Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@16:47:50 GMT

تروریست ها قصد حمله به شمال آفریقا را دارند

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۵۷۷۸۸

تروریست ها قصد حمله به شمال آفریقا را دارند

الجزیره-ایرنا- روزنامه الجزایری «الخبر» امروز چهارشنبه نوشت، دستگاه های اطلاعاتی کشورهای منطقه به اطلاعاتی دست یافته اند که نشان می دهد گروه های تروریستی فعال در منطقه، در حال آماده شدن برای انجام یک عملیات بزرگ در شمال آفریقا هستند.

به گزارش ایرنا، الخبر افزود، دستگاه های اطلاعاتی کشورهای منطقه و از جمله دستگاه اطلاعاتی و امنیتی الجزایر با رصد تحرکات گروه های تروریستی فعال در منطقه، به این نتیجه رسیده اند که 6 گروه تروریستی مشهور در منطقه یعنی القاعده در مغرب، گروه نصره الاسلام و المسلمین و داعش در تونس، گردان های سازمان القاعده و شاخه داعش در لیبی و همچنین شاخه داعش در شمال نیجر و هسته های خفته آن ها در دیگر کشورهای منطقه قصد انجام عملیات تروریستی بزرگ و جدیدی در منطقه دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


الخبر افزود، دستگاه های امنیتی منطقه از یک سال پیش پیش بینی می کردند گروه نصره الاسلام و المسلمین متمرکز در شمال مالی و بقایای القاعده در کشورهای مغرب عربی دست به یک حمله بزرگ تروریستی بزنند اما این اتفاق نیفتاد و شاید دلیل آن تشدید تدابیر امنیتی در مراکز حیاتی این کشورها بود.
این روزنامه افزود، کارشناسان امنیتی با توجه با اطلاعات موجود می گویند سازمان القاعده در کشورهای مغرب عربی (شمال آفریقا) برای این که ثابت کند هنوز زنده است و در الجزایر حضور دارد، ناچار به انجام یک عملیات تروریستی بزرگ است و این روزها خود را برای چنین حمله ای آماده می کند هرچند به دلیل حملات ارتش و نیروهای امنیتی الجزایر در سال 2015 بسیار ضعیف شده و اکنون قدرتی مانند سال های بین 2004 تا 2008 میلادی را ندارد اما به هر حال یک منبع تهدید بزرگ و جدی است زیرا از یک سو شمار زیادی تروریست با تجربه و کارکشته در اختیار دارد و از سوی دیگر گروه ها و هسته های خفته قابل توجهی در این کشورها دارد که هنوز شناسایی نشده اند .
الخبر در ادامه نوشت، الجزایر برای دیگر گروه های تروریستی فعال در منطقه و از جمله گروه نصره الاسلام و المسلمین فعال در شمال مالی و القاعده فعال در لیبی و تونس ، زیرشاخه های داعش دراین دو کشور و همچنین شاخه داعش در نیجر به رهبری «ابوالولید الصحراوی » یک هدف راهبردی است و خطر این گروه ها تنها ناشی از قدرتشان برای انجام عملیات تروریستی نیست بلکه در نوع عملیات و بزرگ بودن عملیاتی است که این گروه های می توانند انجام دهند چرا که این گروه ها اکنون دور از تیر رس نیروهای ارتش الجزایر و مستقر در کشورهای همسایه اند و از سوی دیگر می توانند شمار زیادی تروریست برای انجام اینگونه حملات آماده کنند.
الجزایر حدود چهار هزار کیلومتر مرز مشترک زمینی با کشورهای بی ثباتی مانند لیبی، مالی و نیجر دارد و بیشتر این مناطق مرزی هم بیابانی است و این کنترل مرزها را دشوار کرده است.
مالی، لیبی و نیجر این روزها مرکز فعالیت گروه های تروریستی بزرگی مانند نصره الاسلام و المسلمینف القاعده و داعش است.
خاورم **2041**1049

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي الجزاير گروه هاي تروريستي عمليات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۵۷۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داعش مسئولیت حمله تروریستی به نمازگزاران شیعه در هرات را برعهده گرفت

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از کابل، داعش شب گذشته در پیامی گفته است افراد داعش به نمازگزاران شیعه در شهرستان " گذره " هرات حمله کرده اند. حمله تروریستی به نمازگزاران در هرات با واکنش‌های گسترده بین المللی و داخلی همراه شد.
سفارت جمهوری اسلامی ایران در افغانستان، دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد، سفارت ترکیه، کارداراتحادیه اروپا، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد، حامد کرزی رییس جمهوراسبق، عبدالله عبدالله ریس سابق شورای عالی مصالحه ملی، محمد محقق رییس حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان و شورای سراسری علمای شیعه افغانستان این حمله را محکوم کردند.
دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان و گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور این کشور بر حفاظت از شیعیان در برابر حملات تروریستی تاکید کرده اند.
شورای علمای سراسری افغانستان نیز از حکومت سرپرست این کشور خواسته است برای تامین امنیت مساجد و مراکز دینی شیعیان بیستر توجه کند.
اجساد هفت شهید حمله تروریستی داعش بر مسجد امام زمان روز گذشته با حضور گسترده شهروندان به خاک سپرده شد.
استانداری هرات نیز اطمینان داده است که عاملان این حمله به زودی دستگیر و به پنجه قانون سپرده می‌شوند.
مجازات عاملان این حمله تروریستی از مهمترین خواسته‌های چهره‌های سیاسی و مردم این کشور است.

 

دیگر خبرها

  • خواب جدید داعش برای طرفداران ؛ به افغانستان بیایید !
  • خاورمیانه 2050 چه شکلی است؟/ 3 سناریو با فرض جنگ سرد آمریکا و چین
  • داعش فراخوان داد/ به جای فلسطین در افغانستان جهاد کنید!
  • فراخوان داعش؛ به جای غزه در افغانستان «جهاد» کنید
  • فراخوان داعش؛ به جای غزه در افغانستان «جهاد» کنید
  • طالبان حمله تروریستی داعش در ولسوالی گذره را محکوم کرد
  • بازداشت ۴۱ تروریست داعشی در ترکیه
  • ضرورت مبارزه ایران و افغانستان با داعش به عنوان تهدید مشترک
  • داعش مسئولیت حمله تروریستی به نمازگزاران شیعه در هرات را برعهده گرفت
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه