Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-19@02:41:48 GMT

برگزاری شب شعربزرگداشت فردوسی در تربت جام

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۵۶۱۰۵

برگزاری شب شعربزرگداشت فردوسی در تربت جام

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی تربت جام گفت: شب شعربه مناسبت بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی و پاسداشت زبان فارسی برگزار شدو شاعران شهرستان فعالیت‌های بسیار خوبی دارندکه قابل قبول در سطح استان خراسان می‌باشد.

نعمت الله فیاض افزود:شاعران شهرستان با هم تعامل، مراوده وارتباط بسیار صمیمانه دارند و حضور چهره‌های جوان به اصحاب فرهنگ، انجمن شعرتربت جام موجب شده روز به روز بال و پر بیشتری به خود بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی گفت  : به همت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجمن‌های ادبی در سطح کشور در حال ساماندهی است و تا الان پنج انجمن ادبی فعال شهرستان به ثبت رسیده که آماربسیار بالایی در بین شهرستان‌های خراسان می‌باشد.

درادامه رئیس آموزش و پرورش تربت جام گفت:عقل، تدبیروادب زیر مجموعه و ابزار خرد هستند و‌عقل و خرد نجات دهنده زندگی است.

غلامرضا بهرامپور افزود:متاسفانه دربرخی مسایل مذهبی، سیاسی، حزبی و. به جای گفتمان متاسفانه مشتمان می‌آید که دلیل آن خالی بودن افراد از خرد است.

وی ادامه داد:فردوسی به ما پند می‌دهد مواظب و مراقب و پاسداشت چشم، گوش و عقل خود باشیم که چراغ هدایت ماهستند و مباحث فردوسی کاربردی است و دوای بیماری‌های جسمی و‌روحی است.

رئیس آموزش و پرورش تربت جام گفت: معلمان آموزگار خردهستندو این نشست هاودورهمی هابرای شنیدن آیات الهی و سخنان بزرگان است که به انسان‌ها آرامش می‌دهد.

در  این محفل ادبی ۲۰نفر از شاعران شیعه و اهل سنت تازه‌ترین آثارو سروده هایشان را با موضوع آزاد قرائت و مورد تشویق شرکت کنندگان قرار گرفتند.

انتهای پیام//ز. ج  
سومین فصل آزاد شعر در تربت جام برگزار شد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرهنگ و ارشاد اسلامی شاعران جوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۵۶۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایزه کتاب سال «نِرو» به «نیش زنبور» رسید

«پل موری»‌ نویسنده ایرلندی به عنوان برنده «جایزه طلایی نِرو»‌ برای بهترین کتاب سال انتخاب شد.

به گزارش ایسنا، «پل موری»، نویسنده ایرلندی برای نگارش «نیش زنبور» به عنوان برنده «جایزه طلایی نِرو» برای بهترین کتاب سال (ویژه نویسندگان ساکن بریتانیا یا ایرلند) معرفی شد و ۳۰,۰۰۰ پوند را برای این جایزه ادبی جدید دریافت کرد.

«گاردین»‌ نوشت، «موری» برای نگارش این کتاب که داستان یک خانواده در روستایی واقع در ایرلند را روایت می‌کند، در جریان مراسمی که در لندن برگزار شد به عنوان نویسنده برگزیده معرفی شد.

«نیش زنبور» درحالی به عنوان برنده جایزه بهترین کتاب سال «نِرو» انتخاب شد که پیش‌تر در ماه ژانویه به عنوان اثر برگزیده شاخه آثار داستانی این جایزه ادبی معرفی شده بود.

«نیش زنبور» در رقابت با «شخصیت زن قدرتمند» نوشته «فرن بردی»‌ برنده شاخه ادبیات غیرداستانی، «نزدیک به خانه»‌ به قلم «مایکل مگی» و برنده شاخه نویسندگان رمان اولی و «سوئیفت‌ها» نوشته «بث لینکلن»‌ و برنده شاخه  ادبیات داستانی کودکان به عنوان کتاب سال «نِرو»‌ برگزیده شد.

جوایز کتاب «نِرو» در ماه می سال گذشته میلادی، یعنی کمتر از یک سال پس از منحل شدن ناگهانی جوایز کتاب «کاستا» بعد از ۵۰ سال برگزاری، تاسیس شد. این جایزه ادبی جدید برای تجلیل از برترین آثار نویسندگان ساکن بریتانیا یا ایرلند اهدا می‌شود. برندگان چهار شاخه این جایزه ادبی هر کدام ۵,۰۰۰ پوند دریافت می‌کنند.

«نیش زنبور» پیش‌تر در فهرست نامزدهای نهایی جایزه «بوکر»‌ و «جایزه نویسندگان»‌ که پیش‌تر با نام «راثبونز فولیو» شناخته می‌شد، قرار گرفته بود. این کتاب چهارمین رمان نوشته «موری»‌ محسوب می‌شود.

جوایز ادبی «نِرو» امسال کتاب‌هایی را شامل می‌شد که در فاصله یکم دسامبر ۲۰۲۲ تا ۳۰ نوامبر ۲۰۲۳ توسط نویسندگان ساکن بریتانیا و ایرلند منتشر شده بودند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آگهی برگزاری مجمع عمومی عادی نوبت اول انجمن صنفی کارفرمایی پایگاه های اینترنتی خبری استان تهران
  • درآمد کمیته امداد تربت‌حیدریه از صدقات یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است
  • ۹۵ درصد مصوبات اداری چالوس اجرا شد
  • فارغ‌التحصیلی اولین دورۀ دانشجویان کاردانی مرکز بهورزی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • وجود۳۵۰ اثر تاریخی و جاذبه‌های گردشگری درتربت حیدریه
  • نونوار شدن طبیعت چغازنبیل شوش با پاکسازی در آستانه نوروز + فیلم
  • توزیع بسته های کمک معیشتی برای خانواده زندانیان فیروزکوه
  • تربت حیدریه، دیار سرا و کاروانسرا
  • شهرستان مرزی صالح‌آباد محروم از امکانات
  • جایزه کتاب سال «نِرو» به «نیش زنبور» رسید