Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-16@18:03:21 GMT

جمع آوری 60 هزار سند نسخ خطی در استان مرکزی

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۵۶۸۷۳

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ فائض پور مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری مرکزی درهمایش تجلیل از حامیان نسخ خطی در روستای لیلیان شهرستان خمین گفت : 60 هزار سند تاریخی و نسخه خطی روستایی در استان مرکزی جمع آوری و در بانک اطلاعاتی اسنادی ثبت شده است.
فائض پور افزود : در استان مرکزی شمار زیادی نسخ خطی وجود دارد که شرایط نگهداری نامناسب دارند و می طلبد که این نسخ گردآوری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد : طرح ساماندهی و حفظ نسخ خطی در روستاهای استان از سال گذشته کلید خورد و به زودی بانک اطلاعاتی این آثار در استان مرکزی تهیه می‌شود.
مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری مرکزی همچنین افزود: راه اندازی نخستین موزه مفاخر روستایی و نسخ خطی کشور در روستای لیلیان از توابع خمین در دستور کار قرار دارد.
طهرانی فرماندار خمین هم در این همایش گفت: هویت فرهنگی و تاریخی ملت ها بازگوکننده عقاید و آداب و رسوم هر خطه است و خمین نیز مفاخر و اندیشمندان فرهنگی و تاریخی بسیاری دارد.
طهرانی با بیان اینکه نسخ خطی به عنوان گنجینه ارزشمند و میراث مکتوب استان مرکزی است، افزود: این آثار در خود بخشی از فرهنگ، هویت و اندیشه گذشتگان این دیار را دارند و به عنوان سرمایه ای مهم نیازمند توجه هستند.
در پایان این همایش از حامیان نسخ خطی تجلیل شد.
0002

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: دفتر امور روستایی استانداری سند تاریخی نسخ خطی استان مرکزی جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۵۶۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع آوری بیش از ۱۶ میلیارد تومان زکات فطریه در کهگیلویه و بویراحمد

مبشری گفت: از این مقدار زکات جمع آوری شده، ۶۶۰ میلیون تومان آن نقدی بوده است.

وی با اشاره به اینکه بخشی از زکات فطریه جمع‌آوری شده از طریق ۵۰۰ پایگاه ثابت صورت گرفت اضافه کرد: بخش دیگری از زکات فطریه از طریق شماره کارت‌های مجازی، کد‌های دستوری و سامانه‌ها و از طریق دستگاه کارتخوان نانوایی‌ها از طریق شورای دبیرخانه زکات جمع آوری شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان با بیان اینکه جمع آوری زکات همچنان ادامه دارد گفت: بخش زیادی از زکات جمع آوری شده به حساب دهک‌های یک تا سه واریز شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • عضویت بیش از ۱۵۶ هزار نفر در صندوق بیمه کارورزی استان مرکزی
  • اجرای مرحله جدید طرح جمع آوری متکدیان و معتادان متجاهر
  • بهره‌مندی زنان روستایی و عشایر دارای سه فرزند از طرح بیمه رایگان
  • بنیاد مسکن بدون توقف توسعه‌ روستاها را دنبال کند
  • سومین جشنواره گل و گلاب شهرستان خمین
  • سومین جشنواره گل و گلاب روستای شهابیه خمین برگزار می شود
  • پنج هزار و ۵۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در خمین معدوم شد
  • جمع‌آوری مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش‌آموز در استان مرکزی
  • جمع آوری بیش از ۱۶ میلیارد تومان زکات فطریه در کهگیلویه و بویراحمد
  • (ویدئو) فعلا کارت‌های سوخت جمع‌آوری نمی‌شود