Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهین‌باهر از آغاز ساماندهی دست‌فروشان و برخورد با تعارض کنندگان به حقوق شهروندی در روزهای آتی خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، ایرج شهین‌باهر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی آناج با اشاره به تعدد دست‌فروشان در اقصی‌نقاط تبریز، ابراز داشت: در آستانه عید نوروز حجت‌الاسلام آل‌هاشم خواستار تعامل نیروهای شهرداری با دست‌فروشان و حفظ کرامت این قشر شدند اما هیچ‌گاه نگفتند با سد معبر برخوردی نکنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان ساخت: در نزدیکی ایام نوروز در تصمیمی احساسی خواهان عدم برخورد جدی با دست‌فروشان شدم تا آنان نیز بخشی از معیشت خود را تامین نمایند، تصمیم بنده از روی احساسات بود و شاید این یک ضعف مدیریتی برایم محسوب می‌شد.

شهردار تبریز ضمن عذرخواهی از شهروندان به سبب ایجاد سد معبر در پیاده‌ راه‌های خیابان‌های اصلی شهر به‌سبب تسماح شهرداری، از ساماندهی آغاز ساماندهی دست‌فروشان تبریز و برخورد جدی با تعارضان به حقوق شهروندی خبر داد.

وی در پاسخ به این سوال که ساماندهی دست‌فروشان صرفا با نگاه حذفی از سطح خیابان‌ها انجام خواهد پذیرفت، تصریح کرد: شهرداری بازارچه‌هایی در حد توان برای این قشر در نظر گرفته است تا آنان در محیطی مناسب و بدون ایجاد مزاحمت برای شهروندان و مغازه‌داران به فعالیت‌شان ادامه دهند.

شهین‌باهر در پاسخ به سوال دیگر آناج مبنی بر اینکه آیا شهرداری تبریز قصد اجرای طرح یکسان‌سازی قرارداد کارگران را دارد یا خیر، اظهار داشت: ما ادعا نداریم مدیریت‌مان 100 درصد بر مبنای عدالت علی(ع) است و می‌توانیم عدالت کامل را در این حوزه برقرار نماییم اما تمام سعی خود را می‌کنیم تا در حق نیروها در قیاس با سایر پرسنل اجحافی صورت نگیرد.

وی توضیح داد: بر این باوریم اگه دو نفر کار یکسانی در طول 8 ساعت در روز انجام می‌دهند بایستی حقوق‌شان مساوی باشد اما در حال حاضر به موجب تفاوت قراردادها، حقوق‌ها یکسان نیست؛ بنابراین در آینده بر اساس قوانین و در چارچوب مقررات به این ناعدالتی پایان خواهیم داد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۶۱۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابلاغ تفسیریه ماده ۵ قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی برای اجرا

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «قانون تفسیر ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی» را که در جلسه علنی ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی، وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ کرد.

رئیس جمهور همچنین «قانون ارجاع اختلاف بین شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) و شرکت کنت ترکیه به داوری» را که در جلسه علنی ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت نیرو و نهاد ریاست جمهوری (معاونت حقوقی رئیس جمهور) و وزارت امور خارجه ابلاغ کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ابلاغ تفسیریه ماده ۵ قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی برای اجرا
  • احداث بوستان ۲۲۰۰۰ متری در منطقه ۱۶
  • خبر رییس مجلس درباره حقوق اردیبهشت 1403/ قالیباف: دولت باید متناسب سازی حقوق بازنشستگان را این ماه اجرا کند
  • خبر خوش برای کارگران/ شکل قراردادهای موقت تغییر می‌کند؟
  • شهرداری سنندج برابر قانون با تخلفات ساختمانی برخورد کند
  • کارگران هم مشمول «کاهش ساعت کاری» می‌شوند؟
  • افزایش حقوق سربازان به اجرا در می آید؟
  • پروژه شهرداری الکترونیک به صورت ۱۰۰ درصدی در سنندج انجام شده است
  • تصویب پاداش برای کارگران شهرداری تبریز
  • آمریکا نسخه‌های حقوق‌بشری را در کشور خودش هم اجرا نمی‌کند