Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-04@08:20:59 GMT

بازدید از موزه سینمای ایران رایگان شد

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۵۷۰۴۵

همزمان با روز جهانی موزه و میراث فرهنگی بازدید از موزه سینما در روز جمعه ۲۸ اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ رایگان است و علاقمندان می‌توانند در روز یاد شده از ساعت ۹ تا ۲۱ از این مکان تاریخی دیدن کنند.

تالارهای آبی، معاصران و بین‌الملل، نمایشگاه‌های دفاع مقدس، علی حاتمی، کودک، دوبله و صدا، نام‌آوران و ارامنه، خانه فرهاد، زیرگذر تاریخ و تماشاخانه در روز جهانی موزه، میزبان مخاطبان خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین پژوهشگران، سینماگران و دوستداران سینمای ایران می‌توانند ضمن بازدید از بخش‌های مختلف موزه از نمایش کهن‌ترین سند حضور سینما در ایران که با همکاری کاخ گلستان در تالار آبی موزه سینما به نمایش عمومی گذاشته شده‌است، استفاده کنند.

در این سند تاریخی مکتوب که بیش از یکصد سال قدمت و به دوران مظفرالدین شاه تعلق دارد، ردپای نخستین حضور سینما در ایران در تاریخ ۲۲ بهمن ۱۲۷۸ برابر با ۱۱ فوریه ۱۹۰۰ ثبت شده است.

موزه سینما طبق روال همیشگی در روزهای یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۹ تا ۱۹ و جمعه‌ها و ایام تعطیل از ساعت ۱۴ تا ۱۹ دایر است.

تالارهای موزه در روزهای شنبه تعطیل است.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: موزه میراث فرهنگی سینمای ایران ایران ۲۲ بهمن دفاع مقدس سینمای ایران علی حاتمی موزه موزه سینما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۵۷۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای پیراهن قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران به موزه دفاع مقدس استان کرمان

طی مراسمی با حضور مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران پیراهن قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران به موزه دفاع مقدس استان کرمان اهدا شد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، طی مراسمی با حضور مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران، پیراهن قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران در مسابقات جام ملت‌های آسیا به موزه دفاع مقدس استان کرمان اهدا شد.

تاج در این مراسم که در محل سالن موزه دفاع مقدس کرمان و با حضور مدير كل بنياد حفظ آثار و نشر ارزشهاي دفاع مقدس استان كرمان برگزار شد با گرامیداشت یاد و شهدا و خصوصا سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی طی سخنان کوتاهی گفت: همیشه در مسابقات فوتبال در قالب کار فرهنگی یاد شهدا را در ورزشگاه‌ها زنده نگه داشته ایم.

وی افزود: فوتبال بی خبر از گذشته نبوده است و در بطن جامعه است.

او با ذکر خاطراتی از شهدای ورزشکار بر ضرورت تداوم راه و سیره شهدا در جامعه تاکید کرد.

وی همچنین صبح امروز با حضور در گلزار شهدای کرمان به مقام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی نیز ادای احترام کرد.

شایان ذکر است موزه دفاع مقدس کرمان، اولین موزه دفاع مقدس کشور است که به ابتکار عمل سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی تاسیس شده است.

دیگر خبرها

  • موزه‌ها امروز شنبه (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است
  • از آغاز پیش‌فروش بلیت یک نمایش تا «مدرسه در دست بچه‌ها»
  • نمایش مستند «مدرسه در دست بچه ها» در موزه سینما
  • «هفت» از امشب راهی آنتن تلویزیون می‌شود + ساعت پخش
  • «هفت» از امشب راهی آنتن می‌شود/ بررسی موضوع جنایی
  • بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی محیط زیست گیلان در روز ملی موزه‌ها
  • دین سینما به امام صادق‌(ع) چه زمانی ادا می‌شود؟
  • اهدای پیراهن قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران به موزه دفاع مقدس استان کرمان
  • رایگان و یا نیم بها بودن ورودی اماکن تاریخی استان برای برخی از گروه‌ها
  • کدام فیلم‌های سینما به جامعه کارگری ادای دین کردند؟