Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، علی اصغر جمعه ای با اشاره به تمایل قابل توجه علاقه مندان فرهنگ بومی در استان برای توسعه گردشگری از طریق اقامتگاه های بوم‌گردی گفت: این علاقه و رغبت نباید بر نوع خدمات تاثیر بگذارد و باعث کاهش کیفیت خدمات به گردشگران شود.

وی استانداردسازی خدمات در سطح بین المللی و ایجاد راه های ارتباطی مناسب برای اقامتگاه های بوم‌گردی استان سمنان را ضروری دانست و بیان کرد: مساله گردشگرپذیری از زمان ورود گردشگران به استان آغاز می شود و باید آگاه بود وجود راه دسترسی مناسب برای گردشگران به اندازه نوع خدمات اهمیت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اتاق بازرگانی استان سمنان تاکید کرد: درست است که بومی و سنتی بودن تجهیزات و امکات در اقامتگاه های بوم‌گردی شرط اولیه برای ایجاد فضای بومی و مبتنی بر فرهنگ بومی است ولی همین اقدام باید بر اساس یک تعریف و استاندارد مناسب انجام شود و نباید با بدسلیقگی نام اقامتگاه های بوم گردی در ذهن گردشگران مخدوش شود.

جمعه ای با بیان این که شرایط بهداشتی و ابتدایی زیست مناسب و نمادهای بومی در اقامتگاه ها باید به هم پیوند بخورد، گفت: این هنری است که نیاز به آموزش مدیران اقامتگاه های بوم‌گردی دارد.

وی نظارت دقیق بر خدمات اقامتگاه های بوم‌گردی را وظیفه حساس بخش دولتی دانست و اضافه کرد: مدیران این اقامتگاه ها در کنار انگیزه اقتصادی ، با روحیه معرفی ظرفیت های بومی برخی نمادهای فرهنگی مانند بازی ها، صنایع دستی و غذای محلی را به گردشگران معرفی کنند.

رئیس اتاق بازرگانی استان سمنان با اشاره به اینکه در برنامه ششم توسعه ، اقامتگاه های بومگردی در کشور هدفگذاری شد، یادآور شد: استان سمنان با توجه به تنوع تاریخی، فرهنگی و اقلیمی بهترین ظرفیت برای توسعه این اقامتگاه ها را دارد.

جمعه ای تاکید کرد: آموزش مدیران اقامتگاه های بوم‌گردی برای به روزشدن رویکردهای مدیریتی ویژه به منظور ایجاد جاذبه و خاطره ماندگار برای گردشگران ضروری است زیرا گردشگران بهترین تبلیغ کننده برای گردشگری استان خواهند بود.

انتهای پیام / گ

 نظارت دقیق بر خدمات اقامتگاه های بوم‌گردی وظیفه حساس بخش دولتی است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن تجارت میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۵۲۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز به ۹۰‌ همت اعتبار برای تکمیل پروژه آزادراه حرم تا حرم

تین نیوز

فردا (پنجشنبه) آیت الله رئیسی رییس جمهور و هیات همراه در ادامه دور دوم سفرهای استانی به استان سمنان سفر می کنند. بازدید از پروژه آزادراه حرم تا حرم (حدفاصل گرمسار- لاسجرد) از جمله برنامه های پیش بینی شده در این سفر است. 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، پروژه آزادراه حرم تا حرم با مشارکت دولت و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ع) اجرایی می شود که یکی از کریدورهای شمالیِ شرق به غرب کشور محسوب می شود. همه ساله بیشترین تعداد زائران کشور از این مسیر تردد می کنند و از جمله اهداف اصلی اجرای آن، تامین ایمنی کافی برای مسافران و زائران و کاهش مصرف سوخت آنان است.

در این رابطه، اسماعیل احمدی مجری پروژه افزود: پروژه آزادراه حرم تا حرم از قم تا مشهد به طول ۹۰۰ کیلومتر تعریف شده است. قطعه قم- گرمسار به عنوان بخش نخست این پروژه به طول ۱۵۰ کیلومتر در سال ۹۴ افتتاح شد و به بهره برداری رسید.

