Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-23@19:45:29 GMT

تربیت نسل حال و آینده برعهده معلمان است

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۵۸۰۰۲

تربیت نسل حال و آینده برعهده معلمان است

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان قدس گفت: نقش و جایگاه معلم نقشی بی بدلیل و ممتاز بوده و اساس رشد هر جامعه ای در ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی برعهده معلمان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا بهمنش، رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان قدس، در ارتباط با برگزاری مراسم پاسداشت مقام معلم به خبرنگار سرویس فرهنگی قدس خبر اظهار داشت: امسال به شکلی متفاوت تر و متنوع تر مراسم قدردانی از معلمان برگزار شد و می توان به تور تفریحی در قالب 6 دوره و مراسم پاسداشت از معلمان نمونه منطقه ای، استانی و آموزشگاهی به همراه خانواده های آنها طی دو شب اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه حدود 600 نفر از معلمان به همراه خانواده های خود در این مراسم شرکت کرده اند گفت: برتر شدن یک معلم نشان از فراهم سازی شرایط، پشتیبانی و همیاری خانواده است. به همین دلیل خانواده های آنان نیز در این مراسم حضور یافتند.

بهمنش با تأکید بر نقش ممتاز و ویژه معلمان، خاطر نشان کرد: معلمان گنجینه های علم، دانش، تعلیم و تربیت هستند که باید آنها را مورد تکریم قرار داد. نقش و جایگاه معلم نقشی بی بدلیل و ممتاز بوده و اساس رشد هر جامعه ای در ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی برعهده معلمان است.

وی ادامه داد: معلم به عنوان پر قیمت ترین شخص که در آموزش و پرورش فعالیت دارد می تواند منشأ بسیاری از تحولات در جامعه باشد. به ویژه نقش انسان سازی که بر عهده آنان بوده و نسل حال و آینده را تربیت کرده و در شکل گیری شخصیت علمی، فرهنگی و دینی جوانان و نوجوانان تلاش می کند.

رئیس اداره آموزش و پرورش تصریح کرد: شاید نتوان از بعد معیشتی و رفاهی به دلیل محدودیت های موجود، از معلمان قدردانی کرد، اما از اولیت های کاری ما تجلیل و تکریم از مقام شامخ معلمان است.

این مراسم با اجرای برنامه های فرهنگی و هنری و مسابقه همراه بود و در پایان از معلمان نمونه تجلیل و قدردانی شد.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۵۸۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوره توانمندسازی مربیان کودکستان‌ها در ۸ استان برگزار شد

 کودکستان‌ها در فرآیند آموزش و پرورش به عنوان زیربنای نظام تعلیم و تربیت محسوب می شوند و باید در راستای سند تحول و توسعه کمی و کیفی این دوره مهم، گام های اساسی برداشته شود.

در همین راستا همتی‌فر، رئیس سازمان تعلیم و تربیت کودک در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در فرایند مجوز دهی کودکستان‌ها، ما به موسسان آموزش‌های لازم را داده‌ایم و در انتهای آموزش گواهی صلاحیت مقدماتی را برای آن‌ها صادر کرده‌ایم.

وی افزود: همه مؤسسان باید گواهی صلاحیت را دریافت کنند. در حال حاضر بیش از ۱۴ هزار متقاضی تأسیس کودکستان جدید در سراسر کشور داریم.

او با بیان این که دوره توانمندسازی برای مربیان کودکستان‌ها در حال طراحی است؛ افزود: دوره تربیت مربی ارشد، حلقه میانی آموزش مربیان رشته تخصصی آغاز شده است که دوره اول آن در ۸ استان برگزار شده و در بقیه استان نیز برگزار می‌شود.

گفتنی است که توانمندسازی نیروی انسانی از اولویت‌های آموزش و پرورش محسوب می‌شود. آموزش فشرده و کیفی تمام نیروهای کودکستان از جمله مهمترین رویکردهای سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در کشورمان است.

گفتنی است که حضور در دوره‌های آموزشی اجباری و ضروری خواهد بود. شخصی که می‌خواهد در یک مرکز تربیتی خدمت کند باید دارای گواهینامه‌های لازم که در اساسنامه اشاره شده است، باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • "همه ما مدیون توییم" شعار هفته معلم ۱۴۰۳
  • دوره توانمندسازی مربیان کودکستان‌ها در ۸ استان برگزار شد
  • مراسم اختتامیه طرح سفیران سلامت در مهاباد
  • برگزاری نخستین تشکل معلم محور در فارس
  • معلمان نظام فکری شهید مطهری را سرلوحه خود قرار دهند
  • برگزاری دوره آموزشی معلمان جدید تربیت بدنی
  • ارزیابان آزمون استخدامی معلمان از سوگیری شخصی پرهیز کنند
  • تعیین تکلیف معلم بلاگرها برای حفظ حریم خصوصی دانش‌آموزان و معلمان
  • آزمون جذب مراقبت سلامت وزارت آموزش و پرورش ۱۴ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • توجه ویژه به ساحت تربیت زیست بدنی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش