مجلس، موضوع مورد نظر خود را به کمیسیون کشاورزی مجلس ارائه دهد تا مجلس خود در قالب طرح وارد عمل شده و موضوعاتی محیط زیستی را قانونی برطرف کند.

دیگر خبرها

  • دولت، یارانه حمل‌ونقل عمومی را افزایش دهد/ آموزش حفظ محیط زیست باید از دوران کودکی آغاز شود
  • دولت یارانه حمل‌ و نقل عمومی را افزایش دهد
  • زباله‌های پلاستیکی نفس ایلام را بند آورده اند
  • ماموریت مجلس به سازمان محیط زیست برای رفع مشکلات زیستی
  • برخورد جدی با پروژه‌های فاقد پیوست محیط‌زیستی
  • تائید فنی ۶۰ پروژه توسعه فناوری زیستی جهت استفاده از ظرفیت اعتبار مالیاتی
  • برخورد جدی با پروژه‌های فاقد پیوست محیط زیستی/ تدوین کتاب برای آشنایی دانش‌آموزان با محیط زیست
  • رئیس سازمان حفاظت محیط زیست: با پروژه‌های فاقد پیوست محیط زیستی برخورد جدی می کنیم
  • برخورد جدی با پروژه‌های فاقد پیوست محیط زیستی
  • بررسی بهره برداری از ظرفیت‌های مردمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی