Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@10:05:05 GMT

تسهیل‎گری فعالیت‎ سمن‌ها نیازمند آموزش است

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۵۸۱۲۳

تسهیل‎گری فعالیت‎ سمن‌ها نیازمند آموزش است

سنندج - ایرنا - مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان گفت: دستگاه های دولتی نقش اساسی در توانمند سازی سمن ها دارند و تحقق این مهم نیازمند ارایه آموزش های لازم به کارکنان این دستگاه ها است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرانک قدسی روز چهارشنبه در جلسه هم اندیشی سازمان های مردم نهاد اظهار داشت: تعامل و همکاری سمن ها با دستگاه های دولتی برای تحقق اهداف آنها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: عدم آشنایی برخی کارکنان از اهداف، اهمیت و ماموریت های سازمان های مردم نهاد باعث کُندی موفقیت سمن ها به عنوان بازوی توانمند دولت در ارتقای شاخص های اجتماعی می شود.
قدسی تاکید کرد: برای جلوگیری از وقفه در تحقق اهداف سمن ها لازم است کارکنان دستگاه های دولتی از جمله مدیران در زمینه های مختلف مربوط به سازمان های مردم نهاد آموزش ببینند تا با اشرافیت کامل در تسهیل انجام ماموریت آنها گام بردارند.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان یادآور شد: سمن ها به دلیل اینکه فعالیت آنها بر خواسته از دل جامعه و به صورت خودجوش است از ظرفیت های خاص و ویژه ای در راستای بهبود سرمایه های اجتماعی برخوردار هستند.
وی اضافه کرد: معتقدیم تشکل ها یاریگر دولت ها هستند و دولتمردان باید بدانند که با کتمان نقش سمن ها در جامعه نمی توانند توسعه را به مقصد نهایی خود برسانند.
قدسی با بیان اینکه جایگاه سازمان های مردم نهاد به صورت کامل در قانون مشخص نشده است، گفت: می توان با ارتقای جایگاه سمن ها در قانون، آنها را به سمت توانمندسازی بیشتر حرکت داد.
به گزارش ایرنا، در این آیین نمایندگان انجمن های فعال استان کردستان با ارایه دیدگاه های عدم اعتماد دستگاه های دولتی به سمن ها را مهمترین چالش پیش روی خود اعلام کردند.
همچنین در این جلسه انجمن های مردم نهاد استان نمایندگان خود را در 9 حوزه آسیب های اجتماعی، محیط زیست، منابع طبیعی، ورزش و سایر فعالیت ها برای احیای خانه تشکل های استان انتخاب کردند.
مقرر شد در پایان این نشست، خانه تشکل های استان کردستان فعالیت خود را آغاز کند.
سمن (سازمان مردم نهاد) تشکلی است که توسط اشخاص حقیقی یا حقوقی غیر دولتی به صورت داوطلبانه، غیر انتفاعی و غیرسیاسی (عدم وابستگی به تشکل های سیاسی و احزاب) تشکیل می شود که عضو پذیر نیز هستند.
بیش از 300 سازمان مردم نهاد (سمن) در کردستان راه اندازی شده است.
بر اساس سرشماری سال 95، استان کردستان با جمعیت یک میلیون و 603 هزار و 11 نفر، دارای 10 شهرستان، 30 شهر، 31 بخش، 86 دهستان و یک هزار و 697 روستای دارای سکنه است.
3034/9102

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي سمن ها همكاري دولت تسهيل گري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۵۸۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت سازمان امور دانشجویان با راه‌اندازی و فعالیت مرکز آموزش زبان فارسـی به غیرفارسی زبانان دانشگاه شهرکرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛رئیس دانشگاه شهرکرد گفت: با توجه به دشواری‌های دریافت این مجوز از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و تعداد محدود این مراکز در سطح کشور، با تعاملات و پیگیری‌های انجام شده، مجوز راه‌اندازی و فعالیت مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی‌زبانان (آزفا)، در اردیبهشت‌ماه از سوی مدیرکل امور دانشجویان بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، به دانشگاه شهرکرد اعطا شد.
پیرعلی افزود: نظر به سیاست‌های گسترش زبان فارسی در تمامی کشو‌رهای منطقه و جهان، دانشگاه شهرکرد با ایجاد و گسترش این مرکز، می‌تواند به یکی از محور‌های اصلی جذب و آموزش زبان فارسی به اتباع خارجی و دانشجویان بین‌المللی در استان و کشور تبدیل شود.
وی گفت: مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی‌زبانان فرصتی را فراهم می‌آورد که فارسی‌آموزان برای دستیابی به اهداف شغلی و ادامه تحصیل در ایران، زبان فارسی را در زمانی کوتاه یاد بگیرند. در انتهای هر دوره به زبان‌آموزان مدرک بین‌المللی ارائه می‌شود که مورد تأیید وزات علوم، تحقیقات و فناوری ایران است.
هم اکنون بیش از ۳۰۰ دانشجوی بین الملل در دانشگاه شهرکرد مشغول به تحصیل هستند و دانشگاه شهرکرد در تلاش است که با ارائه خدمات مناسب پذیرای تعداد بیشتری از دانشجویان بین الملل در آینده باشد.
سایر دانشگاه‌های استان و کشور هم می‌توانند از خدمات مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی‌زبانان (آزفا) دانشگاه شهرکرد بهره‌مند شوند.

دیگر خبرها

  • آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش
  • فرمانداریهای استان تهران برای همکاری با دبیرخانه ۱۰روز فرصت دارند
  • آسیب به جوانان و جامعه با ضعف دستگاه‌های فرهنگی
  • مشارکت بیش از ۳۰۰ سازمان مردم نهاد در طرح ملی مشارکت اجتماعی
  • موافقت سازمان امور دانشجویان با راه‌اندازی و فعالیت مرکز آموزش زبان فارسـی به غیرفارسی زبانان دانشگاه شهرکرد
  • ضرورت بسیج همه دستگاه‌ها و اقشار برای تجلیل و تکریم معلمان
  • توسعه کتابخانه‌های سیار و ایجاد زنگ کتابخوانی در مدارس کشور
  • همایش حدنگاری برای تسهیل اجرای کاداستر برگزار شد
  • توسعه کتابخانه‌های سیار در دستورکاراست/ایجادزنگ کتابخوانی درمدارس
  • 44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت