Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@09:51:51 GMT

مسیر توسعه آینده کشور از هنرستان‌ها می‌گذرد

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۵۹۸۵۴

مسیر توسعه آینده کشور از هنرستان‌ها می‌گذرد

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و سیاست گذاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به اینکه مسیر توسعه آینده کشور از هنرستان‌ها می‌گذرد، گفت: ایجاد فضای کارآفرینی نیازمند معلمان پیش‌رو و خودانگیخته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ گردهمایی تخصصی کارشناسان و مدیران هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش با حضور مسئولان کشوری و استانی پیش از ظهر امروز(چهارشنبه) در سالن اجتماعات اداره‌کل آموزش و پرورش استان قزوین برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در این مراسم اظهار کرد: قزوین یکی از استان‌های پیش‌رو در توسعه و رشد کیفی و کمی رشته‌های فنی است؛ اما در تجهیز هنرستان‌ها با مشکلاتی مواجه هستیم.

فرهنگ خلاقیت به عنوان عنصر اصلی کارآفرینی در جامعه نهادینه نشده است
وی افزود: با اقدامات انجام شده ۲ میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز هنرستان‌ها و استقرار پایه دوازدهم تخصیص یافته است و هر هنرستانی که فعال‌تر باشد اعتبار بیشتری را نیز دریافت خواهد کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه نظام آموزشی مشکل اصلی در حوزه کارآفرینی است؛ تصریح کرد: استان قزوین استانی صنعتی بوده و ظرفیت لازم برای توسعه رشته‌های فنی و حرفه‌ای را دارد.

وی عنوان کرد: کارآفرینان باید خلاق باشند و این در حالی است که فرهنگ خلاقیت به عنوان عنصر اصلی کارآفرینی به خوبی در جامعه نهادینه نشده است.

قاسمی در پایان بیان کرد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به دو مولفه مهم خلاقیت و جسارت در دانش‌آموزان اشاره شده است.

در ادامه دکتر حسام زند حسامی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و سیاست گذاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار کرد: امروزه داشتن سواد عملیاتی ضرورت ورود به عرصه کسب و کار است و دانش‌آموزان و دانشجویان باید به این امر مهم توجه داشته باشند.

وی با بیان اینکه مسیر توسعه آینده کشور از هنرستان‌ها می‌گذرد، گفت: افراد فقط با خواندن کتاب به ایده و خلاقیت نمی‌رسند بلکه با کار عملیاتی به آن می‌رسند و آینده برای مجموعه کاردانش و هنرستان‌ها آینده‌ای روشن است.

این مسئول تصریح کرد: با توجه به اینکه براساس آمارهای رسمی وکلا، پزشکان و کارکنان فنی بالاترین درآمد را در کشور دارند لذا والدین هم به اهمیت هنرستان‌ها پی برده و رشد و توسعه فرزندانشان را از مسیر هنرستان‌ها هدایت می‌کنند.

ایجاد فضای کارآفرینی نیازمند معلمان پیش‌رو و خودانگیخته است
حسامی با تاکید بر ارتقای سطح سواد عملیاتی دانش‌آموزان و دانشجویان عنوان کرد: باید تفکر کارآفرینی را در بین دانش‌آموزان و دانشجویان تقویت کرد و برای این کار نیاز است که معلمان و هنرآموزان خود را بازآفرینی کنند و به اهداف خویش و راه‌های تحقق آنها بیندیشند.

وی تصریح کرد: بحث نوآوری و خلاقیت نیازمند جسارت و ریسک پذیری است و برای ایجاد فضای کارآفرینی به معلمان پیش‌رو و خودانگیخته در این عرصه نیاز داریم.

این مسئول ادامه داد: خلاقیت در شیوه‌های تدریس، آموزش شیوه صحیح تفکر به دانش‌آموزان و تربیت شهروندانی موثر و مفید برای جامعه باید مورد توجه جدی معلمان قرار گیرد.

وی عنوان کرد: درس کارآفرینی را فقط به عنوان یک کتاب درسی نبینیم بلکه به عنوان رسالت معلمی به آن نگاه کنیم.

