Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-29@22:28:23 GMT

لزوم تکثیر الگوهای متعدد مراکز علمی در بین نسل جوان

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۵۹۴۰۵

لزوم تکثیر الگوهای متعدد مراکز علمی در بین نسل جوان

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در آئین نکوداشت عالم عامل و اسوه اخلاق مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین کمال‌الدین رازینی، مسئول سابق نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی‌سینا، با تأکید بر اینکه جوانان نیاز زیادی به الگوسازی دارند، گفت: الگوهای بسیار زیادی در مراکز علمی وجود دارد که باید تکثیر و به جوانان معرفی شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به‌گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر منصور غلامی در این آئین که با حضور حجت الاسلام والمسلمین رستمی معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور برگزار شد، با اشاره به اینکه داشته‌ها و علما را هم در دوران حیات و هم بعد از حیات باید بزرگ بداریم، اظهار کرد: امروز نیاز به امیدواری در بین جوانان و جامعه داریم و باید تلاش شود امید به آینده و افتخار به داشته‌ها در جامعه بیشتر شود.

وی با بیان اینکه خیلی‌ها می‌خواهند جامعه ما را تحقیر کنند، تصریح کرد: اگر حواسمان نباشد جوانان ممکن است آسیب جدی ببینند؛ بنابراین به ویژه در شرایط کنونی نباید اجازه تضعیف، تفرقه و ناامیدکردن را به دشمنان بدهیم.

وزیر علوم با تأکید بر اینکه حجت‌الاسلام والمسلمین رازینی به واقع یک معلم بود، بیان کرد: ایشان معلمی همه خانواده دانشگاه را برعهده داشت و سال‌های طولانی سخاوتمندانه دانشگاهیان را از دانش و بینش ژرف خود بهره‌مند کردند.

وی ادامه داد: حجت‌الاسلام والمسلمین رازینی در دانشگاه محور اعتدال و مظهر طریق و سطی بوده و حضور ایشان به علت موقعیت ویژه‌ای که از نظر شخصیتی داشتند، در دانشگاه بسیار تأثیرگذار بوده است.

غلامی با اشاره به اینکه حجت‌الاسلام والمسلمین رازینی مرجع و ملجأ دانشگاهیان بودند، اظهار کرد: ایشان در خارج از دانشگاه نیز پشتیبان و حامی دانشگاهیان و دانشگاه در جامعه بوده و دانشگاه را از خود و خود را متعلق به دانشگاه می‌دانست.

وی با بیان اینکه حجت‌الاسلام والمسلمین رازینی، مفسر قرآن خوبی بود، خاطرنشان کرد: رحلت ایشان در جمع دانشگاهیان بسیار تأثیرگذار بوده و همیشه به دنبال این گمشده هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور در این آئین، با بیان اینکه وجود عالم وجودی پربرکت و رفتنش خسارت است، گفت: آزادگی و حریت ویژگی حجت‌الاسلام والمسلمین رازینی بود و سایر ابعاد وجودی ایشان در پرتو این آزادگی خود را نشان می‌داد.

وی اظهار داشت: در جای جای زندگی حجت‌الاسلام والمسلمین کمال‌الدین رازینی تربیت همراه با عمل دیده می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین رستمی تصریح کرد: نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه بوعلی‌سینا به واسطه حضور حجت‌الاسلام والمسلمین کمال‌الدین رازینی یکی از نهادهای فاخر در کشور است.

دکتر یعقوب محمدی‌فر رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا نیز با بیان اینکه بزرگداشت بزرگانی که حق بزرگی بر دانشگاه دارند، فرصت مغتنمی است، گفت: بزرگداشت بزرگان باید وظیفه ذاتی ما باشد.

وی افزود: با برگزاری این مراسم می‌خواهیم بخش کوچکی از فضایل این عالم بزرگ را یادآوری کرده و خدمات آن و یاد آن بزرگ را تداوم دهیم.

همچنین در این مراسم از کتاب مجموعه اشعار و خاطرات حجت‌الاسلام والمسلمین رازینی تحت عنوان «راز نی» با حضور وزیر علوم و معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور رونمایی شد.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۵۹۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکایی‌ها انتظار این انتقام را نداشتند

در آستانه روز بزرگداشت مقام معلم و به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی، همایش حکمت مطهر در سپاه صاحب الامر (عج) استان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین علی شیرازی جانشین سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع در این همایش گفت: آمریکایی‌ها تصور چنین انتقام سختی را از سوی جمهوری اسلامی را نداشتند.

حجت الاسلام والمسلمین شیرازی اضافه کرد: در اسلام ناب محمدی، معلم و تعلیم و تربیت جایگاه ویژه‌ای دارد و بر احترام به شأن و مقام و منزلت معلم تاکید شده است.

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع ضمن قدردانی از برگزار کنندگان نمایشگاه کتاب اظهار کرد: متاسفانه جای کتاب زندگی نامه شهدا در نمایشگاه خالیست.

حجت الاسلام والمسلمین شیرازی با بیان اینکه یکی از افتخارات این انقلاب شهید لشگری بود، افزود: تمام دستاورد‌ها و موفقیت‌های امروز سپاه مرهون خون پاک شهدایی همچون لشگری، بابایی و سایر شهداست.

وی عزت اسلام را مدیون خون شهدا از صدر اسلام تا امروز دانست و گفت: پیوند و ارتباط با شهدا باید افزایش یابد تا در مسیر درست گام برداریم.

در پایان این مراسم از معلمان تقدیر به عمل آمد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • تأکید نماینده ولی فقیه در لرستان بر رفع موانع تولید
  • نشست تخصصی کمیته امداد استان گلستان با دانشگاه آزاد اسلامی برگزارشد
  • آمریکایی‌ها انتظار این انتقام را نداشتند
  • سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین انصاریان در حسینیه اعظم زنجان
  • رییس کل دادگستری قزوین منصوب شد
  • رئیس کل دادگستری قزوین منصوب شد
  • نظارت ویژه بر پرونده‌های اقتصادی در دستور کار است
  • درخواست رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برای تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • برگزاری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای
  • پذیرش دانشجویان خارجی نمایشی از مرجعیت علمی مراکز دانشگاهی