Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-18@01:22:30 GMT

اعزام بیش از 100 مبلغ به بقاع متبرکه خراسان رضوی

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۵۳۱۴۴

اعزام بیش از 100 مبلغ به بقاع متبرکه خراسان رضوی

حجت‌الاسلام سیدمحمد حسن طباطبایی، مسئول امور مبلغان اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، بیان کرد: همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان و برگزاری طرح ضیافت الهی،  127 مبلغ به بقاع متبرکه خراسان رضوی که مجری این طرح هستند اعزام خواهد شد.
وی در تشریح برنامه‌های مبلغان اعزامی در بقاع متبرکه، افزود: با توجه به اینکه ماه رمضان بهار قرآن است لذا تفسیر سوره فتح، برپایی جلسات ترتیل‌خوانی و برگزاری کلاس آموزش قرآن کریم از سوی مبلغان اعزامی در طول ماه مبارک رمضان در دستور کار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برگزاری مسابقه کتابخوانی بر اساس گزیده وصیت نامه سیاسی _ الهی امام خمینی(ره)
مسئول امور مبلغان اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی اضافه کرد: برگزاری مراسم سخنرانی با هدف ترویج اسلام ناب محمدی، بیان تفکرات امام خمینی(ره)، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی به ویژه شهدای 15 خرداد که مقارن با این ایام است، بیان احکام، مشاوره خانواده، شیوه همسرداری، تربیت فرزند، مشاوره دینی، پاسخ به شبهات و ... از جمله فعالیت‌های مبلغان در بقاع متبرکه خواهد بود.
وی تصریح کرد: با توجه به تقارن رحلت امام خمینی(ره) با ایام ماه مبارک رمضان، ضمن برپایی نمایشگاه تصویری با موضوع سیره عملی امام راحل، گزیده‌ای از وصیت نامه سیاسی _الهی امام نیز در نظر گرفته شده که در قالب مسابقه کتابخوانی برگزار خواهد شد.

ترویج وقف مصحف شریف در ماه بهار قرآن
طباطبایی، ترویج وقف مصحف برای اماکن مذهبی و جلسات قرآن از دیگر برنامه‌های مبلغان در طول طرح ضیافت الهی برشمرد و گفت: در سال گذشته نیز بیش از پنج هزار مصحف شریف توسط خیران، وقف اماکن مذهبی شد.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین برنامه‌ها در شب‌های قدر، شب ولادت کریم اهل‌بیت(ع) و رحلت امام خمینی(ره) است که از سخنرانان شاخص کشوری مانند حجت الاسلام ماندگاری و ... دعوت شده است.
مسئول امور مبلغان اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی ابراز کرد: پیش‌بینی شده که ویژه برنامه‌های شاخص در طول ماه مبارک رمضان در مشهد برگزار شود که در این راستا نیز مراسمی در روز عید سعید فطر برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در هر دهه از این ماه برگزاری جلسه سخنرانی با حضور سخنرانان شاخص و برجسته کشوری تدارک دیده شده است، ضمن اینکه مراسم ارتحال امام خمینی(ره) در بقاع شاخص استان برگزار خواهد شد.
مسئول امور مبلغان اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: جلسه آموزشی و توجیهی مبلغان اعزامی 24 اردیبهشت‌ماه در محل اداره اوقاف و امور خیریه استان برگزار شد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خراسان رضوی اجتماعی اوقاف مبلغ رمضان ضیافت الهی طباطبایی قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۵۳۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کرسی تلاوت «وعده صادق» در آستان قدس رضوی

به گزارش خبرنگار مهر، کرسی تلاوت «وعده صادق» به همراه پرسمان قرآنی از روز گذشته یکشنبه ۲۶ فروردین در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر امام رضا (ع) در حال برگزاری است.

این کرسی تلاوت که به مناسبت عملیات موشکی سپاه پاسداران علیه رژیم اشغالگر قدس برگزار می‌شود تا جمعه ۳۱ فروردین ادامه داشته که طی آن قاریان بین‌المللی اعم از محمدجواد پناهی، حمیدرضا احمدی‌وفا، سیدجواد حسینی، علیرضا رضایی و مختار دهقان به تلاوت قرآن می‌پردازند.

اجرای حافظان قرآن کریم و گروه‌های همخوان و تواشیح از جمله دیگر برنامه‌های این کرسی تلاوت است و حجت‌الاسلام ابوی‌سانی؛ کارشناس مسائل سیاسی به توضیح ابعاد گوناگون عملیات «وعده صادق» و تحولات متأثر از آن در عرصه خاورمیانه می‌پردازد.

این برنامه که به همت اداره دارالقرآن حرم رضوی و اداره پاسخگویی به سوالات دینی حرم رضوی برگزار می‌شود، هر روز تا ۳۱ فروردین از ساعت ۱۶ تا ۱۸ دایر است.

کد خبر 6078715 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • بقاع متبرکه همچون مساجد انسان‌سازی می کنند
  • برگزاری اختتامیه پویش قرآنی در مشهد
  • نیشابور میزبان کنگره ملی امامزادگان محمد محروق و ابراهیم(ع) می شود
  • برگزاری کنگره ملی امامزادگان محمد محروق و ابراهیم در نیشابور
  • بقاع متبرکه انرژی مثبت تولید و همچون مساجد انسان‌سازی می کنند
  • بقاع متبرک انرژی مثبت تولید و همچون مساجد انسان‌سازی می کنند
  • افزایش ۳۰درصدی مستمری مددجویان بهزیستی خراسان رضوی
  • ۹ هزار معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند
  • شناسایی فرار مالیاتی ۳ هزار میلیارد تومانی در خراسان رضوی
  • برگزاری کرسی تلاوت «وعده صادق» در آستان قدس رضوی