Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان بهداشتی جهانی اعلام کرد که مرگ و میر مادران در هنگام زایمان در افغانستان 50 درصد کاهش یافته است.

این سازمان در صفحه توییتر رسمی خود نوشت: مابین سالهای 1990 تا 2017، مرگ و میر زنان در هنگام زایمان به طور میانگین 50 درصد کاهش یافته است.

سازمان بهداشت جهانی در ادامه می نویسد: در این بازه زمانی همچنین مرگ نوزدان در هنگام تولد نیز 56 درصد کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این گزارش این سازمان اعلام کرده که نتیجه موفقیت آمیز بوده اما کار زیادی در حوزه بهداشت مادران در افغانستان باقی مانده است.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: افغانستان زایمان مادر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۵۲۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱ سد کشور به پرشدگی ۱۰۰ درصدی رسیدند


بر اساس تازه‌ترین آمار منابع آبی کشور، حجم آب ورودی به سد‌ها در سال آبی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ نسبت به سال آبی کاهش ۹ درصدی داشته و از ۲۷.۵۵ میلیارد مترمکعب در سال قبل، به ۲۵.۰۳ میلیارد مترمکعب در سال آبی جاری رسیده است. خروجی سد‌ها بدون تغییر محسوسی نسبت به سال گذشته افزایش حدودا ۵۰ میلیون مترمکعبی داشته و از ۱۵ میلیارد و ۶۶۰ میلیون مترمکعب در سال گذشته به ۱۵ میلیارد و ۷۱۰ میلیون مترمکعب رسیده است.

به طور کلی هم در شرایط فعلی موجودی سد‌های کشور نیز اختلاف زیادی با مدت مشابه سال گذشته ندارد. ارقام نشان می‌دهد که سال گذشته در همین ایام موجودی مخازن ۳۰ میلیارد و ۹۸۰ میلیون مترمکعب بوده و امسال این رقم به کمی بیشتر از ۳۱ میلیارد مترمکعب رسیده است. این رقم معادل ۶۲ درصد پرشدگی مخازن سد‌های کشور است.

در ادامه که می‌توانید جزئیاتی از وضعیت سد‌های مهم کشور را ببینید؛ قابل مشاهده است که ۱۱ سد کشور شامل سد ارس در استان آذربایجان شرقی، سد شهید قنبری در آذربایجان غربی، سد جگین در هرمزگان، سد کوثر در کهگیلویه و بویر احمد، سد رودبار در لرستان، سد‌های قشلاق و آزاد در کردستان، سد‌های پیشین، زیردان، خیرآباد و ماشکید علیا در سیستان و بلوچستان و سد ایلام در استان ایلام به پرشدگی ۱۰۰ درصدی رسیده اند.

وضعیت پرشدگی سد‌های تهران نیز همچنان در وضعیت کاهش نسبت به سال گذشته قرار دارد و ۱۱ درصد نسبت به سال آبی گذشته موجودی کمتری دارد و پرشدگی ۵ سد اصلی تهران مجموعا به ۲۱ درصد می‌رسد.

همچنین ارتفاع کل ریزش‌های جوی کشور معادل ۱۸۹.۹ میلیمتر است. این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت (۲۰۹.۲میلیمتر) ۹ درصد کاهش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته (۱۸۰.۸میلیمتر) ۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • ابراز نگرانی سازمان ملل از بحران آب آشامیدنی در افغانستان
  • راز‌های ناگفته از تورم منفی ۱۰ درصدی افغانستان
  • وقوع یک میلیون و ۹۰ هزار زایمان در کشور در سال گذشته/ زایمان طبیعی سبب کاهش مشکلات تنفسی جنین
  • گزارش عجیب رییس سازمان برنامه درباره نرخ تورم؛ تورم به کانال ۳۰ درصد رسید
  • گزارش عجیب رییس سازمان برنامه درباره نرخ تورم/ منظور: تورم به کانال ۳۰ درصد رسید
  • ۱۱ سد کشور به پرشدگی ۱۰۰ درصدی رسیدند
  • هشدار وزارت بهداشت به بیمارستان‌ها و مادران باردار
  • هشدار وزارت بهداشت به مادران باردار
  • ۵۶ درصد زایمان‌ها در کشور سزارین هستند / بدرفتاری کادر درمان ترس از زایمان طبیعی را دوچندان می‌کند
  • هشدار وزارت بهداشت به مادران باردار درباره زایمان تقویمی