Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-05-03@22:54:13 GMT

شکست داعش در مهم‌ترین پایگاهش در جنوب دمشق

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۵۴۶۷۶

شکست داعش در مهم‌ترین پایگاهش در جنوب دمشق

به گزارش جهان نيوز، ارتش سوریه روز گذشته دستاوردی استراتژیک و مهم در پایان دادن به حضورتروریسم در جنوب دمشق، پایتخت محقق ساخت و توانست کنترل کامل منطقه الحجر الاسود، که اصلی‌ترین پایگاه گروه دمشق محسوب می‌شد را به دست بگیرد.
منابع میدانی به روزنامه «الوطن» سوریه اعلام کردند، نیروهای ارتش و نیروهای همپیمان به عملیات نظامی در بخش جنوبی دمشق و مناطق تحت اشغال داعش ادامه می‌دهند تا هر چه زودتر تامین امنیت کامل پایتخت را تضمین کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این منابع تأکید کردند، نیروهای ارتش سوریه و همپیمانان آن توانسته‌اند عناصر گروه تروریستی داعش را از منطقه «الجزیره»، که آخرین پایگاه آنها در محور شمال غربی الحجر الاسود محسوب می‌شد، بیرون برانند و بدین ترتیب کنترل کامل این منطقه را بعد از درگیری‌های شدیدی، که از 19 ماه گذشته میلادی در جریان داشت، به دست بگیرند.

مدیر گروه موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه»- وابسته به معارضان- نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه، تأیید کرد که ارتش سوریه کنترل کامل محله الحجر الاسود در جنوب دمشق را در دست گرفت.

مدیر این مرکزِ وابسته به معارضان سوری، تصریح کرد که در صورت پیشروی ارتش سوریه، نیروهای دولتی می‌توانند داعش را محاصره کنند و در نتیجه داعش مجبور به توافق برای خروج خواهد شد.

ناظران بر این باورند که سیطره ارتش بر پایگاه اصلی داعش در جنوب دمشق، به فروپاشی این گروه تروریستی در دیگر مناطق تحت اشغال منتهی خواهد شد.ارتش سوریه پیش از این نیز کنترل محله «القدم» در مجاورت با الحجر الاسود را در دست گرفته بود.
منبع: تسنیم پیام رسان سروش پیام رسان ایتا پیام رسان بله اینستاگرام

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۵۴۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله رژیم صهیونیستی به اطراف دمشق هشت زخمی برجای گذاشت

به گزارش صدای ایران از ایرنا، یک مقام نظامی سوری به خبرگزاری رسمی سوریه؛ سانا گفت: حوالی ساعت ۲۲ و ۵ دقیقه پنجشنبه به وقت محلی دشمن اسرائیلی با چند فروند موشک از سوی جولان اشغالی به برخی از مراکز در اطراف دمشق حمله کرد.

این مقام نظامی که به نام وی اشاره نشده است، افزود این حمله موجب زخمی شدن هشت نظامی سوری شد و خسارت‌های مادی نیز داشته است.

«دانیل هاگاری» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی پنجشنبه شب تأیید کرد که این رژیم جنوب سوریه را با موشک هدف قرار داده است.

به گزارش ایرنا، هاگاری افزود: اسرائیل در پاسخ به حمله سوریه، مناطقی در حومه دمشق و قنیطره را هدف قرار داده است.

وی ادامه داد: اسراییل موشک‌هایی را که از سمت سوریه به سمت جولان شلیک شده بود، رهگیری و منهدم کرد.

خبرگزاری رویترز نیز به نقل از یک مقام امنیتی رژیم صهیونیستی مدعی شد که حمله اسرائیل به یک ساختمان در اطراف دمشق آسیب زده است.

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه نیز به نقل از خبرنگار خود در دمشق از رهگیری حمله موشکی اسرائیل توسط پدافند هوایی سوریه خبر داد.

تجاوز‌های هوایی رژیم صهیونیستی در حالی است که دولت سوریه بار‌ها با ارسال نامه به سازمان ملل متحد و شورای امنیت سازمان ملل این حملات را محکوم و خواستار توقف آن شده است.

رژیم صهیونیستی در سال‌های اخیر بار‌ها به دمشق و مناطق مختلف سوریه حمله هوایی کرده که با رهگیری به موقع پدافند هوایی دمشق در بیشتر مواقع، این حملات دفع شده است.

دیگر خبرها

  • شهادت ۱۳ نیروی ارتش سوریه در حمله داعش به استان حمص
  • 8 زخمی در حمله جدید اسرائیل به سوریه
  • حمله رژیم صهیونیستی به اطراف دمشق هشت زخمی برجای گذاشت
  • حمله هوایی دشمن صهیونیستی به حومه دمشق
  • حمله اسرائیل به جنوب سوریه
  • حمله رژیم صهیونیستی به حومه دمشق
  • حمله جدید رژیم صهیونیستی به سوریه/ مناطقی در دمشق و قنیطره هدف گرفته شدند + فیلم
  • حمله رژیم اسرائیل به مناطقی در جنوب سوریه
  • روسیه کنترل کامل یک روستا در «دونتسک» را به دست گرفت
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه