Web Analytics Made Easy - Statcounter

آنکارا- ایرنا- محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهوری و سرپرست نهاد ریاست جمهوری ایران اعلام کرد که در سفر امروز به آنکارا درباره تحولات اخیر فلسطین و روابط دوجانبه با مقامات ترکیه مذاکره می کنیم.

وی روز چهارشنبه هنگام ورود به آنکارا در مصاحبه با خبرنگاران گفت: شرایطی که در منطقه در پی انتقال سفارت آمریکا به قدس و جنایات رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی فلسطین ایجاد شده، موجب شد که جهت رایزنی با رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه که ریاست سازمان همکاری اسلامی را نیز بر عهده دارند، مذاکرات حضوری داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی شرایط سرزمین های اشغالی به خصوص در غزه را بسیار وخیم خواند و افزود: در این روزهای اخیر با فاجعه ای دیگر در فلسطین مواجه هستیم به طوری که بیش از 60 نفر به دست اشغالگران شهید شده و بیش از سه هزار نفر مجروح شده اند.
وی بیان کرد: علاوه بر این اتفاق بزرگ، در سالگرد روز نکبت انجام شد، دولت ترامپ رییس جمهوری آمریکا نیز که در کنار اقدامات خلاف مقررات بین المللی که در گوشه و کنار دنیا انجام می دهد و به پیمان ها و تعهدات خودش پایبند نیست، سفارتش را به قدس منتقل کرد.
وی انتقال سفارت آمریکا به قدس را اقدامی تحریک آمیز خواند و گفت: پیش بینی می شد که مردم فلسطین در مقابل این تصمیم عکس العمل نشان دهند ولی عکس العملی که مردم عزیز فلسطین نشان دادند، با سرکوب بسیار وحشیانه مواجه شد.
واعظی اظهار کرد: در این سفر در ارتباط با این موضوع تبادل با مقامات ترکیه به خصوص رییس جمهوری این کشور نظر می کنیم و در ارتباط با بقیه مسایل منطقه از جمله سوریه، عراق و یمن نیز مذاکره خواهیم کرد.
وی با بیان این که رژیم صهیونیستی که در این گونه کارها که سابقه داشته، با اقدامات ترامپ جری تر شده و سرکوب خود را بیشتر کرده است، گفت: همه کشورهای اسلامی باید با اتحاد و همبستگی، جنایات رژیم صهیونیستی و اقدام آمریکا در سرزمین های اشغالی فلسطین را محکوم کنند.
رییس دفتر رییس جمهوری ایران در ادامه بیان کرد: روسای جمهوری دو کشور در رابطه با مسائل سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و تجاری توافقات خوبی داشته و تصمیم به گسترش روابط گرفته اند و بر این اساس هیات هایی مبادله شده و فرصتی ایجاد شده تا مسئولان کمیسیون مشترک دو کشور دیدارهایی داشته باشند و در این سفر توافق های قبلی در این زمینه نیز پیگیری خواهد شد.
وی با اشاره به عزم دو کشور ایران و ترکیه بر افزایش حجم روابط تجاری خود به سطح 30 میلیارد دلار تعیین شده گفت: در این زمینه نیز مذاکراتی انجام خواهد شد.
واعظی همچنین با اشاره به توافق برای انجام مبادله مالی و تجارت با پول ملی بین ایران و ترکیه اعلام کرد: تا کنون سه مورد ال.سی در این زمینه باز شده و تصمیم دو کشور وارد مرحله عملیاتی شده و روابط کارگزاری هم برقرار شده و تجار و بازرگانان دو کشور به راحتی می توانند مبادلات خود را بدون نگرانی با پول ملی خود انجام دهند.
به گزارش ایرنا، محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهوری و سرپرست نهاد ریاست جمهوری ایران جهت دیدار با رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه ظهر امروز در راس هیاتی بلندپایه وارد آنکارا شد.
واعظی قرار است امروز با اردوغان در محل ساختمان مرکزی حزب عدالت و توسعه ترکیه در آنکارا با اردوغان دیدار کند.
شبکه خبری ان.تی.وی ترکیه موضوع این دیدار را مذاکره در خصوص تحولات اخیر در سرزمین های اشغالی فلسطین، تحولات سوریه و عراق و روابط دوجانبه اعلام کرد.
خاورم/1905

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي واعظي سفر به تركيه ديدار با اردوغان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۶۰۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی مازندران برای سفر رییس جمهوری

دریافت 47 MB کد خبر 6092822

دیگر خبرها

  • ترکیه ده‌ها نفر را به ظن ارتباط با داعش دستگیر کرد
  • سودای هلند برای ریاست بر ناتو و نقش ترکیه
  • دور جدید رایزنی‌های دوجانبه روسیه و ترکیه درباره مسائل سازمان ملل
  • رایزنی مقامات ایران و افغانستان بر افزایش روابط تجاری دو کشور
  • مقامات سیاسی ترکیه و دردسر خودروهای لوکس
  • آمادگی مازندران برای سفر رییس جمهوری
  • فیدان: مشتاقانه منتظر محاکمه مقامات اسرائیل هستیم
  • حضور رسانه‌های ترکیه در نمایشگاه دستاوردهای نظامی ایران
  • زلنسکی برای آمریکا چه نقشه‌ای دارد؟
  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان