Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-28@05:24:57 GMT

خروج از توافق هسته‌ای ایران درست نیست

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۶۱۸۱۴

خروج از توافق هسته‌ای ایران درست نیست

به گزارش پارس نیوز، 

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، روز چهارشنبه گفت درگیری‌ها در سوریه بسیار گسترده شده است و این ناآرامی‌ها بدون حضور روسیه، ترکیه، ایران، اتحادیه اروپا و دیگر قدرت‌های منطقه‌ای قابل حل و فصل نیست.

مرکل روز چهارشنبه در پارلمان مرکزی فدرال آلمان گفت: «جنگ داخلی در سوریه و مبارزه با تروریسم تکفیری به مناقشه‌ای منطقه‌ای در مقیاسی بزرگ تبدیل شده است که بدون حضور روسیه، ترکیه، ایران، عربستان سعودی، اردن و همچنین اروپا قابل حل و فصل نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

آنگلا مرکل همچنین در سخنرانی خود اعلام کرد خروج از توافق هسته‌ای ایران درست نیست.

با این حال، وی با اشاره به اهمیت روابط اروپا و آمریکا برای آلمان و منافع ملی این کشور، خاطرنشان کرد اقدام آمریکا در خروج از توافق هسته‌ای ایران، نباید به روابط قاره سبز و آمریکا آسیب وارد کند.

وی افزود: «حضور در اتحادیه اروپا و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) برای امنیت آلمان ضروری است. به این ترتیب، علی‌رغم تمام مشکلاتی که این‌ روزها با آن روبرو هستیم، روابط ترانس آتلانتیک از اهمیت بسزایی برخوردار شده است و نباید تغییری در آن صورت گیرد. با این وجود، باید بر اختلاف رویکردها در روابط ترانس آتلانتیک فایق آییم که نخستین مسئله آن، خروج آمریکا از توافق هسته‌ای ایران است.»

روز سه‌شنبه، فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، گفت در جلسه گفتگوی وزرای خارجه انگلیس، فرانسه، آلمان و ایران در بروکسل، همه طرف‌ها پذیرفتند ظرف چند هفته آینده برای دستیابی به راه‌حل‌هایی در پاسخ به خروج آمریکا از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) تلاش کنند.

علی‌رغم تایید پایندی ایران به تعهدات هسته‌ای خود در 11 بازرسی گذشته آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، هفته گذشته دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، اعلام کرد واشنگتن از برجام خارج می شود.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: مبارزه با تروریسم عربستان ایران سیاست خارجی انرژی رئیس جمهور واشنگتن ایران سوریه پارس مرکل پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۶۱۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شولتز: توافق میان باکو و ایروان نزدیک است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان روز جمعه اعلام کرد: شانس حل و فصل مسالمت آمیز مناقشه بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان اکنون بیش از هر زمان دیگری است.

شولتز، در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «الهام علی اف» رئیس جمهور آذربایجان گفت: البته قبل از هر چیز در مورد مناقشه میان ارمنستان و آذربایجان گفت و گو کردیم و اتفاق نظر داریم این مناقشه باید به صورت مسالمت آمیز حل و فصل شود.

صدراعظم آلمان خطاب به علی اف گفت: بنابراین بهتر است که شما گفت و گوی مستقیم با «نیکول پاشینیان» [نخست وزیر ارمنستان] داشته باشید.

شولتز افزود: سال ۲۰۲۴ می تواند و باید سال صلح در منطقه باشد. این یک فرصت و یک مسئولیت بزرگ است.

صدراعظم آلمان گزارش‌های اخیر درباره توافق اولیه در مورد تعیین مرز بین دو کشور را دلگرم‌کننده توصیف کرد و گفت که لازم است این روند حفظ شود.

کد خبر 6089280

دیگر خبرها

  • جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو
  • توافق آلمان و فرانسه روی پروژه مشترک تسلیحاتی پیشرفته
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران
  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران + جزئیات
  • حفظ گزینه خروج روسیه از یوفا
  • توافق میان باکو و ایروان نزدیک است
  • شولتز: توافق میان باکو و ایروان نزدیک است
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم