Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@23:45:42 GMT

کیفرخواست 10.5 سال حبس برای یک روزنامه نگار ترک صادر شد

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۵۲۴۰۴

کیفرخواست 10.5 سال حبس برای یک روزنامه نگار ترک صادر شد

آنکاراـ ایرناـ روزنامه جمهوریت اعلام کرد که دادستان شهر آنکارا پایتخت ترکیه با صدور کیفرخواستی، خواهان مجازات 126 ماه حبس برای هایری دمیر خبرنگار خبرگزاری مزوپوتامیا به اتهام مخالفت با عملیات عفرین و تبلیغ تروریست ها شده است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا و به نقل از این رسانه، اواخر ژانویه سال جاری میلادی هایری دمیر پس از مصاحبه با احمد فاروق اونسال نماینده شهر آدیامان در مجلس ملی ترکیه و در ادامه انتشار مطالبی علیه عملیات عفرین موسوم به شاخه زیتون در شبکه های اجتماعی، از سوی پلیس امنیت دستگیر و به شرط تحت کنترل بودن آزاد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به نوشته این رسانه، دادستانی آنکارا پس از بررسی اسناد و تکمیل تحقیقات لازم، با تنظیم کیفرخواستی، از دادگاه این شهر خواستار مجازات 10 سال و نیم حبس برای هایری دمیر به اتهامات 'تشویق مردم به دشمنی با دولت' و 'مخالفت با عملیات عفرین و تبلیغ گروه های تروریستی شد.
به گزارش ایرنا، زندانی شدن بیش از 150 خبرنگار در ترکیه در ایام بعد از کودتای 25 تیرماه سال 95 موجب واکنش ها و انتقادات وسیع در سطح جهان شده و بنا به اعلام سازمان گزارشگران بدون مرز، ترکیه در رده های آخر آزادی رسانه در جهان قرار گرفته است.
پس از کودتای نافرجام 15 جولای سال 2016، محدود سازی رسانه های منتقد ترکیه شدت گرفت و با برقراری وضعیت فوق العاده پس از کودتا که برای هفتمین دوره در حال اجراست، دهها رسانه تعطیل و دهها خبرنگار و روزنامه نگار نیز زندانی و محاکمه شدند.
خاورم/1905

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي تركيه روزنامه نگار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۵۲۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان: کارهای ناتمام‌ خود را در سوریه به پایان خواهیم رساند

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه امروز (سه شنبه) از تصمیم کشور خود برای ادامه عملیات ضدتروریستی در خاک سوریه خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه روسیا الیوم، رئیس جمهوری ترکیه در آنکارا طی سخنانی خطاب به ملت این کشور، گفت: وقتی زمان و ساعتش فرا برسد، ما قطعاً کارهای ناتمام خود را در سوریه به پایان می رسانیم.

اردوغان در ادامه به اهمیت مبارزه قاطعانه با تروریسم و گروه موسوم به «حزب کارگران کردستان» (پ.ک.ک) اشاره و تاکید کرد: در دوره آتی به گروه تجزیه‌طلب که فضای مانور آن در نتیجه عملیات‌ ما در عراق و سوریه تنگ شده است، ضربه بزرگی خواهیم زد.

وی افزود: می‌خواهم موضوع مشخص شود. تا زمانی که پ‌.ک.‌ک در عراق و سوریه حضور داشته باشد ما یه هیچ وجه احساس امنیت نمی کنیم.

رئیس جمهوری ترکیه با تاکید بر اینکه تروریست‌ها در کوه‌های قندیل و شمال سوریه از هر فرصتی علیه ترکیه و شهروندان این کشور استفاده می کنند، تصریح کرد: هیچ کشوری این موضوع را نمی پذیرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • هاآرتص: عملیات رفح اسرا را باز نمی‌گرداند
  • ترکیه: اسرائیل فورا از رفح عقب‌نشینی کند
  • گذرگاه جنایت
  • ترکیه: عملیات علیه رفح تمام جهان را تحت تاثیر قرار خواهد داد
  • اردوغان: کارهای ناتمام‌ خود را در سوریه به پایان خواهیم رساند
  • ترکیه حمله رژیم صهیونیستی به رفح را محکوم کرد
  • فعالیت در زمینه گام دوم انقلاب؛ توقعی به جا از تهران تایمز است
  • ارزیابی رسانه‌های عبری از وضعیت بد نتانیاهو/ خواب از چشم بی بی گرفته شده!
  • رسانه‌های عبری: نتانیاهو در منگنه است و حکم‌های بازداشت خواب را از چشمانش ربوده است
  • ترکیه تجارتش با چین، هند و آفریقا را جایگزین رژیم صهیونیستی می‌کند