Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@12:04:20 GMT

اتحادیه عرب کاری جز محکوم کردن تل آویو بلد نیست

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۶۰۴۸۵

اتحادیه عرب کاری جز محکوم کردن تل آویو بلد نیست

تهران-ایرنا- 'احمد محمود' دیپلمات سابق مصری در آستانه برگزاری نشست اضطراری اتحادیه عرب برای بررسی اوضاع غزه وانتقال سفارت آمریکا به قدس، گفت : نتایج این نشست از محکوم کردن لفظی رژیم صهیونیستی فراتر نخواهد رفت و فایده ای خواهد داشت.

به گزارش روز چهارشنبه، محمود در مصاحبه با خبرگزاری روسی 'اسپوتنیک' گفت: انتظار می رود اتحادیه عرب در نشست خود به قتل عام ده ها فلسطینی در راهپیمایی بازگشت بپردازد و از رژیم صهیونیستی بخواهد دست از کشتار بردارد و همچنین مخالفتش را با انتقال سفارت آمریکا به قدس اعلام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قرار است نشست اضطراری اتحادیه عرب درباره فلسطین و بیت المقدس، فردا (پنجشنبه) در قاهره برگزار شود.
این دیپلمات سابق مصری افزود: نشست اتحادیه عرب آن گونه که در رسانه اعلام شده است به درخواست عربستان نبوده، بلکه بنا به خواست نماینده فلسطین در این اتحادیه بوده است.
محمود ادامه داد: اتحادیه عرب این توانایی را دارد که تحرکات جدی تری را در برابر اقدام اخیر آمریکا در قدس اتخاذ کند. اگر چه این تحرکات دیر هنگام است زیرا 'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری آمریکا چند ماه گذشته در تصمیمی مخالف معاهدات بین المللی، قدس را پایتخت 'اسرائیل' شناخت و اعلام کرد که می خواهد سفارتش را به آنجا منتقل کند.
برخی منابع دیپلماتیک اعلام کردند که اتحادیه عرب فردا (پنجشنبه) نشستی در سطح وزیران خارجه این اتحادیه با هدف بررسی کشتار فلسطینی ها توسط رژیم صهیونیستی برگزار خواهد کرد.
این در حالی است که اتحادیه عرب در سطح نمایندگان دائم کشورهای عضو این اتحادیه، امروز نیز درباره بررسی تحولات فلسطین تشکیل جلسه می دهد.
روز دوشنبه گذشته (24 اردیبهشت)، آمریکا در یک مراسم رسمی و در میان تدابیر شدید امنیتی با حضور 'بنیامین نتانیاهو' نخست وزیر رژیم صهیونیستی و برخی از مقامات آمریکایی از جمله 'استیون منوچین' وزیر خزانه داری و 'جرد کوشنر' مشاور رئیس جمهوری و 'ایوانکا ترامپ' سفارتش را از تل آویو به قدس اشغالی انتقال داد.
این اقدام آمریکا با مخالفت های شدید منطقه ای و غیر منطقه ای روبه رو شده است و جامعه جهانی همچنان قدس شرقی را همچنان یک منطقه اشغالی از سوی رژیم صهیونیستی می داند.
خاورم**9329**1049

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي اتحاديه عرب قدس احمد محمود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۶۰۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست اضطراری در تل‌آویو دربار احتمال صدور حکم بازداشت ازسوی لاهه!

به گزارش خبرگزاری مهر، همزمان با افزایش گمانه‌زنی‌ها از اقدام دیوان دادگستری بین‌المللی در صدور حکمی درباره بازداشت شماری از مقام‌های ارشد رژیم صهیونیستی به اتهام ارتکاب جنایت جنگی در غزه تا پایان ماه جاری میلادی، شورای امنیت داخلی رژیم اسرائیل روز چهارشنبه نشستی اضطراری برگزار کرد.

پایگاه خبری روسیا الیوم چهارشنبه شب گزارش داد که کانال «۱۲» عبری فاش ساخت که تل آویو به اطلاعاتی دست یافته است که نشان می‌دهد که دیوان لاهه ممکن است تا قبل از پایان ماه جاری میلادی به صدور قرار دستگیری بازداشت مقامات ارشد این رژیم شامل نتانیاهو به همراه یوآو گالانت، وزیر جنگ و هرتزی هالیوی، رئیس ستاد مشترک ارتش اقدام کند.

در همین ارتباط، کانال «۱۳» عبری گزارش داد که شورای امنیت داخلی این رژیم سناریوهای مربوط به قرار بازداشت بین المللی سران سیاسی و نظامی این رژیم را مخفیانه بررسی کرده است.

این کانال عبری اعلام کرد که سناریوهای صدور قرار بازداشت بین المللی در مورد نتانیاهو به همراه یوآو گالانت وزیر جنگ و هرتزی هالیوی رئیس ستاد مشترک اسرائیل از سوی دیوان بین المللی دادگستری را بررسی کرده است.

پنجشنبه هفته گذشته بود که شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی فاش کرد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر تل آویو خواستار میانجی‌گری وزیران امور خارجه انگلیس و آلمان برای جلوگیری از صدور قرار بازداشت دیوان بین‌المللی دادگستری علیه خود و دیگر مقامات این رژیم شد.

رسانه‌های صهیونیستی ساعاتی پیش از انتشار خبر توسل نتانیاهو به متحدان غربی‌اش گزارش داده بودند که اسرائیل نگران است دیوان بین‌المللی دادگستری (دادگاه لاهه) ممکن است در پایان ماه آتی میلادی برای مقام‌های امنیتی و سیاسی ارشد این رژیم قرار بازداشت صادر کند.

کد خبر 6088228

دیگر خبرها

  • درخواست اتحادیه عرب برای اجرای قطعنامه آتش‌بس غزه
  • بحران ناتمام تل‌آویو
  • نشست اضطراری در تل آویو درباره احتمال بازداشت نتانیاهو
  • نشست اضطراری در تل‌آویو درباره احتمال بازداشت نتانیاهو
  • نشست اضطراری در تل‌آویو درباره احتمال صدورحکم بازداشت ازسوی لاهه!
  • نشست اضطراری در تل‌آویو دربار احتمال صدور حکم بازداشت ازسوی لاهه!
  • کنعانی ادعا‌های بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی را محکوم کرد
  • نگرانی تل‌آویو از صدور احکام‌ بین‌المللی بازداشت برای مقامات ارشدش
  • فلسطین نشست فوق‌العاده اتحادیه عرب را خواستار شد
  • پیام حزب‌الله به تل‌آویو با سرنگونی ۵ پهپاد رژیم صهیونیستی