Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آب و خاک وزیر جهادکشاورزی گفت: بیش از یک میلیارد و ۵۰ میلیون دلار برای  پروژه‌های آبیاری تحت فشار تنها در اراضی سنتی تخصیص اعتبار داده شده است ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۸ استانها مرکزی نظرات

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، علی‌مراد اکبری ظهر امروز در حاشیه بازدید از طرح‌های آبیاری نوین استان مرکزی در جمع خبرنگاران با اشاره به پروژه‌های آبیاری تحت فشار و رویکرد وزرات جهاد کشاورزی اظهار داشت: در راستای بهینه کردن مصرف آب و کارایی مصرف و بهره‌وری در این دولت اقدامات خوبی شکل گرفته و در این مدت بیش از یک میلیارد و 50 میلیون دلار برای  پروژه‌های آبیاری تحت فشار تنها در اراضی سنتی تخصیص اعتبار داده شده که از این مبلغ 250 میلیون دلار متعلق به امسال، 300 میلیون دلار سال گذشته و در حدود 500 میلیون دلار مربوط به سال 95 است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این مبالغ به جز منابع داخلی بوده، این درحالی است که امسال حدود یک‌هزار میلیارد تومان و سال گذشته دو هزار و 280 میلیارد تومان درنظر گر فته شده که حدود 700 میلیارد تومان آن تخصیص داده شده است.

معاون آب و خاک وزیر جهادکشاورزی تصریح کرد: این رویکرد به سبب سازگاری با کم آبی و خشک‌سالی‌های اخیر است که در کشور رخ داده و دولت، مردم و وزارت جهادکشاورزی باید درراستای مدیریت مصرف منابع دراختیار، اهتمام لازم را به عمل آورند که این هم یکی از راهکارهای سازگاری با کم آبی است.

اکبری بیان کرد: برای مقابله با کم آبی راه‌های متفاوتی وجود دارد و در وزراتخانه آنها را تعقیب می‌کنیم که می‌توان از جمله این موارد انتقال گیاهان پرمصرف به محیط‌های کنترل شده، استفاده از مالچ در آبیاری به منظور کاهش تبخیر، استفاده از مواد آلی و کربن خاک به منظور بالا بردن ظرفیت نگهداری آب در خاک، کشاورزی حفاظتی و نشاکاری را نام برد.

وی ادامه داد: سال گذشته 180 هزار هکتار انواع سیستم‌های مدرن با رویکرد آبیاری میکرو در کشور در اراضی سنتی انجام دادیم که دراختیار بهره‌برداران قرار داده شده و همچنین به غیر از این 100 هزار هکتار در آبخور شبکه‌های مدرن انجام شده است.

معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: در استان مرکزی در این چند سال اخیر اقدامات خوبی انجام شده و در سال گذشته بیش از سه هزار هکتار انجام دادیم و همچنین به استاندار استان قول دادیم که این منابع را به شکل نامحدود برای استان در نظر بگیریم و اگر توان اجرایی استان بالا هم برود ما منابع را برای استان تامین می‌کنیم.

اکبری خاطرنشان کرد: امروز از چند پروژه بازدید کردیم که در یکی از پروژه‌ها تلفیق آبیاری بارانی و آبیاری طیف را داشتیم که این از مصادیق بهره‌وری بهینه از منابع آبی درراستای اهداف اقتصاد مقاومتی است.

وی اضافه کرد: کشور ما قادر است سالانه  بیش از 400 هزار هکتار آبیاری تحت فشار انجام دهد و اگر منابع مالی تامین شود، توان تولید لوازم و ابزار آبیاری تحت فشار در کشور بالغ بر 500 هزار هکتار است.

معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: در بحث‌های آبیاری تحت فشار پس از اجرا در پروژه‌های بزرگی که در دست اجرا داریم، ساز و کار به گونه‌ای طراحی شده که یک سال مشاور و پیمانکار در محل پروژه می‌ماند و آموزش‌های لازم و ساز و کارهای بهره‌برداری از پروژه‌ها را به بهره‌برداران آموزش می‌دهند.

اکبری بیان کرد: پیشنهاد دادیم که یک درصد از اعتبارات آبیاری تحت فشار در کشور به منظور بهره‌برداری و آموزش و ترویج به کار گرفته شود.

انتهای پیام/ ع

R41371/P1494/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۶۱۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به حوزه راه و مسکن آذربایجان غربی

استاندار آذربایجان‌غربی در آیین تکریم و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی استان با اشاره به تلاش دولت سیزدهم برای توسعه همه جانبه راه‌های استان گفت: امروز شاهد پیشرفت و آبادانی ملموس راه‌ها در استان هستیم که به موازات آن، نهضت ملی مسکن نیز رشد قابل توجهی داشته است.

محمدصادق معتمدیان با بیان اینکه در هر گوشه از این استان شاهد برپایی کارگاه‌های عمرانی مسکن و راه هستیم افزود: درحال حاضر ۴۶۲ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه در آذربایجان‌غربی در قالب ۴۰ کارگاه راه سازی در دست اجرا است، که حاصل کار مجموعه راه و شهرسازی با تلاش شبانه روزی و تصمیم گیری درست و استفاده از ظرفیت و پتانسیل‌های این استان است.: 

وی اضافه کرد: بیش از ۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به حوزه راه و مسکن آذربایجان غربی اختصاص داده شده که نشان از توجه ویژه دولت سیزدهم برای توسعه این بخش در استان است.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه امروز شاهد ارتقای شاخص‌های راه و مسکن در استان هستیم، اظهار کرد: بخش قابل توجهی از احداث راه‌ها از مسیر قانونی بود که درگذشته مورد توجه نبود.

معتمدیان با تاکید بر اینکه هیچ قطعه راهی در آذربایجان غربی وحود ندارد که بلاتکلیف باشد، گفت: تمامی مسیر‌های این استان دارای برنامه کاری و عمرانی جهت توسعه، پیشرفت و آبادانی هستند که در این بین، مسیر رازی - خوی از جمله محور‌هایی است که در حال تبدیل به مسیر اقتصادی بین‌المللی است.

مقام ارشد اجرایی استان می گوید: با پایان یافتن اجرای طرح توسعه این مسیر، مرز رازی به مسیری بین المللی برای دستیابی به بازار هدف جهانی تبدیل خواهد شد.

استاندار آذربایجان غربی اظهار کرد: یکی از مزیت‌های اقتصادی این استان، ترانزیت است که در تمامی جوانب آن برنامه‌های گوناگونی در حال انجام است.

در پایان این مراسم سکان مدیریت راه وشهرسازی آذربایجان غربی به رسول عطایی رسید و از خدمات سید محسن حمزه‌لو تقدیر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • اختصاص ۳۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد
  • آبیاری ۴۰۰ هکتار از اراضی و باغات در بخش ناغان
  • اختصاص ۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به حوزه راه و مسکن آذربایجان غربی
  • اختصاص هزار میلیارد ریال بودجه عمرانی ویژه منطقه ۳ اراک
  • اختصاص یک هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های عمرانی نیر
  • اختصاص اتوبوس و تاکسی برقی برای کلان شهر اراک
  • اختصاص اتوبوس و تاکسی برقی برای کلان‌شهر اراک
  • اختصاص ۴۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه‌های سفر رئیس‌جمهور به خراسان‌جنوبی
  • تعیین و اختصاص ردیف اعتبار ملی برای طرح جامع آبرسانی البرز
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی ایلام