Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-29@07:38:10 GMT

یارانه‌ها امشب در حساب‌هاست

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۵۱۳۲۳

یارانه نقدی اردیبهشت ماه به روال معمول ساعت ۲۴ روز ۲۶ ماه واریز خواهد شد. ناطقان: دولت امشب هشتاد و هفتمین مرحله یارانه نقدی را به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد کرد. طی زمان آغاز اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در پایان سال 1389 تاکنون هر فردی که تمام مراحل را دریافت کرده‌ امشب دریافتی کل وی تا مرز ۴ میلیون تومان می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این سال‌ها مبلغ یارانه نقدی همواره ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان برای هر نفر بوده و تغییری نکرده‌اند.
در آخرین آمارها در حال حاضر بیش از ۷۷ میلیون نفر یارانه نقدی دریافت می‌کنند و با وجود رایزنی‌ها و پیشنهاداتی که دولت در لایحه بودجه ۱۳۹۶ مطرح کرد تا بتواند بخشی از یارانه‌بگیران پردرآمد را حذف کند، به نتیجه‌ای نرسید و سرانجام روال به مانند گذشته ادامه پیدا کرد.
در طول سال معمولا دولت بیش از ۴۲ هزار میلیارد تومان یارانه نقدی دریافت می‌کند در حالی که برای سال جاری نزدیک به ۳۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای پرداخت‌های نقدی و غیرنقدی خانوارها اختصاص پیدا کرده و در این شرایط اگر غربالگری یارانه‌بگیران انجام نشود، با کسری منابع مواجه خواهد شد.
دولت در هر ماه علاوه بر یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی که به هر نفر پرداخت می‌کند، از سال گذشته و طبق قانون بودجه افزایش حداقل مستمری خانوارهای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام و سازمان بهزیستی را نیز از محل درآمد هدفمندی یارانه‌ها در دستور کار قرار داد. به طوری که سهم خانوارهای یک نفره از گروه‌های هدف ۹۵ هزار تومان، دو نفره ۱۸۹ هزار تومان، سه نفره ۲۵۳ هزار تومان، چهار نفره ۳۳۷ هزار تومان و خانوارهای پنج نفره و بیشتر تا ۳۶۵ هزار تومان مازاد بر مبلغ یارانه پرداخت می‌شود.
در مجموع یارانه‌های نقدی و پرداخت مستمری‌ها در هر ماه حدود ۳۶۰۰ میلیارد تومان پرداختی در روز واریز یارانه‌های نقدی انجام می‌شود.
در رابطه با نحوه واریز یارانه‌ها باید یادآور شد که تا چندی پیش واریز یارانه نقدی از محل بانک‌ها انجام می‌شد، اما با انتقال حساب‌های دولتی به بانک مرکزی حدود ۲ ماهی است که واریز یارانه به طور مستقیم از بانک مرکزی به حساب‌ها انجام می‌شود.
منبع: ایسنا برچسب ها: یارانه نقدی ، یارانه اردیبهشت ، هدفمندی یارانه‌ها

منبع: ناطقان

کلیدواژه: یارانه نقدی یارانه اردیبهشت هدفمندی یارانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۵۱۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشویق ۲۱۱ سوادآموز استان سمنان

داوودی  ضمن بیان اینکه ۲۱۱ سوادآموز استان مورد تشویق قرار گرفتند گفت: به حساب این افراد پاداش باسوادی واریز شده است.

وی ضمن بیان اینکه این تعداد از سال‌های ۹۸ و ۱۴۰۱ باسواد شدند، افزود: افرادی که تو این بازه باسواد شده و از پاداش جا ماندند به واحدهای سوادآموزی شهرستان یا مناطق خود مراجعه کنند.

معاون سواد آموزی استان سمنان ضمن بیان اینکه واجدان شرایط می‌توانند کد ملی خود را نیز به شماره ۱۰۰۰۸۸۹۹ ارسال کنند، ابراز داشت: بعد از انجام مراحل اداری پاداش باسوادی به حساب جا ماندگان واریز خواهد شد.

یغمایی ضمن بیان اینکه میانگین سنی افراد ۱۰ تا ۴۹ سال بوده است، تصریح کرد: نداشتن شبا بانکی و مسدود بودن حساب از جمله مواردی که باعث عدم دریافت پاداش باسوادی شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • تشویق ۲۱۱ سوادآموز استان سمنان
  • خبرخوش برای سهامداران عدالت/تا این تاریخ سود را پرداخت می‌کنیم
  • آخرین تغییرات درباره یارانه‌ها و زمان واریز آن
  • افرادی که سهام عدالت دریافت نکرده‌اند بخوانند
  • شارژ کالابرگ الکترونیک یک ماه زودتر از یارانه نقدی است
  • دارندگان سهام عدالت برای دریافت سود عجله کنند / فرصت یک هفته‌ای برای دریافت معوقات سود سهام عدالت
  • افرادی که سهام عدالت دریافت نکرده اند این مطلب را بخوانند
  • آمار هولناک از وضعیت فقر مطلق /پرداختی‌ها چقدر از هزینه پایین‌ترین‌دهک‌ها را پوشش می‌دهد؟
  • عدم کفایت مستمری نهادها و یارانه نقدی برای پوشش فقرمطلق
  • زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها