Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@04:49:21 GMT

بیشتر زمین های شمیران نو فاقد سند است

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۶۲۴۹۸

بیشتر زمین های شمیران نو فاقد سند است

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا حسینی در نشست خبری با بیان اینکه منطقه ۴ تهران با ۱۰ درصد از مساحت تهران ۱ میلیون جمعیت دارد که ۱۰ درصد از جمعیت شهر تهران را نیز شامل می شود، گفت: اما در خوش بینانه ترین حالت ۱۰ سال از سایر مناطق عقب هستیم. همچنین ۱۱۰ کیلومتر از بزرگراه های تهران از این منطقه عبور می کند و این در حالی است که طی سال های گذشته اتفاقات خوبی در این منطقه رخ نداده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کلنگ پروژه باغ پرندگان در سال ۹۰ به زمین خورد و فاز ۱ آن به بهره برداری رسید، افزود: فاز ۲ باغ پرندگان در حالی در سال گذشته افتتاح شد که پرنده ای در آن وجود نداشت.

شهردار منطقه ۴ با تاکید بر این که در حال حاضر پروژه باغ پرندگان دارای نواقص متعددی است، عنوان کرد: هنوز بسیاری از توری های این باغ فاقد صاعقه گیر هستند. همچنین در مورد حفظ حیوانات، اسکان کارگری و ایمنی آن نیز بحث های متعددی وجود دارد.

به گفته حسینی پرندگان فاز ۱ به صورت قاچاقی و بدون اطلاع سازمان حفاظت محیط زیست به کشور وارد شده اند و هنوز پرونده آن در مراجع قضایی باز است.

وی یکی دیگر از نواقص باغ پرندگان را وجود پرتگاه های خطرناک عنوان کرد و گفت: در حدود ۱ کیلومتر از این باغ حفاظ بندی صورت نگرفته است و باتوجه به مراجعه خانواده ها و کودکان باید مسائل ایمنی در آن در نظر گرفته شود.

شهردار منطقه ۴ یکی دیگر از اشکالات پروژه باغ پرندگان را عدم استقرار مدیریت واحد دانست و گفت: نباید فازهای این باغ، نظافت و بهره برداری از قسمت های مختلف در اختیار افراد متعدد باشد، در حالی که می توانیم با برون سپاری ضمن خارج کردن آن از مدل کارمندی نظارت بیشتری بر  آن داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه در حال حاضر دستورالعمل مشخصی در مورد باغ پرندگان نداریم تا از آن ها استفاده کنیم، افزود: به همین منظور اطلاعاتی از باغ پرندگان اصفهان گرفته ایم. ضمن این که حفظ پرندگان حساسیت های خاص خود را دارد که در این زمینه نیز تفاهم نامه هایی با سازمان محیط زیست منعقد کرده ایم تا افتتاحیه بعدی در مسیر قانونی انجام شود.

به گفته شهردار منطقه ۴ فاز ۲ باغ پرندگان در نیم سال اول ۹۷ به صورت کامل و آبرومندانه بهره برداری خواهد شد.

وی در مورد فنس های این باغ اظهار کرد: فنس های باغ نیاز به صاعقه گیر داشت که اخیرا تهیه شده و در دست نصب است. همچنین توری های جدیدی نیز خریداری و به پیمانکار تحویل داده شده است.

حسینی در خصوص پیام های سامانه های نظارتی شهرداری تهران در مورد منطقه ۴ عنوان کرد: کمتر از ۱۰ درصد پیام های سامانه ۱۳۷ و ۱۸۸۸ به منطقه ۴ اختصاص یافته که به تناسب مساحت و جمعیت منطقی است. این در حالی است که پیام های دریافتی از سد معبر بیشترین شکایت ها را به خود اختصاص می دهد که از اختیارات شهرداری تهران خارج است و باید از فرمانداری پیگیری و شورای تأمین نیز به آن ورود پیدا کند.

وی در خصوص خانه قدیمی واقع در محدوده پاسداران که در گذشته به فضای عمومی تبدیل شده بود و پس از آن به فروش رسید، گفت: این ملک مصادره ای بوده و توسط نهادهای دیگر دست به دست شد تا در نهایت به شهرداری تهران داده شد. همچنین در طرح تفصیلی نیز کاربری این ملک در پهنه مسکونی(R) بود که بدون ایراد از مراجع قانونی فروخته شد.

شهردار منطقه ۴ در مورد اعتراض وزارت مسکن و شهرسازی به این ملک نیز گفت: این ملک در کمیسیون ماده پنج و با حضور نمایندگان سازمان های مختلف بررسی و تصمیم گیری شده است و وزارت خانه مذکور حق اعتراض در کمیسیون ماده ۵ را داشت.

حسینی در مورد ساخت و سازهای غیرمجاز در محدوده شمیران نو اظهار کرد: اکثر زمین ها در این محدوده فاقد سند است و ساکنان به صورت غیرمجاز و بدون فوندانسیون بناها را روی خاک ساخته اند. از این حیث نگرانی هایی در برابر وقوع زلزله ۳ تا ۴ ریشتری را هم داریم و در حیطه مسئولیت خود با ساخت و سازهای غیرمجاز در این محدوده برخورد می کنیم.

کد خبر 4298810 نورا حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: شهر تهران شهرداری تهران علیرضا حسینی شهرداری تهران شورای شهر تهران شهر تهران وزارت آموزش و پرورش انتخاب شهردار بیمه نیروی انتظامی ترافیک سازمان هواشناسی آلودگی هوا سازمان تامین اجتماعی محسن هاشمی وضعیت هوای تهران سید محمد بطحایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۶۲۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه برای انضباط بخشی بیشتر در جهت روانسازی ترافیک

به گزارش خبرگزاری مهر، اولین جلسه مشترک مدیران ارشد معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با پلیس راهور پایتخت در سال ۱۴۰۳ برگزار و در این جلسه بر هم‌افزایی بیشتر این دو مجموعه برای ساماندهی بیشتر و انضباط بخشی ترافیکی و تسهیل رفت‌وآمد شهروندان تاکید شد.

در این جلسه شهریار افندیزاده مشاور عالی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، سرهنگ سیدابوالفضل موسوی پور رئیس پلیس راهور پایتخت، مدیران کل و مدیران عامل شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و فرماندهان پلیس راهور پایتخت حضور داشتند، مقرر شد: کمیته‌های تخصصی در موضوعات مختلف هوشمند سازی، حمل و نقل همگانی، روان سازی ترافیک، کاهش تصادفات، آموزش و فرهنگ سازی و سایر امور فنی و حقوقی تشکیل و به صورت مستمر ماهانه، با برگزاری جلسات مشترک، مسائل و مشکلات مربوط به مناطق ۲۲ گانه شهر تهران در کمیته‌های مربوطه مطرح و حل و فصل شود.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران، در این جلسه ضمن تشکر و قدردانی از زحمات شبانه روز پلیس راهور پایتخت و مدیران حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، اعلام آمادگی حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از طرف معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، برای هماهنگی و همکاری بیشتر با پلیس راهور پایتخت در جهت ساماندهی و روان‌سازی ترافیکی معابر اظهار نمود: "هدف از تشکیل جلسات مشترک در عالی‌ترین سطح مدیران دو مجموعه، تبادل نظر و انتقال تجارب مدیریتی و کارشناسی، همفکری، مشارکت و هماهنگی مدیران درباره مباحث گوناگون ترافیکی و در نهایت بهبود خدمات کیفی و کمی پلیس و شهرداری تهران در زمینه حمل و نقل و ترافیک به شهروندان تهرانی است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران با تاکید بر پاسخ‌گویی به مسائل ترافیکی در چارچوب امور تخصصی و کارشناسی افزود: رفع معضلات ترافیک شهری نیازمند هماهنگی و ایجاد تعامل در جهت هم افزایی، بین پلیس راهور تهران بزرگ و حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران بویژه میان فرماندهان و نیروهای خدوم پلیس راهور و مدیران و کارکنان پرتلاش حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران است و اقدام‌های مشترک این دو مجموعه می‌تواند باعث نظم‌دهی بیشتر به نظم بخشی امور حمل و نقل و ترافیک شهری و تسهیل رفت و آمد شهروندان و ارائه خدمات مناسب مسافران در پایتخت شود.

گفتنی است در این جلسه، موارد مهم ترافیکی شهر تهران از جمله راهکارهای افزایش ایمنی سرنشینان خودرو و عابران پیاده، بررسی و رفع نقاط پرحادثه، ارائه نکات ایمنی و آموزش‌های لازم راهنمایی و رانندگی به اقشار مختلف از جمله موتورسواران و رانندگان سامانه حمل و نقل عمومی و… مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و دو طرف دیدگاه‌های خود را برای اتخاذ تصمیمات مناسب مطرح ارائه کردند.

کد خبر 6087763

دیگر خبرها

  • انتطار مردم پارسیان برای دریافت زمین‌های طرح جوانی جمعیت
  • تهرانی‌ها در این دو منطقه بیشتر تصادف می‌کنند
  • نظر دولت در مورد روز تعطیلی جدید/ معاون رئیسی: پنجشنبه‌ها عملا تعطیل است، نمی‌دانم چه شده که عده‌ای می‌گویند شنبه تعطیل باشد
  • باکتری‌های درون دهان از تعداد کل انسان‌های زمین بیشتر است!
  • برنامه برای انضباط بخشی بیشتر در جهت روانسازی ترافیک
  • توافق ایران و پاکستان برای گسترش بیشتر همکاری‌های اقتصادی
  • نیمی از چین در حال غرق شدن است
  • برای احیای خاک آلوده به پلاستیک، ۵۰۰ سال زمان لازم است
  • روزی که پل شریدر فیلمساز معروف آمریکایی به تهران آمد
  • سلطان سلجوقی چگونه در طرشت زمین‌گیر شد؟ | طغرل در تپه سیف ناکام ماند