Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-28@02:54:09 GMT

مدارس غیردولتی فارس یک هزار میلیارد ریال صرفه جویی کردند

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۶۱۰۴۴

مدارس غیردولتی فارس یک هزار میلیارد ریال صرفه جویی کردند

روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش فارس در گزارش روز چهارشنبه خود اعلام کرد: عبدالرسول احمدی در جمع موسسان مدارس غیردولتی شیراز اظهار داشت: مدارس غیردولتی فارس از کیفیت و کمیت مطلوبی برخوردارند، به‌گونه‌ای که توانسته‌اند در زمینه‌های نانو، آزمایشگاه و سایر فعالیت‌های علمی و آموزشی به الگویی مناسب برای سایر مدارس کشور تبدیل شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تاکید بر لزوم کاهش موانع موجود در راه‌اندازی مراکز و مدارس غیر دولتی بیان داشت: برای رفع این موانع در فارس کمیته مشترکی با ریاست استاندار تشکیل شده است که در آن همه دستگاه‌های مرتبط با این موضوع، همچون شهرداری، مسکن و شهرسازی، دادگستری و سایر نهادهای مرتبط عضویت دارند.

**17هزار نیروی آزاد از خدمات بیمه‌ای مدارس غیردولتی برخوردارند
رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی آموزش و پرورش فارس نیز در این نشست گفت: در سال 1392 حدود هشت درصد دانش‌آموزان در مدارس غیردولتی فارس تحصیل می کردند که این میزان بسیار کمتر از میانگین کشوری بود اما هم‌اکنون این آمار با رشدی شایان ‌توجه به حدود 15درصد رسیده است.
رسول قانونی، با اشاره به اشتغالزایی مدارس غیر دولتی در فارس اظهار داشت: بیش از 17هزار نیروی آزاد دانش آموخته و دانشگاهی از خدمات بیمه‌ای مدارس غیر دولتی این استان بهره‌مند شده‌اند و هیچ سازمان و نهاد غیر دولتی نتوانسته است چنین اشتغالی ایجاد کند.
وی، به راه‌اندازی مرکز آموزشی و پژوهشی نیروی انسانی شاغل در مدارس و مراکز غیر دولتی فارس اشاره و بیان کرد: این اقدام در راستای تقویت توان و صلاحیت های علمی معلمان شاغل در مدارس و مراکز غیر دولتی انجام شده است.
رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش فارس ادامه داد: ظرف پنج سال گذشته بیش از 60 مجتمع آموزشی در این استان تشکیل شده و فارس به لحاظ ساخت و ساز مجتمع‌های آموزشی غیر دولتی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.
قانونی، با اشاره به رشد کیفیت آموزشی این مدارس و مراکز گفت: قبولی دانش‌آموزان مدارس و مراکز غیردولتی در آزمون‌های استعدادهای درخشان و نمونه دولتی، کنکور و المپیادهای مختلف علمی از مهمترین دستاوردهای این مدارس به ‌شمار می‌رود و بیانگر کیفیت کار این واحدهای آموزشی است.
7375 /6118
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 آموزش و پرورش ساخت و ساز صرفه جویی کنکور نیروی انسانی موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۶۱۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمام مدارس غیردولتی استان کرمان شهریه‌های متفاوتی دارند

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: تمام مدارس غیردولتی استان کرمان شهریه متفاوتی دارند و شهریه مدارس با توجه به امکانات و خدماتی که ارائه می‌دهند، تعیین می‌شود. - اخبار استانها -

رضا رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با اشاره به اینکه در سراسر کشور بیش از 18 هزار مدرسه غیردولتی و بیش از 20 هزار آموزشگاه وجود دارد، گفت: در استان کرمان قریب هزار و 100 مدرسه غیردولتی وجود دارد که در امر آموزش دانش آموزان به کمک آموزش و پرورش آمده‌اند.

وی با بیان اینکه شهریه مدارس غیردولتی با توجه به امکانات و خدماتی که ارائه می‌دهند، متفاوت است، افزود: نیروی انسانی، فضا، تجهیزات و امکانات از جمله عوامل سهیم در تعیین شهریه مدارس غیردولتی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان، ادامه داد: شهریه این مدارس با توجه به آیین‌نامه و موادی چون محل مدرسه، اجاره مدرسه، امکانات مدرسه، هوشمند بودن، استفاده از سالن‌های ورزشی و فوق برنامه‌ها مشخص می‌شود.

وی با اشاره به روند تصویب نرخ شهریه مدارس غیردولتی، بیان کرد: شهریه مدارس غیردولتی با توجه به امکانات و خدماتی که به دانش آموزان ارائه می‌شود از سوی مؤسس تعیین شده و ادارات آموزش و پرورش شهریه پیشنهادی را بررسی می‌کنند.

رضایی با بیان اینکه ممکن است آموزش و پرورش رقم شهریه پیشنهادی از سوی مؤسس را تایید یا تعدیل کند، افزود: در ادامه نرخ شهریه به شورای سیاست‌گذاری مدارس و مراکز غیر‌دولتی ارجاع می‌شود و در آنجا برای نرخ شهریه تصمیم‌گیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امسال تمام مدارس غیردولتی ما شهریه متفاوتی دارند، گفت: اولیا می‌توانند از سایت سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی به آدرس https://mosharekatha.ir/  مبلغ شهریه مدرسه مورد نظر خود را مشاهده کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه والدین می‌توانند با وارد کردن نام یا کد مدرسه در سامانه مشارکت‌ها از مبلغ شهریه مدرسه مورد نظر مطلع شوند، ادامه داد: با جمع ارقامی که در بخش استعلام شهریه وجود دارد مانند شهریه فوق برنامه درسی، شهریه مکمل و شهریه تابستانی رقم کلی شهریه مدرسه مشخص می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اداره مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش به همراه اداره بازرسی، حراست و آموزش‌ها بر مدارس غیردولتی نظارت دارند، گفت: در سایت شهریه آموزش و پرورش شهریه تمام مدارس مشخص است؛ همچنین میزان شهریه با فوق برنامه‌ها باید روی دیوار حسابداری مدرسه نصب شده باشد.

انتهای پیام/511/

 

دیگر خبرها

  • شهریه مدارس غیردولتی، شفاف می‌شود؟!
  • ملاک‌های افزایش شهریه مدارس غیردولتی اعلام شد
  • صرفه جویی ۸۰۰ هزار متر مکعب آب با انجام اقدامات حفاظتی در بافق و بهاباد 
  • صرفه جویی آب در شهرستان بافق و بهاباد
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود/ جزئیات اجرای نظارت آنلاین
  • تمام مدارس غیردولتی استان کرمان شهریه‌های متفاوتی دارند
  • صرفه جویی ۲/۵ میلیارد تومانی نیروگاه رامین اهواز با بازسازی دستگاه جت پرشر دیزل
  • صرفه جویی ۴۰ درصدی در مصرف آب با سیستم ابیاری زیر سطحی
  • خودرو ، جایزه صرفه جویی در مصرف برق