حسامی در پایان گفت: معلمان و هنرآموزان باید مفهوم کسب و کار را به دانش‌آموزان بیاموزند و در این مسیر کارآفرینی باید در نوع رفتار و کلام معلمان مشخص باشد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۵۹۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند و باید از ظرفیت نظام تعلیم و تربیت بیش از این استفاده شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی عصر یکشنبه در دیدار با اعضای ستاد بزرگداشت مقام معلم و جمعی از کارگران و نیروهای عقیدتی، سیاسی سپاه در اردبیل، اظهار داشت: عزت، استقلال و عظمت یک کشور مرهون تحولات علمی است؛ چرا که علم سلطان است و مبدأ تغییر و تحول در جامعه به شمار می‌رود.

وی ضرورت بها دادن به نظام تعلیم و تربیت را با توجه به نقش تأثیرگذار آن در تربیت نخبگان و نیروهای کارآمد جامعه یادآور شد و تصریح کرد: با توجه به اینکه محور و اساس تحول و توسعه نیروی انسانی است، باید به نظام آموزش و پرورش بها داده شود تا بهترین و خلاق‌‌ترین نیروها در این مجموعه پرورش یافته و تحویل جامعه دهند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: معلم خیر و نیک، معلم سرشار از برکت برای جامعه و حرکت پیشرونده آن است و باید همه قدر این نیروهای ارزشی را بدانیم و در کنار آنها به تربیت و تعالی نسل آینده کمک کنیم.

عاملی جامعه، خانواده و مدرسه را سه ضلع اصلی اصول و مبانی تربیتی و تحقق نظام تعلیم و تربیت شایسته و برازنده نظام جمهوری اسلامی ایران برشمرد و افزود: باید در مسیر توسعه و پیشرفت قدر این ذخایر ارزشمند را بدانیم و در حل مشکلات معیشتی و اقتصادی معلمان تلاشی جدی‌تر انجام شود.

وی به نقش و جایگاه کارگران در تحقق شعار سال با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» اشاره کرد و ادامه داد: کارگران عنصر اصلی در تحقق این شعار هستند و باید به تقدس کار و درآمد حاصل از کار شایسته و کسب روزی حلال بهای بیشتری داده شود.

امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: کارگران در حقیقت چرخ‌های توسعه کشور را با تلاش شبانه‌روزی خود می‌چرخانند و باید این نیروها مورد ارزش و تکریم بیشتری قرار گیرند.

عاملی، همچنین هفته عقیدتی، سیاسی سپاه را به تلاشگران گمنام این عرصه تبریک گفت و اضافه کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این نهاد ارزشی شکل گرفت تا بهترین نیروها در مسیر تربیت ارزشی و آسمانی قرار گرفته و بتوان تحولات خوبی را در مجموعه سپاه پاسداران و عظمت تحولی آن ایجاد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل بیان کرد: عقیدتی، سیاسی سپاه در حقیقت کانون اصلی و مرکزیت حرکت تحولی این مجموعه به شمار می‌رود و باید مخلص‌ترین نیروها در این نهاد به‌کارگیری شود.

انتهای پیام/131/

دیگر خبرها

  • نواخته شدن زنگ سپاس معلم در آذربایجان شرقی
  • صحرایی: معلم معمار آینده هر کشور است
  • صحرایی: معلم معمار آینده هر کشور است/ زنگ سپاس معلم به دست وزیر آموزش‌وپرورش به صدا درآمد
  • بندر چابهار در آینده نزدیک یک بندر ریل پایه خواهد شد
  • آینده جامعه بشری به تلاش امروز معلمان و اساتید بستگی دارد
  • افتتاح کارگاه کامپیوتری هنرستان فنی شهید شکاری مراغه
  • معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند
  • تقویت آموزش‌های مهارتی نیازمند توسعه زیرساخت ها است
  • مسیر شفافیت از ارتباطات سامانه‌ای با حذف کاغذ می‌گذرد
  • طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه در دشتستان اجرا می‌شود