Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-25@23:58:39 GMT

پیش‌بینی تولید 150 هزار تن گندم در مازندران

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۶۰۶۵۷

پیش‌بینی تولید 150 هزار تن گندم در مازندران

به گزارش ایسکانیوز، عزیزالله شهیدی‌فر امروز در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، اظهار کرد: از 31 هزار و 960 هکتار سطح زیرکشت جو در استان، 27 هزار و 100 هکتار به صورت دیم و 4 هزار و 860 هکتار به صورت آبی کشت شد که در مراحل ظهور سنبله تا رسیدگی قرار دارد.

وی ادامه داد: از اواخر خردادماه برداشت جو در استان آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه تاکنون مصرف کود اوره به صورت سرک در دو مرحله انجام شد، گفت: حدود 2 هزار و 700 هکتار از مزارع جو استان مبارزه با علف‌های هرز پهن برگ، و باریک برگ انجام شد.

این مسؤول اضافه کرد: 436 هکتار از مزارع جو استان با آفت حلزون مبارزه شد.

شهیدی‌فر با بیان اینکه 756 هکتار از مزارع جو با انواع بیماری‌ها شامل زنگ قهوه‌ای، سفیدک سطحی و سپتوریوز مبارزه شد، ادامه داد: 40 هکتار از مزارع جو استان دچار خسارت آبگرفتگی شد.

وی با اشاره به اینکه از 48 هزار و 743 هکتار مزارع گندم استان، 25 هزار هکتار آن به صورت دیم و 23 هزار و 743 هکتار به صورت آبی کشت شد، افزود: 23 هزار و 427 هکتار در مرحله اول و 12 هزار و 502 هکتار در مرحله دوم کودپاشی با سرک انجام شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران خاطرنشان کرد: 455 هکتار از مزارع گندم آبی استان با استفاده از کودهای ریزمغذی محلول‌پاشی شد.

این مسؤول اضافه کرد: 46 هزار هکتار از مزارع گندم مبارزه شیمایی با علف هرز باریک برگ، پهن برگ و توام شد.

شهیدی‌فر با بیان اینکه 35 هکتار از مزارع گندم استان مبارزه با آفت سوسک سیاه، 760 هکتار مبارزه با شته، یک‌هزار و 408 هکتار مبارزه با حلزون و یک‌هزار و 80 هکتار مبارزه با موش صحرایی در مزارع گندم انجام شد، ادامه داد: 23 هزار و 50 هکتار از مزارع گندم علیه بیماری زنگ زرد، قهوه‌ای، سفیدک سطحی، سپتوریوز برگی، لکه خرمایی و فوزاریوم مبارزه شد.

وی اظهار کرد: 80 هکتار از مزارع گندم به میزان 50 درصد دچار خشکسالی شد و 420 هکتار به میزان 25 درصد دچار خسارت سرمازدگی شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: پیش‌بینی می‌شود حدود 150 هزار تن گندم در استان تولید و حدود 100 هزار تن خریداری شود.

902

کشاورزی گندم مازندران عزیزالله شهیدی فر

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: کشاورزی گندم مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۶۰۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سمپاشی شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، فرشته صادقی نسب  افزود: سطح مبارزه باعلفهای هرز غلات ۱۴۸ هزار و ۷۱۴ هکتار، سطح مبارزه با بیماری های غلات ۴۱ هکتار و مبارزه با سن غلات ۹۵ هزار و ۸۱۸ هکتار در مرحله مادری بود و سطح مبارزه با ملخ ۶۰۰ هکتار بوده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه مبارزه با ملخ‌ها در شهرستان سردشت انجام شده و ادامه دارد گفت: عملیات سم پاشی بر علیه آفت سن پوره شروع نشده است که در اسرع وقت اطلاع رسانی می شود ولی لازم است زارعان تا قبل از تخم ریزی اقدامات لازم را انجام دهند.

وی بیان کرد: بیشترین مزارعی که مورد سم پاشی قرار گرفتند در شهرستانهای بوکان و مهاباد هستند و باتوجه به شرایط جوی مساعد و وجود شرایط مناسب جهت ایجاد و گسترش بیماری زنگ زرد گندم و بیماریهای برگی در مزارع غلات استان از کارشناسان شبکه مراقبت تقاضا می‌شود ضمن پایش دقیق مزارع، در صورت مشاهده بیماری سریعا به کشاورزان اطلاع رسانی لازم را درخصوص سمپاشی مزارع با سموم توصیه شده سازمان حفظ نباتات کشور انجام دهند.

صادقی نسب ادامه داد: مبارزه شیمیایی باید با نظارت کارشناسان مراکز خدمات جهاد کشاورزی و کلینیک‌های گیاه پزشکی و در زمان مناسب انجام گیرد تا علاوه بر کارآیی و اثربخشی موثر، میزان استفاده از سموم شیمیایی کاهش و این آفت بر روند تولید و از بین رفتن خاصیت نانوایی گندم تاثیر نداشته باشد.

دیگر خبرها

  • تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان
  • گندم‌کاران مبارزه با آفت سن گندم را انجام دهند
  • کشت گندم و جو در چهار هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع رخ
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • هشدار به کشاورزان، برای مبارزه با آفات علیه سن گندم
  • ۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سمپاشی شد
  • عوامل خسارت‌زای زنگ زرد گندم و سن غلات مزارع فارس مدیریت می‌شوند
  • مدیریت عوامل خسارت‌زا زنگ زرد گندم و سن غلات در فارس
  • حال خوب مزارع گندم به لطف باران
  • مبارزه با آفات سن در هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری