Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ مراسم اولین سالگرد شهادت سردار شهید شعبان نصیری عصر با حضور خانواده های شهدا، رزمندگان دوران دفاع مقدس، فرماندهان جبهه مقاومت و عموم مردم در تالار اندیشه سوره مهر برگزار شد.
ابومهدی مهندس فرمانده حشد الشعبی و از همرزمان شهید شعبان نصیری در جبهه عراق با اشاره به اولین سالگرد شهید نصیری اظهار داشت: شهید شعبان نصیری در ماه شعبان در موصل به شهادت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سال 64 در گردان های شهید صدر رزمنده بودم آن زمان با شهید دقایقی و شهید شعبان نصیری آشنا شدم.
وی شهیدان دقایقی و نصیری را بنیان گذاران سپاه بدر عراق دانست و افزود: شهید نصیری فرمانده عملیات بود و رئیس ستاد ما شد. انسان با صفا و مصممی بود که توانست به همراه دوستانش سپاه بدر را سازماندهی کند. بعد شهادت شهید دقایقی شهید نصیری بدر را منسجم تر کرد.
ابومهدی تصریح کرد: شهید نصیری بعد از دفاع مقدس با ما حشر و نشر داشت. در پروژه تاریخچه بدر نیز با ما بود، هر زمان او را می دیدیم نصیحت ها می داد و خودمان را شاگرد ایشان می دانستیم. درست است مقلد امام خمینی بودیم که به جبهه آمدیم ولی سربازان امام فضل زیادی به ما داشتند.
وی با اشاره به وقایع سال های گذشته در عراق گفت: زمانی که داعش به وجود آمد ، دیدیم که در مدت کوتاهی یک سوم عراق سقوط کرد و حرم های مطهر تهدید شدند، آمریکایی ها بغداد را ترک کردند، شرکت آمریکایی که مسئول تعمیر تانک ها بود به امارات رفت و بغداد در آستانه سقوط بود، آن زمان نیروهای بدر عراق به میدان آمدند و از مرزهای بغداد محافظت کردند و به استان نینوا رفتند.
فرمانده حشدالشعبی عراق ادامه داد: آن زمان من در مرکز دولت بودم که حاج قاسم آمد. همه کشور در آستانه سقوط بود که فتوای آیت الله سیستانی باعث شد مردم عراق قیام کنند و ده ها هزار نفر برای دفاع به میدان بیایند، حاج قاسم به سازماندهی این نیروها آمد و دوباره همان بحث 30 سال قبل تکرار شد و گروه هایی از مجاهدین شکل گرفت.
وی با بیان اینکه امروز 150 هزار نفر در سپاه بدر عراق خدمت می کنند افزود: شعبان نصیری جزو همان نیروهایی بود که فدای مقدسات ما در کربلا و نجف شد و همان نقشی را در عراق ایفا کرد که در سوریه از فرماندهان ایرانی دیدیم، نیروهای ایران در این راه شهدایی تقدیم کردند که از آن جمله شهید شعبان نصیری و شهید تقوی فر هستند.
ابومهدی با اشاره به ویژگی شهید شعبان نصیری گفت: ایشان مصمم تر و متواضع تر از قبل به عنوان رزمنده به ما کمک و ما را حمایت کرد و تا آخرین لحظه زیر تیغ دشمن بود. اگر شعبان نصیری و دوستانش نبودند بغداد و دمشق سقوط می کرد و فکر کنید امروز دمشق و بغداد دست داعش و اعوانش بود؟.
فرمانده حشدالشعبی بیان کرد: انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی با قلب ها منتشر شد نه با لشکر کشی. جمهوری اسلامی با هدایت مقام معظم رهبری و شعار حمایت از مظلومان پا به عرصه گذاشت. شعار فلسطین که امام مطرح کرد امروز محقق شده است. آن کار شعبان نصیری و دقایقی در 30 سال قبل برای تشکیل سپاه بدر اساس تشکیل حشد الشعبی شد.
وی تصریح کرد: امروز نیروهای ما و ارتش و حشد الشعبی و دیگر گروه ها زیر نظر یکدیگر در حال دفاع هستند و ما توانستیم عراق را به صورت یکپارچه، مستقل و واحد حفظ کنیم.
فرمانده حشدالشعبی با اشاره به اقدام اخیر آمریکا در انتقال پایتخت فلسطین گفت: امروز آمریکا با رفتاری قبیح در افتتاح سفارت فلسطین چهره زشتی از خود در کشورهای عربی نمایش داد. به زودی الحوثی ها در یمن و فلسطینی ها و برادران ما در لبنان و سوریه و کل منطقه با فرماندهی امام خامنه ای مدافع حقیقی اسلام به نصرت می رسند و این مقاومت شریف پیروز می شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: نصیری دمشق بغداد سقوط خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۵۱۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمد مهاجری: آقای نصیری! انتقادهایتان روی چشم؛ اما شاهزاده شویی چرا؟

به گزارش جماران؛ محمد مهاجری فعال سیاسی اصولگرا در کانال تلگرامی خود نوشت:

 محمد مهاجری، فعال سیاسی اصولگرا

آقای نصیری عزیز سلام!

به خودتان هم گفته ام که شما را به ویژگیهای مثبتی چون راستگویی، اندیشه ورزی، حسن خلق و دیانت می‌شناسم. و اگر اینها نبود، چه نیازکه همین چندسطر را هم بنویسم.

 در این یکی دو روز مطالبی گفته‌اید که برخی از آنها تکرار گذشته است. با خیلی از نقدهای شما همراهم و البته در مواردی ضمن قبول اصل انتقاد، زبان و لحنی را که بهره می گیرید نه تنها موثر و سودمند نمی دانم که گاه نتیجه عکس می دهد.

 دیروز عبارتی بکار بردید که مضمون آن، تجمیع همه مخالفان - و به زعم شما براندازان- است و از کلید واژه "تاجزاده و شاهزاده" سخن گفتید. خیلی ها قند توی دلشان آب شد که مهدی نصیری ، رفت به همانجایی که می خواستیم یعنی "آخر خط". هم مدعیان افراطی انقلابیگری خوششان آمد و هم اپوزیسیون خارج از کشور.

من، اما دلم گرفت . آخر، مهدی نصیری را با شاهزاده چکار؟ آنچه امروز از شاهزاده بروز و ظهور دارد واقعا چیزی جز تعفن سیاسی و فرهنگی و اخلاقی است؟ آنها کجای سیاست ایستاده اند و کدام جایگاه را در بین ایرانیان دارند؟ و تا حالا برای ایران چه کرده‌اند؟ در کدام غصه پشت مردم ما بوده اند؟ و...

 بدتر اینکه چه شده که شاهزاده را همسنگ تاج زاده و دیگران می دانید؟ صنمی با مصطفی تاجزاده ندارم، اما یک موی گندیده تاجزاده به همه هیکل شاهزاده کثیفی که وطن فروشی کمترین جرمش است و همه حامیانش شرف دارد. با برخوردهایی که با برخی چهره های سیاسی منتقد و حتی مخالف در داخل ایران شده بشدت مخالفم ، اما اینها چه دخلی دارند به آن شاهزاده بدنام بدکار؟

بعید می دانم شما این قماش آدمها را نشناسید اما اگر نشناخته‌اید، امیدوارم در مدتی که در کانادا به سر می‌برید آنها را محک بزنید. بروید در جمع براندازان سلطنت‌طلب یا بازماندگان گروهکهای تروریستی و ببینید با شما چه رفتاری خواهند داشت؟ تصورتان این است که شما را روی سرشان می‌گذارند و حلوا حلوا می‌کنند؟ یقین کنید بهترین حرفی که به شما خواهند زد این است که نفوذی جمهوی اسلامی هستید .

آقای نصیری عزیز! براندازی راه سنگلاخی است که خون بیگناهان فراوانی را در خود فرو می‌برد. اصلا راه نیست، بیراهه است و در پس آن هیچ چیز اصلاح نمی.شود. اما با این همه اگر می‌خواهید برانداز! هم باشید، خودتان این کار را بکنید. چرا قاطی سلطنت‌طلبان و شاهزاده می‌شوید؟ و ننگ همگروهی بودن با آنها را بر خود هموار می‌کنید؟

ایران مال همه ماست و اگر چه امروز دولت و مجلس و برخی دستگاههایش پراشتباه‌اند، به خود ما مربوط است و هیچ ربطی به شاهزاده ندارد. رژیمی که همین شاهزاده متعلق به اوست، خیلی علیه‌السلام بود؟ و فکر می‌کنید اگر همین الان قدرت دستشان باشد به مخالفانشان رحم می‌کنند؟ اساسا آنها چه دلبستگی به این آب و خاک دارند که بخواهند برایش از خود بگذرند؟

برگردید آقای نصیری! منظورم برگشتن به تهران و قم نیست.این حق شماست که هر جای عالم می‌خواهید زندگی کنید. عده‌ای خوشحال می‌شوند که شما در مغرب زمین بمانید و به قول آنها تمام شوید. گروهی می‌گویند شما پلهای پشت سرتان را خراب کرده اید و بر نمی‌گردید. من، اما پیش بینی‌ام این نیست.‌

با این حال در اینجا حرفم بر سر آمدن یا نیامدن به ایران نیست. می‌خواهم بگویم از این راه برگردید و قبول کنید که اصلاح کشور باید توسط همین ایرانی‌هایی که روی نقشه ایران زندگی می کنند صورت گیرد. می‌دانم کسانی و جریاناتی هستند که نفس کشیدن در عالم سیاست را سخت کرده‌اند؛ پای‌شان را روی گلوی معیشت مردم گذاشته‌اند؛  امید جوانها را به یاس تبدیل کرده‌اند و هزارتا چیز دیگر. اما راه مبارزه با اینها ، همراه شدن با شاهزاده نیست. بسیاری از کسانی که در سالهای اخیر هزینه‌های بسیار سنگین‌تر از شما داده اند، راه شما را نمی پسندند.

آقا مهدی عزیز! می‌دانم که می‌دانید برادرانه دوستتان دارم. دلسوزیتان برای مملکت را هم دوست دارم. به همین دلیل اصلا نمی‌خواهم که نباشید. قلم شما و فکر شما نیاز امروز این آب و خاک است. نقدهای شما آرام‌بخش دل خیلی‌هاست. هرچه دل تنگتان می‌خواهد بگویید اما برادر عزیزم، شاهزاده را نشویید!

دیگر خبرها

  • محمد مهاجری: آقای نصیری! انتقادهایتان روی چشم؛ اما شاهزاده شویی چرا؟
  • حضور استاندار همدان در منزل شهید محمد رنجنوش
  • درخواست موشکی امام جمعه باشت از جانشین فرمانده سپاه پاسداران
  • روایت سلیمی نمین از تندروهای مهدی نصیری / او تا نقطه سقوط کامل پیش خواهد رفت / اصلاح‌طلبان پرچم‌داری او را نخواهند پذیرفت
  • حمله تند روزنامه نزدیک به قالیباف به مهدی نصیری
  • نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود
  • خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد
  • توهمات یک ذهن افراطی
  • جامعه امروز ما نیاز به تفکر معلمان شهید دارد
  • نقش جاده ابریشم ترکیه در معادلات خاورمیانه/ اردوغان پروژه آمریکا را دور زد؟