Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-08@03:05:57 GMT

پرونده آوانسیان-شاهین طبع باز ماند

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۵۸۳۳۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ پرونده اختلاف مهران شاهین طبع سرمربی تیم ملی بسکتبال و هروس آوانسیان داور اسبق بسکتبال از پارسال باز شد.   شاهین طبع که سرمربیگری تیم پتروشیمی بندرامام را برعهده داشت، بعد از سومی لیگ برتر ۹۶ گفته بود: "اسناد و مدارکی داریم که رئیس سابق فدراسیون بسکتبال کشور و آقای آوانسیان برخی داوران را تحت تاثیر خود قرار دادند تا دو تیم خوزستانی برای سومین سال پیاپی به فینال صعود نکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"
آوانسیان فصل قبل مدیریت آکادمی پایه بسکتبال مهرام را برعهده داشت و متهم بود که در جریان قضاوت‌های لیگ تاثیر گذاشته است. او بعد از این صحبت‌ها در جمع خبرنگاران تاکید کرد: "پیگیر شکایتم از مهران شاهین‌طبع هستم و او یا اتهام‌هایش را ثبات کند یا باید عذرخواهی کند."
فدراسیون بسکتبال در این میان برای میانجیگری پا به میان گذاشت و با دعوت از دو طرف در جلسه‌ای خارج از فضای کمیته انضباطی تلاش کرد تا به شکل مسالمت آمیز، مشکل را حل کند.
شاهین طبع و آوانسیان چند هفته قبل به جلسه‌ای با حضور مسئولان فدراسیون و کمیته انضباطی رفتند که بیش از سه ساعت طول کشید. گفته می‌شود که شاهین طبع با پرونده‌ای قطور به این جلسه آمد که آوانسیان تاکید می‌کند بسیاری از مدارک ارائه شده در واقع همان مصاحبه‌های بعدی او بوده و مدارک مرتبط به موضوع اتهام کمتر ارائه شده است.
در مقابل شاهین طبع در حاشیه یکی از تمرینات این هفته تیم ملی بسکتبال درباره این جلسه تنها به این جمله بسنده کرد که "به همراه هروس آوانسیان به جلسه‌ای در فدراسیون رفتیم و صحبت کردیم." او از توضیح بیشتر درباره این ماجرا اجتناب کرد.
آوانسیان هم امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما در پاسخ به اینکه بالاخره سرنوشت جلسه مزبور چه شد؟ تاکید کرد که دو طرف در جلسه‌ای مسالمت آمیز صحبت‌های خود را انجام دادند و قرار بود اردستانی رئیس کمیته انضباطی فدراسیون، بیانیه‌ای به عنوان نتیجه گیری بنویسد که مورد قبول هر دو باشد.
رئیس سابق کمیته داوران فیبا آسیا درباره این بیانیه می‌گوید: "مطالب مطرح شده در این بیانیه تا حدودی با صحبت‌های آن جلسه نمی‌خواند، به همین دلیل تایید نکردم."
او در پاسخ به اینکه حالا با نپذیرفتن بیانیه مسالمت آمیز چه اتفاقی می‌افتد؟ ابراز بی اطلاعی کرد تا این پرونده باز بماند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: شاهین طبع پرونده آوانسیان فدراسیون بسکتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۵۸۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه‌ای مهم برای سپک تاکرا ایران/ تهران میزبان قهرمانی آسیا شد

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی فدراسیون انجمنهای ورزشی، نصرالله پریچهره در ملاقات با عبدل الحلیم بن قادر و در جلسه ای که سهراب آزاد رییس انجمن سپک تاکرا ایران ، مهدی سلاطی سرپرست دبیری فدراسیون انجمن های ورزشی ،علی فولادی راد دبیر انجمن سپک تاکرا و محمد محمدی مسئول تشریفات فدراسیون حضور داشتند در ابتدا ضمن تشکر از حضور دبیرکل فدراسیون جهانی سپک تاکرا در ایران گفت: فدراسیون انجمن های ورزشی با همکاری انجمن سپک تاکرا ایران قصد دارد تا میزبان خوبی برای مسابقات قهرمانی آسیا پسران زیر ٢٣ سال در تهران باشد که قرار است در مرداد ماه سال جاری برگزار شود.

وی تاکید کرد: انتظار داریم که فدراسیون آسیایی و جهانی سپک تاکرا همچنان از سپک تاکرای ایران حمایت کند تا این رشته بتواند در توسعه و گسترش گامهای موثرتری بردارد.

همچنین سهراب آزاد در ارتباط با اولین دوره رقابت های قهرمانی آسیا که قرار است در مردادماه سال جاری در تهران برگزار شود گفت: در مذاکرات با آقای حلیم مقرر شد ١٢ کشور در مسابقات آسیایی تهران در دو رشته ٣ نفره و ۴ نفره حضور پیدا کنند.

در نهایت حلیم بن قادر ضمن تشکر از میزبانی ایران در پایان گفت : بسیار خوشحالم که در طی ٢٠ سال با مسئولان ورزش ایران ارتباط خوبی دارم. امیدوارم که میزبانی ایران در بهترین شکل انجام شود و الگوی خوبی برای سایر کشورها شود.

وی تصریح کرد:خوشحالم می بینم مسئولان ورزش ایران و بخصوص سرپرست فدراسیون انجمن های ورزشی با جدیت خوبی به دنبال برگزاری مسابقات بین المللی در ایران هستند و امیدوارم در آینده نیز شاهد میزبانی های بیشتری در کشور اسلامی ایران باشیم.

کد خبر 6098070

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست کمیته بدوی انضباطی فدراسیون بسکتبال
  • جزئیات جدید از دادگاه پسر معاون اول سابق قوه قضائیه که اعترافات خود را پس گرفته بود
  • جلسه‌ای مهم برای سپک تاکرا ایران/ تهران میزبان قهرمانی آسیا شد
  • جلسه‌ای مهم برای سپک تاکرا ایران
  • رونمایی از مدارک فساد پسر معاون اول سابق قوه قضائیه
  • دبیر مجمع: انتخابات فدراسیون شطرنج اواخر تیر برگزار می شود
  • اعلام آخرین وضعیت انتخاب سرمربی تیم ملی بسکتبال و واکنش به نحوه جدایی دمیر
  • بازگشت بسکتبال ۳ به ۳ دانشگاه آزاد به لیگ برتر
  • تیم بسکتبال دانشگاه آزاد در مسیر بازگشت به لیگ برتر
  • بیانیه جدید باشگاه سپاهان؛ لیدرهای قسمت بانوان را شناسایی کنید