Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-20@07:05:32 GMT

توصیه‌هایی برای ثبات وزن در ماه رمضان

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۵۳۶۹۶

توصیه‌هایی برای ثبات وزن در ماه رمضان

یک مشاور تغذیه با بیان اینکه رمضان بهترین فرصت برای کاهش وزن در افرادی است که اضافه وزن دارند، توصیه‌هایی نیز برای ثابت نگهداشتن وزن ارائه کرد.  به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، برلیانت بزرگمهر مشاور تغذیه، گفت: رمضان بهترین فرصت است تا کسانی که از افزایش وزن رنج می‌برند، وزن خود را کاهش دهند و به وزن طبیعی برسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: همچنین افرادی که کمبود وزن دارند، می‌توانند با خوردن غذا‌های پرکالری وزن خود را به حد طبیعی برسانند.

این مشاور تغذیه به کسانی که وزن طبیعی دارند توصیه کرد از خوردن مواد غذایی شیرین در این ایام پرهیز کنند و افزود: شیرینی‌ها و مخصوصا زولبیا و بامیه کالری و قند بالایی دارد و زود جذب بدن می‌شود؛ با خوردن مواد قندی، قند خون افزایش یافته و انسان احساس سیری می‌کند.

وی ادامه داد:، اما پس از مدتی بدن انسولین ترشح می‌کند و قند خون را کاهش می‌دهد، بنابراین انسان احساس گرسنگی می‌کند و به ریزه‌خواری روی می‌آورد که سبب افزایش وزن می‌شود.

بزرگمهر با بیان اینکه وعده سحری نقش مهمی در ثابت نگهداشتن وزن دارد گفت: افرادی که سحری نمی‌خورند دچار افت قند خون شده و برای خوردن غذا‌های چرب و شیرین حریص می‌شوند.

وی تأکید کرد: نباید به صرف اینکه یک وعده غذایی در ماه رمضان حذف می‌شود، به پرخوری رو بیاوریم و کالری بیش از حد استفاده کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اخبار سلامت ماه رمضان تغذیه وزن بدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۵۳۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۲ درصدی اعزام زائران عتبات نسبت به سال گذشته

معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت از افزایش ۳۲ درصد اعزام زائران عتبات در دوره‌های نورزی و ماه رمضان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، ثبت‌نام عتبات نوروزی و ماه مبارک رمضان از روز 8 اسفندماه در سامانه عتبات آغاز و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته دور جدید اعزام زائران به عتبات از 23 اسفند شروع شد. 

روند اعزام زائران نوروزی تا 9 فروردین و اعزام‌های ماه مبارک رمضان تا 21 فروردین ادامه داشت.

در دوره نوروزی اعزام زائران، ظرفیت‌سازی برای اعزام 32 هزار زائر درقالب 111 کاروان زیارتی تحت نظارت سازمان حج و زیارت صورت گرفته است.

حمیدرضا محمدی؛ معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت در این باره اعلام کرد: اعزام زائران در دوره‌‌های نوروزی و رمضان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 32 درصد افزایش داشته است. 

ارز مسافرتی 1000 یورویی به زائران هوایی عتبات هم تعلق می‌گیرد

به گفته وی، برای اعزام در فروردین تاکنون 51300 نفر ثبت‌نام کرده‌اند که بخش عمده آنها اعزام شده‌اند و برای اردیبهشت ماه نیز ظرفیت‌سازی درحال انجام است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • احتمال افزایش ۲۵ درصدی بودجه طرح «امنیت غذایی» / جزئیات یارانه حمایتی کودکان دچار سوء تغذیه
  • حذف قند از رژیم غذایی چه عوارضی دارد؟
  • هزینه اضافی به بنگاه ممنوع؛ حق انتخاب با مشتری است سامانه خودنویس یا مشاور املاک؟
  • افزایش قیمت کالاها بدون مجوز قانونی نیست
  • ثبات اسکناس دلار و افزایش اندک یورو در مرکز مبادله
  • ثبات اسکناس دلار و افزایش اندک یورو
  • آمار مخاطبان در نوروز و رمضان ۸ درصد افزایش داشته است
  • ذخیره‌سازی ۱۴۰ هزار متر مکعب آب باران در پروژه‌های آبخیزداری قوچان
  • ذخیره‌سازی ۱۴۰ هزار مترمکعب آب باران در پروژه‌های آبخیزداری قوچان
  • افزایش ۳۲ درصدی اعزام زائران عتبات نسبت به سال گذشته