وی بیان داشت: اکنون قطعه گرمسار- سمنان این پروژه به طول ۱۱۴ کیلومتر در حال اجراست که قرارداد آن در سال ۹۶ منعقد شده بود که خود در سه زیرقطعه تعریف شده است. این قطعه برای تکمیل و بهره برداری نیازمند ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار است.

احمدی ادامه داد: این قطعه به دلیل مشکلات تامین اعتبار، تاکنون فقط به میزان ۱۶ کیلومتر پیشرفت داشته است و مقرر شده قسمتی از قطعه ۲ آن به طول ۳۶ کیلومتر تا پایان سال جاری افتتاح شود.

وی اظهار داشت: تکمیل و بهره برداری از ۳۶ کیلومتر یاد شده نیازمند یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار است که نیمی از آن سهم دولت و نیمی دیگر سهم قراردگاه خاتم الانبیا است.

مجری پروژه آزادراه حرم تا حرم خاطرنشان کرد: بخش دیگر این پروژه از مشهد به سه راهی تربت حیدریه به طول ۳۳ کیلومتر در حال اجراست. قرارداد این قطعه در سال ۹۷ منعقد شده و تاکنون ۱۴ درصد پیشرفت داشته و هزینه اجرای آن ۶ هزار میلیارد تومان است.

وی گفت: همچنین مطالعات قطعه سه راهی تربت حیدریه به نیشابور انجام شده است. اما هنوز مجوز «ماده ۲۳» قطعه نیشابور تا سمنان دریافت نشده است.

مجوز ماده ۲۳ لازمه شروع پروژه هایی است که اجرای آنها با اعتبارات دولتی آغاز می شود که پیش نیاز آنها مطالعات فنی و اقتصادی، زیست محیطی و غیره است.

احمدی با اشاره به پیشرفت ۲۰ درصدی این پروژه، تصریح کرد: اجرای کامل ۹۰۰ کیلومتر این پروژه به قیمت امروز نیازمند ۹۰ هزار میلیارد تومان اعتبار است، در حالی که قیمت به روز شده عملیات اجرایی تا امروز فقط ۱۷ هزار میلیارد تومان بوده است.

سفر «مهرداد بذرپاش» وزیر راه و شهرسازی به استان سمنان در قالب دومین سفر دولت سیزدهم است.

همزمان با سفر رییس جمهور و اعضای هیات دولت به استان سمنان، باند دوم محور سرخه- سمنان به طول ۱۲ کیلومتر و با اعتباری افزون بر ۲ هزار میلیارد ریال افتتاح شده و به بهره برداری می رسد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • تداوم خدمات‌رسانی به گردشگران در جاذبه‌های تاریخی و پایانه‌های مسافرتی استان اصفهان
  • دزفول رتبه نخست بازدید گردشگران را به خود اختصاص داد
  • خدمت رسانی به گردشگران و مسافران بهاباد به نحو احسن
  • کاهش نرخ بیکاری در استان سمنان قابل توجه است/ «آب» مهمترین دغدغه
  • نیاز به ۹۰‌ همت اعتبار برای تکمیل پروژه آزادراه حرم تا حرم
  • انعقاد هفت هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان قرارداد با شرکت‌های دانش بنیان/ بومی سازی ۸۵ درصدکالا‌های مورد نیاز صنعت نفت
  • بومی سازی ۸۵ درصد کالاهای مورد نیاز صنعت نفت
  • پروتزهای بومی مفصل زانو و لگن نیاز مراکز درمانی را تامین می‌کنند
  • ناهم‌خوانی آمارهای گردشگری سلامت/ امارات و ترکیه رقبایی که همچنان می‌تازند
  • تامین آب آشامیدنی مهمترین خواسته مردم میامی است