Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-19@11:41:00 GMT

رتبه 14 جهاني ايران در سلولهاي بنيادين

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۶۰۸۶۶

رتبه 14 جهاني ايران در سلولهاي بنيادين

خبرگزاري آريا-قائم مقام معاون تحقيقات و فناوري وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکي از رتبه چهار دهم ايراندر بحث سلول‌هاي بنيادي در جهان خبر داد.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از راديو اقتصاد، شاهين آخوندزاده در برنامه «روي خط اقتصاد»راديو اقتصاد گفت: دو خط کش براي نشان دادنرتبه هاي علمي رشته هاي مختلف در جهان وجوددارد که نخست نمايه نامه به نام «اي اس اي» وديگري «اسکوپوس» است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وي همچنين اظهارداشت: بر اساس نمايه نامه «اياس اي» ايران در سال 2017 جايگاه سيزدهم جهانرا در بحث سلول هاي بنيادين به نام خود ثبت کردهاست.قائم مقام معاون تحقيقات و فناوري وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکي گفت: خوشبختانه ايراني هاطي اين سال در بخش سلول هاي بنيادي 692 مقالهدر مجلات معتبر بين المللي دنيا به چاپ رساندند.وي در ادامه افزود: براساس نمايه اسکوپوس نيز
ايران رتبه چهاردهم جهان را در سال 2017 باچاپ 660 مقاله به خود اختصاص داده است.آخوندزاده تصريح کرد: محققان و متخصصان داخلي در کنار توليد مقاله به عرصه صنعت نيز حضور موفقي داشته اند که بهره برداري از نخستين کارخانه توليد سلول هاي بنيادين در غرب آسيا خود شاهدي صادق بر اين مدعاست. وي اذعان داشت: اين شرکت با دانش ايراني ها شروع بکار کرده و خوشبختانه از توان توليدسلول هاي بنيادين بصورت اتولوگ و آلوژن برخوردار است. قائم مقام معاون تحقيقات و فناوري وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي يادآورشد: اين شرکت سالانه توانايي توليد چهارهزار و 500 لاين سلول بنيادي اتولوگ و 50 هزار لاين سلول بنيادي آلوژن را دارد. برنامه «روي خط اقتصاد» کاري از گروه کشاورزي شبکه راديويي اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت 19 به مدت 55 دقيقه به تهيه کنندگي «نازنين کتابچي و حسن سعيد کلاهي» با هدف تحليل و بررسي مهم‌ترين خبرهاي اقتصادي ايران و جهان به منظور اطلاع رساني و آگاه کردن مخاطبان بر روي موج اف‌ام رديف 98 مگاهرتز قرار مي‌گيرد وعلاقه مندان مي‌توانند براي دريافت فايل صوتي برنامه به سايت اين راديو مراجعه کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سلول بنيادين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۶۰۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید مدیر کل هنر‌های تجسمی وزارت ارشاد بر رونق اقتصاد هنر

مدیر کل هنر‌های تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، با اشاره به شروع کار غرفه ایران در شصتمین دوسالانه هنری ونیز از روز دوم اردیبهشت، گفت: چرخه اقتصادی هنر نمی‌تواند صرفا در چرخه بسته داخلی صورت بگیرد. در حال حاضر آثار هنرمندان ایران با قیمت‌های خوب و چشم گیر در بازار‌های خارجی فروخته می‌شود، اما مسئله این است که نسبت این آثار در مقایسه با ظرفیت هنر‌های تجسمی کشور بسیار اندک است.


محمد خراسانی زاده افزود: حضور ایران در شصتمین دوسالانه هنری ونیز می‌تواند پیامد‌های مثبت بسیار به دنبال داشته باشد. زیرا هنر ایران برای کسب درآمد بیشتر ابتدا باید به درستی معرفی و سپس وارد بازار‌های مهم و تاثیرگذار شود.

او جهش تولید در عرصه تجسمی را منوط به فروش خوب دانست و گفت: هنرمندان به عنوان جزئی از بدنه جامعه و افراد فرهیخته و کنش گر، در رویداد‌های مختلف آثار هنری خلق می‌کنند؛ اگر این آثار به فروش نرسند و وارد چرخه عرضه و تقاضا نشوند، اتفاق خاصی در جهش تولید رخ نمی‌دهد. جهش تولید تنها در صورت شکل گیری روند صحیح تولید و فروش در هنر اتفاق می‌افتد.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی کاهش رشد اقتصادی ایران
  • کدام کشورها ۱۰۰ درصد برق خود را از انرژی‌های تجدیدپذیر تأمین می‌کنند؟
  • پیش‌شرط‌های مردمی‌سازی اقتصاد ایران
  • کسب رتبه چهارم ایران در تولید علم طب سنتی در جهان
  • صندوق بین‌المللی پول خوش‌بین شد | تورم ایران وارد کانال ۳۰ درصدی می‌شود
  • پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول از اقتصاد جهان
  • تاکید مدیر کل هنر‌های تجسمی وزارت ارشاد بر رونق اقتصاد هنر
  • آخرین مهلت ارسال مقاله به کنگره بین‌المللی پژوهشگاه رویان اعلام شد
  • حذف نوشاد عالمیان از جام جهانی ماکائو
  • افزایش فاصله ایران با اقتصاد جهانی با تعطیلی پنج‌ شنبه و جمعه