Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-08@23:46:03 GMT

فلسطيني ها براي پيروزي نيازمند جبهه متحد هستند

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۵۸۴۳۸

فلسطيني ها براي پيروزي نيازمند جبهه متحد هستند

خبرگزاري آريا - کرج-ايرنا- تحليلگر سياسي از کشور برزيل گفت: فلسطيني ها براي پيروزي نيازمند رسيدن به يک جبهه واحد و اتحاد هر چه بيشتر هستند.

به گزارش ايرنا، `په په اسکوبار` روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران در حوزه هنري استان البرز افزود: اسرائيلي ها از روز اول تمام تلاش خود را کرده اند تا چند دستگي در فلسطين ايجاد کنند و تاکنون نيز در اين زمينه موفق بوده اند، در چنين شرايطي نياز است که فلسطيني ها پيام يکساني را به دنيا برسانند که چه مي خواهند و به دنبال چه چيزي هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اضافه کرد: با اين چند دستگي، اسرائيل در تلاش است تا حماس را در برابر حزب الله، حزب الله را در مقابل جبهه فتح قرار دهد، تا با ايجاد چند دستگي بتواند هر چه بيشتر به اهدافش دست يابد، اين در حالي است که اگر جبهه واحدي در فلسطين ايجاد شود، مردم اين سرزمين مي توانند به هدف اصلي و واحدشان دست يابند.
اسکوبار با بيان اينکه در نهايت اين خود فلسطيني ها هستند که بايد آينده کشورشان را رقم بزنند خاطر نشان کرد: گروه هايي مانند حماس نياز دارند تا سياستمدارانه عمل کرده و با وجود آوردن متحدان در ديگر کشورهاي دنيا، برنامه ها و آينده فلسطين را براي جهانيان ترسيم کنند.
وي با اشاره به حملات اخير رژيم صهيونيستي به نوار غزه گفت: طي روزهاي اخير با حملاتي که در غزه صورت گرفت ، تعدادي از کشورها درصدد محکوميت اسرائيل در شوراي امنيت سازمان ملل برآمدند که در نهايت توسط آمريکا وتو شد و اين نشان دهنده آن است که شوراي امنيت کارايي چنداني ندارد.
اسکوبار ادامه داد: محکوم کردن اقدامات اسرائيل در حق مردم فلسطين تنها در واژه ها خلاصه مي شود و بسياري از مردم دنيا ، اقدامات ضد انساني اسرائيل را زير سوال برده و آن را محکوم مي کنند، اما آن چيزي که مردم اين کشورها به آن اعتقاد دارند با آن چيزي که حاکمانش به دنبال آن هستند متفاوت بوده که اين سبب شده تا محکوميت ها ي مردمي آنچنان که بايد نتواند خود را نشان دهند.
تحليلگر سياسي برزيلي اظهار در بخش ديگري از سخنان خود به نقش رسانه هاي غربي در به تصوير کشاندن جنايات رژيم اشغالگر قدس اشاره کرد و بيان داشت: اين رسانه ها زماني که يک خبرنگار را به صحنه جنگ و درگيري مي فرستند، همه چيز را از قبل به وي ديکته مي کنند و در واقع خودسانسوري
پيشه کرده اند.
اسکوبار در ادامه به حقوق بشري غربي اشاره و گفت: اين گونه در اذهان جا انداخته اند که غرب مهد توجه به حقوق بشر بوده و هست، اين در حالي است که اين حقوق بشر انتخابي است، بدين معنا که اگر در کشوري مانند اوکراين اعتراضي شکل و اقدامي صورت گيرد، به پا مي خيزند که بايد حقوق بشر صورت گيرد اما در کشوري مانند فلسطين مردم را مي کشند و کسي دم از حقوق بشر نمي زند.
وي ادامه داد: حقوق بشر و دموکراسي در غرب بسيار به هم ريخته و متناقض بوده و تعريف خاصي از حقوق بشر و دموکراسي در اين کشورها وجود ندارد.
اين تحليلگر سياسي که به منظور شرکت در همايش قدس پايتخت هميشگي فلسطين در مشهد مقدس به ايران سفر کرده است، با هدف تشريح جنايت هاي رژيم صهيونيستي و آشنايي با ظرفيت هاي فرهنگي از ديروز سه شنبه وارد استان البرز شده است.
7414/ 6155
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۵۸۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فریاد «نه به نسل‌کشی در رفح» قلب لندن را لرزه درآورد

به گزارش ایرنا، شرکت کنندگان در این حرکت اعتراضی، ضمن اهتزاز پرچم‌ فلسطین، شعار نوشته‌هایی را حمل می‌کردند که روی آنها «آتش‌بس را برقرار کنید»، «فلسطین را آزاد کنید» و «دست از رفح بکشید» نوشته شده بود.

آنها همچنین در شعارهای خود خواهان پایان حمایت تسلیحاتی انگلیس از رژیم صهیونیستی و توقف نسل‌کشی فلسطینی‌ها شدند. بر اساس برآوردها، حدود ۵ هزار نفر در این تجمع که برگزاری آن کمتر از ۲۴ ساعت اطلاع‌رسانی شد، شرکت کردند.

در سایر شهرهای انگلیس از جمله برایتون، منچستر و لستر نیز حامیان فلسطین به خیابان‌ها آمده و با سردادن شعارهای ضد اسرائیلی خواستار توقف تهاجم رژیم صهیونیستی به رفح شدند.

کابینه جنگ رژیم صهیونیستی روز دوشنبه به رغم مخالفت‌های بین‌المللی، تهاجم زمینی به شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه را تائید کرد و ارتش این رژیم، از روز سه‌شنبه بخش فلسطینی این شهر را اشغال کرده‌ است.

این عملیات تنها ساعاتی پس از آن آغاز شد که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد که پیشنهاد آتش بس مصر و قطر را پذیرفته است؛ اما رژیم صهیونیستی ادعا کرد که این پیشنهاد خواسته‌های ضروری این رژیم را تامین نمی‌کند.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با بیان این ادعا که طرح پیشنهادی حماس با خواسته‌های این رژیم فاصله دارد، گفت: اجازه نمی‌دهیم حماس توانایی‌های نظامی خود را بازسازی کند. اسرائیل اجازه نخواهد داد که حماس در نوار غزه حکومت کند.

ساعاتی پیش ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس که از آغاز جنگ غزه به طور تمام قد از رژیم صهیونیستی حمایت کرده است، به ابراز نگرانی درباره عملیات ارتش رژیم اسرائیل در رفح بسنده کرد و گفت: «ما به طور مداوم گفته‌ایم که خواهان آتش‌بس موقت هستیم تا بتوانیم کمک‌های بیشتری را (به غزه) منتقل و گروگان‌ها (اسرای اسرائیلی) را آزاد کنیم؛ سپس از این توقف برای ایجاد یک آتش‌بس پایدارتر استفاده کنیم.»

وی افزود: «من از همه طرف‌ها خواسته‌ام که به گفت وگو و مذاکره ادامه دهند. ما باید به آنها فضا بدهیم تا این مذاکرات را به نتیجه برسانند.»

بر اساس گزارش‌ها، تاکنون افزون بر ۳۴ هزار فلسطینی شهید و بیش از ۷۷ هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: کانادا: حمله به رفح غیرقابل قبول است قتل مشکوک ژنرال اسرائیلی در مصر جان کربی: اسرائیل به آمریکا اطمینان داد که عملیات رفح محدود است

دیگر خبرها

  • نتانیاهو «بدترین متحد آمریکا»
  • مردم فلسطین در برابر دیدگان جهانیان از نقض حقوق بشر رنج می‌برند
  • ناگفته‌هایی از اعتراضات کف خیابان‌های لس‌آنجلس/ واقعیت کدام است؟
  • گزارش سازمان حقوق بشری از جنایت‌های رژیم صهیونیستی در رفح
  • فریاد «نه به نسل‌کشی در رفح» قلب لندن را لرزه درآورد
  • آمریکا در مسئله فلسطین در حال عوض کردن جلاد و شهید است / خیزش‌های اروپا و آمریکا منجر به سقوط صهیونیست خواهد شد
  • سناریوهای تجاوز به رفح و واکنش جبهه‌های حامی غزه
  • درگیری شدید مقاومت فلسطین و ارتش اسرائیل در شرق رفح/ شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۷۸۹ نفر رسید
  • ارتش اسرائیل رسما آغاز مرحله عملیات زمینی به شرق رفح را اعلام کرد
  • هراس نتانیاهو از صدور حکم بازداشت/ اسرائیل منتظر تحولات در جبهه‌های همزمان است