Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-26@05:18:58 GMT

قدم زدن در تهران پولی شد

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۵۹۷۸۰

قدم زدن در تهران پولی شد

شهروندان برای عبور از پل ایجاد شده درحد فاصل دوپارک پردیسان و نهج البلاغه باید ۱۰ هزار تومان پرداخت کنند که به گفته رئیس کمیسیون حمل ونقل شورای شهر دریافت این عوارض غیرقانونی است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، اگر این روزها گذرتان به بوستان نهج البلاغه افتاده باشد و از پلی که در مسیر این بوستان تا پارک پردیسان احداث شده است عبور کرده باشید، متوجه شده اید که باید برای عبور هر نفر ۱۰ هزار تومان بپردازید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پولی که به گفته محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران بدون اطلاع شورای شهر اخذ می‌شود.

در زمان آغاز به کار فاز ۲ بوستان نهج البلاغه، احداث این پل نیز پیشنهاد داده شد. مسئولان وقت شهرداری منطقه ۲ در زمان طراحی این پل گفته بودند: با این کار بین ۲ بوستان ارتباط ایجاد می‌شود و شهروندانی که می‌خواهند از بوستان پردیسان به نهج‌البلاغه یا بالعکس بروند دیگر نیازی به طی مسافت طولانی نداشتند.

ساخت پل معلق نهج‌البلاغه از سال ۱۳۸۹ شروع شد آن زمان اعلام شد، این پل، طولانی‌ترین پل کابلی عابر پیاده در شهر تهران است و نمونه آن در کشور و حتی در خاورمیانه فقط در شهر مشگین‌شهر وجود دارد.

قرار بود این پل یکی از ۵ نماد تهران باشد و به گفته مسئولان  وقت شهرداری منطقه با ساخت پل، امکان حضور شهروندان در ۲ بوستان فراهم می‌شد. همچنین از شب‌مردگی و خلوتی ضلع شرقی بوستان نهج‌البلاغه و غربی بوستان پردیسان کاسته می شد. چون در شرق بوستان نهج‌البلاغه زمین بازی کودکان و قلعه ۱۳ متری‌ای وجود داشت که به دلیل دسترسی سخت به آن مورد استفاده واقع نمی‌شد اما پس از این کودکان می‌توانند در این فضا بازی کنند. علاوه بر تمامی این موارد امکان استفاده همزمان از پارکینگ‌های ۲ بوستان وجود دارد که نتیجه‌اش توزیع بار ترافیکی در پارکینگ‌های ۲ بوستان است.

اما در زمان بهره برداری از این پل مشخص شد همه شهروندان نمی توانند از روی  این پل عبور کنند. زیرا هزینه قدم زدن در آن برای هر فرد ۱۰ هزار تومان است و اگر یک خانواده ۵ نفره بخواهد از این مسیر استفاده کند باید ۵۰ هزار تومان پرداخت کنند.

این پل اولین معبر شهری است که باید برای عبور از آن عوارض پرداخت کرد. با این وجود استقبال از آن در میانه روز کم نیست. در یک روز غیر تعطیل ساعت ۴ بعد از ظهر حدود ۲۰ نفر در حال عبور از پل هستند.  مسئول پل درباره این که چرا باید شهروندان برای عبور از پل هزینه پرداخت  کنند؟ می گوید: این پژوه توسط بخش خصوصی ساخته شده و تا ۲ سال برای تامین هزینه های آن بلیت فروشی می شود و پس از آن پل متعلق به شهرداری خواهد شد.

 محمد علیخانی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در واکنش به این اتفاق می گوید: شورای شهر اطلاعی از این موضوع ندارد. اما حتما آن را پیگیری می کنیم زیرا اخذ هر گونه عوارض باید با اطلاع شورای شهر تهران باشد. حتی اگر این پروژه توسط بخش خصوصی ساخته شده باشد، تصمیم گیری در خصوص اخذ عوارض با شورای شهر تهران است. این مجوز توسط شورای شهر تهران صادر نشده است و شورا از آن بی اطلاع بوده که با این گزارش این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

بسیاری از شهروندانی که قصد پیاده روی روی این پل را دارند بعد از اطلاع از بلیت ۱۰ هزار تومانی از خرید آن پشیمان می شوند، خانواده های پر جمعیتی که با پدر و مادر سالمند خود به بوستان نهج البلاغه آمده و خوشحال از این که می توانند بدون سختی مسیر دو پارک را طی کنند اما به دلیل پولی بودن این پل از تردد از آن پشیمان می شوند.

