Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@12:33:00 GMT

برداشت کلزا از مزارع قصرشيرين آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۵۵۸۲۴

برداشت کلزا از مزارع قصرشيرين آغاز شد

خبرگزاري آريا - قصرشيرين - ايرنا - مدير جهاد کشاورزي قصرشيرين ، از آغاز برداشت کلزا در سطح 20 هکتار از مزارع اين شهرستان خبر داد.

مراد محموديان فر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: پيش بيني مي شود که با ميانگين يک و نيم تن در هکتار در مجموع 32 تن کلزا از مزارع زيرکشت اين محصول برداشت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اظهارداشت: در سال زراعي جاري ، 60 هکتار از مزارع اين شهرستان زيرکشت کلزا رفت که متاسفانه 40 هکتار آن طعمه گرازهاي وحشي شده است.
وي گفت: کشت کلزا در حاصلخيزي خاک ، کنترل آفات ، بيماري ها و پايداري توليد گندم تاثير به سزايي دارد و علاوه بر آن کنجاله حاصل از اين محصول نيز يکي از مناسب ترين منابع براي تغذيه دام و طيور است.
دانه کلزا داراي 25 تا 55 درصد روغن ، 18 تا 24 درصد پروتئين و 12 تا 20 درصد پوست و روغن کلزا نيز به علت اينکه داراي اسيدهاي چرب اشباع نشده و فاقد کلسترول است از کيفيت تغذيه‌اي بالايي برخوردار مي‌باشد.
** آغاز برداشت گندم از مزارع قصرشيرين
مدير جهاد کشاورزي قصرشيرين همچنين از آغاز برداشت گندم در سطح هشت هزار و 450 هکتار مزارع اين شهرستان خبر داد.
محموديان فر افزود: با توجه به پراکنش نامناسب باران و تاخير در بارش ها و خشکسالي ، برداشت گندم تنها در برخي از اراضي ديم اين شهرستان آن هم به صورت جزيي انجام مي شود.
وي با بيان اينکه در بيشتر اراضي زيرکشت گندم ديم ، خسارت وارد شده با توجه به عوامل ياد شده به صورت صد درصدي است ، پيش بيني کرد که در فصل زراعي امسال حدود چهار هزار و 500 تن گندم از زمين هاي زيرکشت اين شهرستان برداشت شود.
وي از پيش بيني 2 مرکز فعال براي خريد گندم مازاد بر مصرف نياز کشاورزان قصرشيريني خبر داد و گفت: براي کار برداشت محصول گندم ، 70 دستگاه کمباين در نظر گرفته شده و کارشناسان فني جهاد کشاورزي نيز کار نظارت بر نحوه برداشت را بر عهده دارند.
وي اضافه کرد که پارسال در مجموع 9 هزار و 500 تن گندم از سطح 11 هزار و 620 هکتار مزارع شهرستان قصرشيرين برداشت شد.
قصرشيرين در غرب کرمانشاه با بيش از 27 هزار تن جمعيت داراي 30 هزار هکتار زمين هاي کشاورزي و باغي است.
7079/3012/8066
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۵۵۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت گندم و جو در چهار هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع رخ

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر جهاد کشاورزی بخش رخ گفت: در سال زراعی جاری دو هزار و ۷۰۰ هکتار از مزارع دیم در بجستان زیر کشت گندم و افزون بر هزار و ۹۰۰ هکتار از مزارع دیم زیر کشت جو رفته است.

 

سید محمد نجفی افزود: سال گذشته بیش از ۲۰ هزار تن محصول گندم و جو آبی از  حدود شش هزار هکتار اراضی این منطقه برداشت شد.


نجفی همچنین گفت: مهار سن زدگی گندم، در سطح بیش از سه هزار و ۵۰۰ هکتار توسط کارشناسان جهاد جلگه رخ  شروع شده است.

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران
  • آغاز برداشت گندم در جنوب سیستان و بلوچستان
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • کشت گندم و جو در چهار هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع رخ
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع نیشکر خرمشهر
  • آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • حال خوب مزارع گندم به لطف باران
  • برداشت کلزا از مزارع شهرستان کرخه