Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، مجتبی زینی وند در حاشیه‌ بازدید یکی از هنرستان‌های غیرانتفاعی شیراز گفت: حدود هشتاد درصد هنرجویان مراکز غیردولتی کشور را پسران تشکیل می‌دهند.

وی گفت: داشتن یک جامعه توسعه یافته و با قدرت علمی، اقتصادی و صنعتی بالا، مستلزم تربیت انسان‌هایی توانمند، خلاق، فکور، با مهارت و دارای توانمندی علمی، فنی و حرفه‌ای مناسب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر  آموزش و پرورش گفت: یکی از برنامه های وزیر، توجه به مهارت آموزشی دانش آموزان و توانمدسازی آنها  و لازمه  تحقق این موضوع، برنامه ریزی بهتر، برای توسعه هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش و استفاده مطلوب از ظرفیت این مراکز است.

زینی‌ وند همچنین گفت: یکی از مهمترین برنامه های سازمان مدارس غیر دولتی نیز، مهارت آموزی دانش آموزان است، چنانچه در الگوی شهریه سال جاری این مدارس ،این مهم پیش بینی شده و هزینه‌ای برای فعالیت‌های تابستانه دانش آموزان برای کسب مهارت های مختلف در نظر گرفته شده است.

وی تقویت هنرستان های فنی و حرفه‌ای و کاردانش غیردولتی را از مهمترین برنامه های حوزه کاری خود عنوان و اضافه کرد: برای استفاده از ظرفیت مدارس غیر دولتی در زمینه مهارت آموزی، برگزاری جشنواره‌ای با این موضوع در دستور کار قرار دارد.

وی الگوی تعیین شهریه مدارس غیر دولتی را بر مبنای هزینه تمام شده عنوان و خاطرنشان کرد: با توجه به توان مالی پایین بسیاری از دانش آموزان برای تحصیل در هنرستان‌های فنی و حرفه ای و کاردانش غیر دولتی و با هدف کمک به این مدارس در جذب دانش آموزان با توان مالی کم، موضوع خرید خدمات در این هنرستان پیش بینی شده است در زمینه اعطای تسهیلات نیز اولویت را هنرستان ها  قرار داده ایم.

رئیس سازمان مدارس غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی، با اشاره به راهکارهای حمایت از  علاقمندان ایجاد هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش غیر دولتی، گفت: در این راستا و برای اولین بار مبلغی را در بودجه سنواتی صندوق حمایت و  توسعه مدارس غیردولتی پیش‌بینی کرده ایم که به پرداخت بخشی از بیمه همکاران شاغل در مدراس غیر دولتی اختصاص می‌یابد و اولویت ما در این زمینه نیز هنرستان های فنی و حرفه ای و کار و دانش و مناطق محروم است.

کد خبر 4298582

منبع: مهر

کلیدواژه: آموزش و پرورش فارس شیراز بوشهر کرمانشاه شیراز گرگان ماه مبارك رمضان شهرکرد خرم آباد بارش باران برجام اشتغال خطبه های نماز جمعه مشهد بیرجند یاسوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۵۶۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور

نادر کریمی‌بیرانوند ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران در سنندج اظهار داشت: در اجرای طرح «شهید محمودوند» که در راستای شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل  اجرا می شود، سال گذشته ۶۰ هزار تارک و بازمانده از تحصیل به چرخه آموزش بازگشتند.

 مدیرکل حوزه متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش، مهارت‌آموزی دانش‌آموزان را یک عامل مهم در رشد ساحت اقتصادی و اشتغال عنوان کرد و گفت: تا وقتی که دانش‌آموزان مهارت ورود به بازار کار را کسب نکنند نمی‌توانند در این امر تاثیرگذار باشند.

وی با بیان اینکه مدارس شبانه‌روز اوقات فراغت خوبی برای دانش آموزان در خود دارد، بیان کرد: استان کردستان یک استان پیشرو در مهارت آموزی مدارس شبانه روز است و در همین راستا نمایشگاه طرح‌های خوداتکایی مدارس شبانه روز استان در محل نمایشگاه‌های دائمی از امروز برپا می‌شود.

کریمی بیرانوند از تصویب آیین‌نامه مهارت‌آموزی برای دانش‌آموزان متوسطه خبر داد و افزود: در ساختار آموزشی نیز تغییراتی داده شده و ساعات درسی مهارت آموزش داده خواهد شد.

مدیرکل حوزه متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در این اقدام دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم در طول سه سال تحصیلی خود ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی را در قالب درس‌های خود می‌گذرانند. 

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • شرکت ۲۷ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی در امتحانات نهایی
  • خراسان رضوی ۲۰ هزار بازمانده از تحصیل دارد
  • آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • به هنرستان‌ها توجه ویژه شود
  • بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور
  • نمایشگاه دست سازه‌های دانش آموزی در هنرستان فنی و حرفه‌ای ابوذر آبادان
  • ۳۴۰ هزار دانش‌آموز در آزمون مدارس سمپادونمونه دولتی رقابت می‌کنند
  • تحصیل اجباری ۹ هزار دانش‌آموز‌ شهر صدرا در شیراز
  • تلاش برای بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل