Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبر گزاری صدا و سیما هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در ستاد بازآفرینی شهری کرمانشاه که امروز با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی برگزار شد گفت: برای احیا بافت‌های فرسوده به مشوق‌های سرمایه گذاری وهمکاری با شرکت باز آفرینی شهری نیازهست.
بازوند بااشاره به اینکه احیا بافت‌های فرسوده باید توجیه اقتصادی داشته باشد افزود: یک نسخه استانی متناسب با نوع و ساختارآن شهر برای احیا این بافت‌ها وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطرنشان کرد: هم اکنون شهرداری‌ها از ارائه خدمات در حاشیه با مشکل مواجه هستند ومدیریت شهری و کمیسیون‌های ماده پنج باید برنامه ریزی مدونی داشته باشند تا باعث شکل گیری بافت‌های حاشیه‌ای در شهر نشود.
مسعود شریفی مدیرکل راه و شهرسازی استان هم در این نشست گفت: حدود ۳۵ درصد جمعیت استان در وضعیت بدمسکنی به سر می‌برند.
وی گفت: استان کرمانشاه جزو استان‌های دارای بیشترین محلات حاشیه‌ای و اسکان غیر رسمی است و هم اکنون ۳۵ درصد جمعیت شهری استان در وضعیت بدمسکنی به سر می‌برند.
وی افزود: بر اساس مطالعات صورت گرفته بیش از ۱۰۰ هزار واحد مسکونی فرسوده در این مناطق نیاز به نوسازی و بازسازی دارند.
شریفی گفت: در هفت شهر پرجمعیت کرمانشاه، اسلام آبادغرب، هرسین، جوانرود، کنگاور، صحنه و سنقر بیش از ۲۲۸۰ هکتار بافت فرسوده و ناکارآمد شهری شناسایی شده است.
وی گفت: از این میزان ۴۹۵ هکتار بافت تاریخی، ۹۱۵ هکتار بافت فرسوده میانی و ۸۷۰ هکتار بافت مناطق حاشیه‌نشین و اسکان غیررسمی است.
وی افزود: بر اساس مطالعات سال ۹۰ در شهر کرمانشاه ۱۲۲۸ هکتار بافت فرسوده شناسایی شده که این میزان با الحاق پنج روستا به شهر به ۱۳۷۴ هکتار افزایش یافت.
شریفی گفت: هم اکنون ۴۰۰ هزار نفر در شهر کرمانشاه در مناطق حاشیه نشین و بافت ناکارآمد ساکن هستند.
وی گفت: در دو شهر جوانرود و صحنه هم بیش از نصف مساحت شهر بافت ناکارآمد است.    

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: استان کرمانشاه استاندار کرمانشاه هوشنگ بازوند محلات حاشیه حاشیه نشینی بافت فرسوده بافت تاریخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۵۲۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده شکسته شد

آئینی اظهار کرد: از ابتدای دولت سیزدهم نگاه ما در حوزه بازآفرینی نگاه مردمی سازی بوده است. نوسازی مسکن باید توسط مردم، سازندگان بخش خصوصی، تعاونی ها و گروه های جهادی صورت گیرد. نظارت هم توسط دولت و اعضای سازمان نظام مهندسی انجام می شود.

وی افزود: وزارت راه و شهرسازی بیشترین بدنه اجتماعی و بیشترین ارتباط را با مردم دارد. لذا توفیق در این وزارتخانه در افزایش سرمایه اجتماعی موثر خواهد بود. در سال جاری نیز که به نام جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده، باید فضایی فراهم شود که این وزارتخانه پشتیبان باشد و موانع را رفع کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در محدوده بافت های فرسوده دو میلیون و ۷۰۰ هزار بنای ناکارآمد و فرسوده وجود دارد گفت: این بناها جان هموطنان را در ۶۹۰ شهر به خطر انداخته است. بنابراین ما نوسازی را در اولویت قرار دادیم؛ زیرا موضوع جان انسان ها است.

آیینی تصریح کرد: در این ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بنای ناپایدار حدود ۱۰ میلیون نفر سکونت دارند. این شامل ۱۶۷ هزار هکتار، ۶۰۰۰ محله و ۳۰۰ هزار کوچه است. ساکنان این مناطق دچار بدمسکنی هستند و توان نوسازی ندارند. حتی اگر وام ارزان به این افراد بدهیم امکان پرداخت اقساط ندارند، زیرا اگر پول داشتند در بافت فرسوده زندگی نمی کردند. این چالش اول ما است. ما به آن ها می گوییم نگران نباشید؛ ما شما را به سازندگان و کسانی که توان مالی، اجرایی و فنی دارند وصل می کنیم. اینجا با چالش دوم مواجه می شویم؛ زیرا سازندگان حاضر به نوسازی در محلات فرسوده نیستند؛ چراکه برای آن ها بازدهی اقتصادی ندارند.

وی درباره راهکار شرکت بازآفرینی برای چالش دوم یعنی تشویق سازندگان به نوسازی بافت های فرسوده گفت: چهار چالش نوسازی در سند تحول دولت آمده است. راهکار این است که ما با بسته های تشویقی مختلف، سرمایه گذاران را ترغیب به نوسازی کنیم. 

آیینی تاکید کرد: بیش از ۵۴۶ شهر بسته های تشویقی شهرسازانه را اجرا می کنند؛ به طوری که آمار صدور پروانه نشان می دهد در سال ۱۴۰۲ رکورد نوسازی در محدوده بافت های فرسوده در بازه زمانی بعد از انقلاب شکسته شد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: گام اول را با همکاری بسیج مستضعفان و بسیج سازندگی برداشتیم و تا الان ۴۶۷ حلقه میانی ایجاد کردیم که در محلات هدف بازآفرینی به ارایه خدمات می پردازند. این اتفاق جدیدی است که قصد داریم این تعداد را به ۲۰۰۰ حلقه برسانیم و به زودی شاهد خبرهای خوبی در محرومیت زدایی از بافت های فرسوده خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ۱۲ هزار و ۶۶۳ واحد مسکونی برای نوسازی در آذربایجان‌غربی ثبت شد
  • معاون وزیر راه در پاسخ به جماران: از خاک هرمز و ابوموسی در اجرای طرح های نهضت ملی مسکن استفاده نمی شود
  • نوسازی مسکن در بافت فرسوده از مرز ۲۶۶ هزار واحد عبور کرد
  • رکورد صدور پروانه در بافت‌های فرسوده شکسته شد
  • نزدیک به ۱۷ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده آذربایجان‌غربی نوسازی می‌شود
  • رکورد نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده شکسته شد
  • رکوردشکنی صدور پروانه در بافت‌های فرسوده
  • سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در بنا‌های ناپایدار
  • ۲۶۵۰۰۰ واحد فرسوده در استان تهران درحال نوسازی است
  • سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در بناهای ناپایدار