Web Analytics Made Easy - Statcounter

بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان از کمیسیون انتخابات این کشور خواست تا زمانی که درباره شیوه ثبت نام تصمیم نهایی گرفته نشده است، روند ثبت نام رای دهندگان را متوقف کند. ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷ بین الملل آسیا-اقیانوسیه افغانستان نظرات

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان موسوم به «فیفا» در نشست خبری خواستار تعلیق روند ثبت نام رای دهندگان انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری این کشور شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«یوسف‌رشید» رئیس اجرایی فیفا به خبرنگاران گفت: اختلافات و نگرانی‌های مطرح شده در روند ثبت نام رای دهندگان موجب بی‌اعتمادی مردم افغانستان به انتخابات شده است.

وی در ادامه تصریح کرد، اقدام اخیر کمیسیون انتخابات افغانستان مبنی بر استفاده از کپی شناسنامه در روند ثبت نام رای دهندگان اقدامی غیرسازنده است.

رئیس اجرایی فیفا اظهار داشت: اگر در روند ثبت نام رای دهندگان از کپی شناسنامه استفاده شود دولت توانایی جلوگیری از تقلب در انتخابات را نخواهد داشت.

این بنیاد از ریاست اجرایی دولت افغانستان و ارگ ریاست جمهوری این کشور خواست تا از مداخله در امور کمیسیون انتخابات خودداری کنند و از این کمیسیون استفاده ابزاری نکنند.

رشید تصریح کرد، تا زمانی که درباره استفاده و یا عدم استفاده از کپی شناسنامه در روند ثبت نام رای دهندگان تصمیم نهایی گرفته نشده است این روند باید متوقف شود.

این در حالی است که ریاست اجرایی دولت افغانستان، نهادهای ناظر بر انتخابات و تعدادی از اعضای کمیسیون انتخابات افغانستان با طرح تحمیلی استفاده از کپی شناسنامه در روند ثبت نام رای دهندگان مخالفت کرده‌اند.

انتهای پیام/.

R36461/P36446/S8,87,1413/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۵۵۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات پروازی در فرودگاه مهرآباد از سر گرفته شد

محدودیت‌های پروازی فرودگاه مهرآباد تعلیق و عملیات پروازی در این فرودگاه آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، ابراهیم مرادی با بیان اینکه بر اساس دستورالعمل ابلاغی سازمان هواپیمایی کشوری همه محدودیت‌های پروازی مهرآباد لغو شده است، از آغاز فرآیند پذیرش مسافری این فرودگاه از ساعت پنج و ۳۰ دقیقه امروز (دوشنبه) خبر داد.

وی گفت: این رفع تعلیق مشمول همه فرودگاه‌های ذکر شده در پیام‌های قبلی هوانوردی نیز می‌شود.

کد خبر 744623

دیگر خبرها

  • آغاز مرحله دوم اخراج اجباری پناهجویان افغان از پاکستان
  • منحنی محبوبیت ترامپ برای انتخابات ریاست جمهوری نزولی شده/ بایدن کم کم در نظرسنجی ها بالاتر می رود
  • پایان برتری زود‌هنگام ترامپ بر بایدن
  • عملیات پروازی در فرودگاه مهرآباد از سر گرفته شد
  • اخراج بیش از ۸ هزار پناهجوی افغانستانی از پاکستان
  • درخواست رسانه‌ها از ترامپ و بایدن برای برگزاری مناظره
  • برگزاری مجمع انتخاباتی هیئت رئیسه هیات ورزش دانش آموزی استان قم
  • صدور اسناد مالکیت زمینه ساز تقویت هویت روستایی و عشایری پارس آباد
  • رای دهندگان مرحله دوم انتخابات مجلس چه کسانی هستند؟
  • تعیین نامزد انتخاباتی در محافل خصوصی اصلاح‌طلب