Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام احمد حاتمیان ظهر چهارشنبه در همایش علمای شیعه و سنی علمای شیعه و سنی را منادیان وحدت در بین مسلمان دانست و افزود:  باید در رفتارها و تعاملات اجتماعی و نوع برخوردهایمان براساس دین و قرآن و آموزه های وحیانی و یافته های شریعت نبوی رفتار کنیم.

وی با برشمردن مصادیق وحدت در بین مسلمانان اظهارداشت: وجود اختلاف نظر در بین علمای اسلام در زمینه های فقهی یک برکت و رحمت الهی است این اختلاف نظرها موجب تکوین علوم اسلامی و تدوین آثار بسیار غنی برای معرفی شکوه و عظمت دین مبین اسلام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام حاتمیان نقش علمای شیعه و سنی را در تبلیغ احکام اسلامی و تبین توطئه های تفرقه انگیز دشمنان بسیار مهم دانست و افزود: علما و روحانیان شیعه و سنی در ماه مبارک رمضان باید پاسخگویی به شبهات جوانان رادر اولویت برنامه های تبلیغی خود قرار دهند.

مدیرکل فرق، ادیان و مذاهب تبلیغات اسلامی کشور خاطرنشان کرد: جهان اسلام دارای گستردگی و گرایشات دینی و مذهبی است و فرقه های زیادی نیز وجود دارد که بر باور و اعتقاد ما نیستند و باید دید که چگونه باید با این فرقه ها رفتار و برخورد کرد.

حجت الاسلام حاتمیان احترام، عطوفت و مهربانی در عین حال خردورزی  عقلانیت را یکی از تاکیدات قرآن کریم دانست و گفت: نباید براساس ذهنیات بسته خود عمل کنیم بلکه باید با گرایشات مذهبی مختلف آشنا شویم و نوع رفتارمان نیز با این گرایش ها درست باشد.

وی با بیان اینکه امروز تمام گرفتاری ها، مشکلات، جنایت و مصایب بشری ناشی از جهالت و ناآگاهی است افزود: پیامبران با ترویج دین اسلام آمده اند تا بشر را به عقلانیت برسانند و همه جهالت ها را از بین ببرند و بدون تردید امت اسلام با وجود همه اختلافات فکری و اندیشه ای زیر پرچم قرآن و اسلام قرار دارند باید این امر را مدنظر قرار دهند.

حجت الاسلام حاتمیان در بخش دیگری ازسخنان خود با بیان اینکه از صدر اسلام تاکنون اختلاف اندیشه کلامی و اعتقادی در درون اسلام توسط عالمان و اندیشمندان موجب شکل گیری مکاتب مختلفی شده است گفت: این اختلاف کلامی و اعتقادی در اندیشه نه تنها بد نیست بلکه زمینه ساز رشد و تعالی نیز می شود. 

مدیرکل فرق، ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی کشوردر ادامه خاطرنشان کرد: قرآن کریم فرض بر اینکه هر چقدر مذاهب و مکاتب فقهی در درون امت اسلامی شکل گیرد، اختلاف اندیشه ها گشترس پیدا کند مسلمانان را به وحدت و اخوت دعوت کرده در این راسنا ماه رمضان که ماه نزول قرآن است می تواند زمینه ساز تقویت وحدت ملی و مذهبی باشد.

حجت الاسلام حاتمیان لزوم هوشیاری و بصیرت افزایی میان مسلمان را مورد تاکید قرار داد واظهارداشت: امروز استکبار جهانی سعی دارد با اختلافات قومی و مذهبی و نیز حمایت از گروه های تکفیری از جمله داعش چهره خشن از اسلام به دنیا معرفی کند که برگزاری چنین همایش هایی با هدف تاکید بر اهمیت وحدت در جوامع اسلامی است.

کد خبر 4298665

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان تبلیغات اسلامی ماه مبارك رمضان بوشهر کرمانشاه شیراز ماه مبارك رمضان گرگان شهرکرد خرم آباد بارش باران برجام اشتغال خطبه های نماز جمعه مشهد بیرجند یاسوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۵۹۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضرت آیت الله نوری همدانی: امروز لازم است مراکز علمی قم و نجف و الازهر با هم ارتباط عمیق داشته باشند

به نقل از دفتر این مرجع تقلید، حضرت آیت الله نوری همدانی در دیدار آیت الله کعبی نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم وضعیت امروز جهان اسلام را حساس دانسته و با تقدیر مجدد از نیروهای مسلح در پاسخ بجا و قانونی و به موقع نسبت به رژیم صهیونیستی گفتند: لازم است کشورهای اسلامی خصوصاً علمای جهان اسلام بیش از گذشته وحدت و ارتباط داشته باشند تا بتوانند اثرگذار باشند.

ایشان با تأکید بر همراهی با رهبری در تصمیمات در مقابل دشمن خصوصآ رژیم صهیونیستی افزودند: باید هر گونه اختلاف را کنار گذاشت و با ایشان همراهی کرد، و باید بدانیم امروز دنیای استکبار باهم متحد و آشکارا در یک صف واحد در مقابل ایران و گروهای مقاومت هستند؛ براین اساس‌ بر وحدت جهان اسلام تأکید می کنم و امروز لازم است مراکز علمی قم و نجف و الازهر با هم ارتباط عمیق داشته باشند.

شایان ذکر است در ابتدای این دیدار آیت‌الله کعبی گزارش کامل و جامع ای از حوادث اخیر در منطقه و جهان اسلام ارائه کردند.

منبع: شفقنا

دیگر خبرها

  • عملیات «وعده صادق» را باید زنگ وحدت و اتحاد جهان اسلام دانست
  • مفاهیم و فرهنگ کرامت انسانی به مخاطب منتقل شود
  • جهان اسلام یکپارچه در مقابل جبهه کفر ید واحده تشکیل دهد
  • اقدام شجاعانه ایران اسلامی در نتیجه وحدت و تقریب ملت آن است
  • آیت الله نوری همدانی: مراکز علمی قم، نجف و الازهر با هم ارتباط عمیق داشته باشند
  • کشور‌های اسلامی بیش از گذشته وحدت داشته باشند
  • حضرت آیت الله نوری همدانی: امروز لازم است مراکز علمی قم و نجف و الازهر با هم ارتباط عمیق داشته باشند
  • درخواست ویژه آیت الله نوری همدانی از جهان اسلام درباره اسرائیل
  • تاکید آیت الله نوری همدانی بر وحدت بیش از پیش علمای جهان اسلام
  • علما نقش‌آفرینان کلیدی در تمدن نوین اسلامی و تحقق عدالت اجتماعی