Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@20:58:24 GMT

ابراهیم جعفری: خروج آمریکا از توافق هسته ای حماقت بود

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۵۶۷۵۴

ابراهیم جعفری: خروج آمریکا از توافق هسته ای حماقت بود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الاخباریه، «ابراهیم جعفری» وزیر خارجه عراق در واکنش به خروج آمریکا از توافق هسته ای گفت که این اقدام نوعی حماقت است و تأکید کرد که همه کشورهای جهان اعتماد خود را به آمریکا بعد از این اقدام از دست داده اند.

جعفری تأکید کرد که خروج آمریکا از توافق هسته ای باورپذیری واشنگتن را زیر سوال برده و افزود: کشورهای جهان به یگر کشورها بر اساس میزان تعهد آنها به توافق هایشان احترام می گذارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر خارجه عراق گفت: چه معنایی دارد که در یک شبانه روز توافقی را که جاری است و جهان شاهد رسیدن به آن بوده را با یک امضا تغییر داده و از آن خارج می شود؟ همه دنیا در توافق هسته ای ایران شریک بوده و از ایجاد آن خوشحال بوده است و خروج از آن نوعی حماقت است که رئیس جمهور آمریکا که نماینده بزرگترین کشور جهان است، مرتکب آن شده و این گونه رفتار می کند.

وی دلایل آمریکا برای خروج از برجام را ضعیف و غیر واقعی توصیف کرد و ابراز امیدواری کرد که در این اقدام تجدید نظر شود و افزود که نتایج خروج از توافق هسته ای می تواند برای عراق و منطقه خطرناک باشد.

کد خبر 4298565

منبع: مهر

کلیدواژه: ابراهیم جعفری برجام توافق هسته ای دونالد ترامپ ایران ایالات متحده آمریکا برجام دونالد ترامپ رژیم صهیونیستی فلسطین عراق سوریه انتخابات پارلمانی عراق 2018 روسیه ترکیه افغانستان آلمان کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۵۶۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردن دست‌ساز استعمار انگلیس است

«سیدهادی سید افقهی» کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به مواضع اردن در بازگشایی حریم هوایی‌اش برای رهگیری پهپادهای ایرانی، اظهار کرد: اردن دست‌ساز استعمار انگلیس است و در واقع تبدیل به کانون چرکینی در منطقه شده است.

وی با بیان اینکه اردن، مردم فلسطین را تحت عنوان «سپتامبر سیاه» قتل عام کرده است، ادامه داد: اگر اردن بخواهد بار دیگر پهپادها یا موشک‌های ایران را رهگیری کند، این بار خود این کشور مورد هدف قرار خواهد گرفت.

کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا گفت: اردن از صدقه سر پول‌های خلیج فارس زندگی می‌کند و اکثر تیم‌های تروریستی «القاعده» و «داعش» در این کشور آموزش دیده و به منطقه تزریق می‌شوند.

اردن خیانتی برای جهان اسلام و عرب است

سیدافقهی با تاکید بر اینکه اردن در واقع خیانتی به جهان عرب، جهان اسلام و مساله فلسطین است گفت: اردن در حال حاضر، نفت عراق را رایگان دریافت می‌کند؛ در حالی که محل استقرار «رغد حسین» دختر بزرگ صدام حسین است. در واقع اردن، هم به فلسطینی‌ها و هم به مردم عراق خیانت می‌کند.

کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا مواجهه دیپلماتیک را اولین راهکار برای مقابله با شیطنت‌های اردن دانست و گفت: متأسفانه این کشور به پایگاهی امن برای آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها تبدیل شده است.

کد خبر 6079700 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • خبر عجیب؛ توافق تراکتور با سرمربی سابق یک تیم‌ ملی اروپایی
  • ادعای یک نشریه انگلیسی : بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است
  • بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است!
  • (عکس) پیدا شدن بقایای موشک‌های اسرائیلی در عراق
  • عوارض تکرار حماقت نتانیاهو
  • پیام وزیر دفاع به ابراهیم رئیسی
  • حماس: آمریکا مذاکرات را به بن‌بست کشانده است
  • مقام حماس: آمریکا مذاکرات آتش‌بس را به بن‌بست می‌کشاند
  • استوری جدید گروسی با تگ ایران
  • اردن دست‌ساز استعمار انگلیس است