قرار بود تهران شهری انسان محور شود که در آن عابرین پیاده در اولویت باشند اما عبور از  پل صدر با آن هزینه و اعتبار برای خودروها رایگان تمام میشود ولی عابرین پیاده برای عبور از پل باید ۱۰ هزار تومان بپردازند.  

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: شورای شهر تهران شورای شهر شهرداری شهر تهران خاورمیانه زمین کودکان بازی خانواده بخش خصوصی حمل و نقل پیاده روی پدر و مادر شورای شهر تهران شهر تهران عوارض محمد علیخانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۵۹۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال شهروندان از نمایشگاه سلامت شهر در بوستان لاله تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، دبیر اجرایی برنامه‌های هفته ملی سلامت در شهرداری تهران گفت: نزدیک به ۷۰ غرفه در این نمایشگاه برپا شده که در حوزه سلامت به شهروندان خدمت رسانی می‌کند.

خانم مرادی افزود: بخش‌های مشاوره سلامت روان، خدمات دندانپزشکی، متخصصان در حوزه قلب و عروق، اورولوژی و زنان و زایمان، مشاوران حوزه تغذیه و حوزه مامایی در این نمایشگاه حضور دارند که این بخش با استقبال حداکثری شهروندان مواجه شده است.

دبیر نمایشگاه سلامت شهر همچنین گفت:در این نمایشگاه، گروه‌های جهادی و مردمی که می‌توانند خدماتی در بخش سلامت ارائه دهند، هم حضور دارند.

خانم مرادی افزود: نمایشگاه سلامت شهر به مناسبت هفته ملی سلامت و با هدف ارائه توانمندی‌های مدیریت شهری در حوزه سلامت و حضور حداکثری سازمان‌های مردم نهاد، انجمن‌های علمی، دانشگاهی، واحد‌های خدمت رسان در حوزه سلامت و ارتقای فرهنگ خودمراقبتی دربین شهروندان تا ۷ اردیبهشت از ساعت ۱۷ تا ۲۲ در بوستان لاله پذیرای شهروندان است.

دبیر اجرایی برنامه‌های هفته ملی سلامت در شهرداری تهران گفت: اداره کل سلامت شهرداری تهران، با توجه به جایگاهی که در افزایش سطح سواد سلامت و کیفیت زندگی شهروندان دارد و ظرفیت‌های مختلف مانند خانه‌های سلامت و مراکز فراموز و فراهنگ برنامه‌های مختلفی در این نمایشگاه پیش بینی کرده است.

خانم مرادی افزود: پژوهش‌ها نشان می‌دهد بیماری‌های قلبی و عرقی، کم تحرکی، رفتار‌هایی که سلامت روان و ایمنی شهروندان را تهدید می‌کند، سلامت شهروندان را تحت تاثیر قرار داده است که در برگزاری نمایشگاه، تلاش شده این اولویت‌ها در نظر گرفته شود و برنامه‌ها طبق نظر متخصصان حوزه علوم سلامت باشد.

دبیر نمایشگاه سلامت شهر همچنین گفت: درطول سال هم برنامه‌هایی که در این نمایشگاه برگزار می‌شود در خانه‌های سلامت اجرا می‌شود.

دیگر خبرها

  • تکذیب قطع درختان در بوستان ستارخان تهران
  • «زنده باد درخت» بر روی بیلبورد‌های پایتخت
  • همراهی بیلبورد‌های پایتخت با هفته زمین پاک
  • تدوین شناسنامه برای باغ‌های شهر قم
  • ۸۰ درصد از نقاط آبگیر شهر قم شناسایی و رفع معضل شد
  • ۵ بوستان مهم تهران پذیرای ویژه تهرانی‌ها بود
  • شناسنامه باغ‌های شهر قم تدوین می‌شود
  • درخواست از شورای شهر برای نامگذاری بوستان‌ها و پایانه‌های تاکسی به نام شهدای تاکسیران
  • ‌اجرای طرح تأمین امنیت بوستان‌ها در محلات کم برخوردار شیراز
  • استقبال شهروندان از نمایشگاه سلامت شهر در بوستان لاله تهران