Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار خراسان رضوی گفت: فردوسی به عنوان عنصر وحدت بخش میان تمامی کشورهای فاسی زبان نقش دارد.

به گزارش ایسنا، علیرضا رشیدیان شامگاه گذشته به مناسبت بزرگداشت فردوسی و پاسداشت زبان فارسی در محل آرامگاه این شاعر پرآوازه برگزار شد، در ادامه اظهار کرد: فردوسی نه تنها برای ایرانیان بلکه برای تمامی ملت‌های فارسی زبان مورد احترام است و امیدواریم که فردوسی به عنوان عنصر وحدت بخش بین تمامی کشورهای فارسی زبان بتواند نقش محوری خود را ایفا کند که تاکنون نیز این کار را کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: هویت، زبان، ادب و فرهنگ خود را مدیون این بزرگ شاعر حماسه‌گوی هستیم و در واقع چه در زمان حیات فردوسی  و چه پس از فوت او با شعر و حماسه‌گویی خود هویت فرهنگ این ملت را و بخشی از هویت ما را برای ما و آیندگان حفظ کرد و به یادگار گذاشت.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: امروزه در زمانی که بحث فضای مجازی و اینترنت مطرح است، واژه‌ها و فرهنگ‌ها مورد تهاجمات گوناگونی قرار می‌گیرد که بر همین اساس باید فرزندان این آب و خاک زبان و هویت فارسی را پاس بدارند و امیدواریم که این جلسات و تجمع صاحبان نظران فرهنگ و ادب در این دنیای پر از تعارض فرهنگ‌ها بتواند ظرفیت و زمینه حفظ هویت ملی ما را ایجاد کند.

حدود چهار میلیارد تومان برای احیای توس اختصاص یافته است

در ادامه ابوالفضل مکرمی‌فر، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی در ادامه این مراسم خاطرنشان کرد: با توجه و تاکید دکتر مونسان حدود چهار میلیارد تومان برای احیای توس اختصاص یافته است. همچنین 9 میلیارد تومان نیز در سفر دولت دوازدهم به خراسان رضوی محقق شد و همچنین شهرداری مشهد به شورای شهر اهتمامی در خصوص تفاهم نامه‌ای که میان شهرداری و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منعقد شد، در خصوص احیای 6 هکتار از اراضی باز پیرایی جلو خان آرامگاه، این امر منجر خواهد شد که باغ فردوسی به دو برابر با تعمق این موضوع افزایش خواهد داشت.

وی گفت: اهتمام سازمان میراث فرهنگی بر این است که نسبت به احیا و شکوه گذشته توس اقدام کند که این امر در سال جاری آغاز خواهد شد و بدون وقفه و در تمام طول سال استمرار خواهد یافت و امید است در سال آینده در چنین روزی بتوانیم در حوزه بلند بپردازیم.

مکرمی‌فر تاکید کرد: در واقع تمام این اقدامات در این راستا قرار گرفت که در پی سفر مقام معظم رهبری در سال 1375 به منطقه توس، در بخشی از یادداشت خود توصیه کردند که دولت با اینکه زحماتی را در توس کشیده باید اهتمام بیشتر و بایسته تری را نسبت به توس داشته باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام فردوسي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۵۲۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فال حافظ امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر

دمی همدم و همراه شدن با حضرت حافظ پیشینه‌ای چند قرنی در میان ایرانیان و فرهنگ ایرانی دارد. بدون شک همه ایرانیان از خردسالی با حافظ و فال این شاعر و عارف نامی آشنایی دارند. 

به گزارش «زی‌سان»، حافظ‌خوانی در مراسم‌های مختلف همانند لحظه سال تحویل و شب یلدا، بخشی از فرهنگ و سنت دیرینه جامعه ایرانی است. در کنار خواندن غزلیات، گرفتن فال حافظ نیز یک رسم همیشگی برای ایرانیان است. 

این باور قدیمی در میان ایرانیان وجود دارد که حضرت حافظ داننده عالم نهان و غیب است و در لحظات مختلف با رجوع فال حافظ می‌توان تصمیم درست را گرفت. فال سه شنبه ۴ اردیبهشت به تفال حافظ بدین گونه است:‌

ما درس سحر در ره میخانه نهادیم

محصول دعا در ره جانانه نهادیم

در خرمن صد زاهد عاقل زند آتش

این داغ که ما بر دل دیوانه نهادیم

سلطان ازل گنج غم عشق به ما داد

تا روی در این منزل ویرانه نهادیم

در دل ندهم ره پس از این مهر بتان را

مهر لب او بر در این خانه نهادیم

در خرقه از این بیش منافق نتوان بود

بنیاد از این شیوه رندانه نهادیم.

چون می‌رود این کشتی سرگشته که آخر

جان در سر آن گوهر یک دانه نهادیم

المنة لله که چو ما بی‌دل و دین بود

آن را که لقب عاقل و فرزانه نهادیم

قانع به خیالی ز تو بودیم چو حافظ

یا رب چه گداهمت و بیگانه نهادیم

تعبیر و تفسیر غزل

در راه رسیدن به مقصود از داشته‌های بسیار دست کشیدی و دشواری این مسیر را بر خودت هموار کردی. با این حال فکر می‌کنی تلاشت بیهوده بوده، اما بدان که تو هنوز در ابتدای مسیر زندگی هستی و به مراحل بالای کمال نرسیده‌ای پس صبر کن و آهسته و پیوسته قدم بردار تا کار‌ها خراب نشود و غم به دلت راه پیدا نکند. آدم‌ها آنقدر که تو بزرگشان می‌کنی، بزرگ نیستند.  مواظب بعضی از دوستانت باش که گرگ در لباس میش هستند. آنها می‌خواهند بنیادت را از بین ببرند و دل و دینت را بگیرند و نگذارند به مقصود برسی پس عاقل باش و از ریاکاران دوری گزین. هرگز به کم قانع مشو و هرچیزی را در بالاترین حد تصور برای خودت بخواه و از خدا بطلب.

tags # فال حافظ ، فال سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ چرا نئاندرتال‌ها محتویات معده حیوانات را می‌خوردند؟ (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • پاسداشت زبان فارسی، پاسداشت هویت ملی و فرهنگی ایرانیان + فیلم
  • چرا زبان شکسپیر محو شد، اما سعدی نه؟ | زنجیره‌های پیوستگی زبان فارسی!
  • هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است
  • فال حافظ امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر
  • تنها راه نجات جامعه توسعه فرهنگ همگرایی است
  • امضای ۸ سند همکاری مشترک میان مقامات ایران و پاکستان
  • رئیسی در پاکستان : رژیم صهیونیستی از اختلافات میان کشورهای اسلامی سوءاستفاده می‌کند
  • انس عمومی با ادبیات کهن پارسی؛ یکی از مسیر‌های حفظ حافظه‌ی فرهنگی جامعه
  • فردوسی متعلق به تمامی فارسی‌زبانان است
  • نشست چیستی و چرایی فرهنگ و هویت عشایری در دهدشت برگزار شد