Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-24@10:43:34 GMT

سفر به ایران سازنده بود

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۵۶۲۷۰۷

سفر به ایران سازنده بود

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ وزارت خارجه ترکمنستان امروز چهارشنبه با صدور بیانیه ای مطبوعاتی نوشت: این سفر نتایجی مثبت و سازنده برای بررسی مسائل مرتبط در جهت تقویت همکاری‌های راهبردی دو کشور داشته است.

«رشید مردوف» معاون کابینه وزراء (معاون رئیس جمهور) و وزیر امور خارجه ترکمنستان در راس یک هیات بلند پایه سیاسی و اقتصادی از تاریخ 22 لغایت 23 اردیبهشت ماه 1397 به جمهوری اسلامی ایران سفر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزیر خارجه ترکمنستان که ریاست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی طرف ترکمنی را نیز بر عهده دارد، در این سفر دو روزه با برخی از مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران شامل رئیس جمهوری، رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس دفتر رئیس جمهور، وزیر امور خارجه، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل، وزرای نفت و راه و شهرسازی دیدار و در خصوص مسائل روابط و همکاری‌های دوجانبه به خصوص دستاوردها، اسناد امضاء شده، توافقات صورت گرفته در جریان سفر اخیر «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران به عشق‌آباد و نیز برخی منطقه‌ای و بین‌المللی مورد علاقه دو طرف، بحث و تبادل نظر کرد.

همچنین برخی از مقامات سیاسی و اقتصادی هیات همراه وزیر امور خارجه ترکمنستان با همتایان ایرانی خود به خصوص با وزیر صنعت، معدن و تجارت، رئیس سازمان توسعه و تجارت، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل، معاون بانک مرکزی، معاون وزیر نیرو، معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و غیره دیدار و در رابطه با مسائل دو جانبه مذاکره کردند.

در بخش دیگر بیانیه مطبوعاتی دستگاه سیاسی خارجی ترکمنستان آمده‌است که در جریان سفر هیات مذکور دولت این کشور به جمهوری اسلامی ایران طیف وسیعی از مسائل در ارتباط با روابط و همکاری‌های بین «عشق‌آباد» و «تهران» از جمله چگونگی توسعه و گسترش مناسبات و تعاملات همه جانبه، چگونگی افزایش مبادلات تجاری، بهره‌برداری موثر از ظرفیت‌های تجارت مرزی، همکاری در زمینه صنعت حمل و نقل و ترانزیت کالا، اجرای مشترک طرح‌های کلان زیربنای اقتصادی، صنعتی، نفت و گاز و پتروشیمی، حمل و نقل و ترانزیت کالا، دالان‌های حمل و نقلی و نیز سایر طرح‌های آینده‌دار که با هدف تقویت همکاری‌های استراتژیک بین دو کشور به اجرا گذاشته می‌شوند، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و توافقاتی نیز در این زمینه حاصل شد.

این گزارش می‌افزاید که در جریان این مذاکرات طرفین بر علاقه‌مندی مشترک جهت توسعه و گسترش هر چه بیشتر مناسبات همه جانبیه بین «عشق‌آباد» و «تهران» از جمله در زمینه‌های تجاری، اقتصادی، حمل و نقل، سوخت و انرژی، نیرو و آب تآکید کردند و در پایان این مذاکرات دو پروتکل همکاری در بخش انرژی برق و نیز حمل و نقل ریلی توسط مقامات مربوطه ترکمنستان و جمهوری اسلامی ایران امضاء شد.

وزارت خارجه ترکمنستان در بخش دیگر این بیانیه مطبوعاتی نوشته است در آینده نزدیک اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی بین ترکمستان و جمهوری اسلامی ایران در عشق‌آباد برگزار می شود.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: وزارت خارجه ترکمنستان ایران ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۵۶۲۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام‌های ایران و پاکستان ۸ سند همکاری امضا کردند

مقام‌های جمهوری اسلامی ایران و پاکستان در حضور رئیس‌جمهوری ایران و نخست‌وزیر پاکستان، هشت سند همکاری مشترک در حوزه‌های مختلف امضا کردند.

به گزارش شانا به‌ نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، امروز (دوشنبه، سوم اردیبهشت‌ماه) و در ادامه برنامه‌های سفر رسمی سیدابراهیم رئیسی و هیئت عالی‌رتبه سیاسی و اقتصادی همراه به پاکستان، مقام‌های جمهوری اسلامی ایران و پاکستان پس از برگزاری نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه در حضور رئیسی و شهباز شریف، هشت سند همکاری در بخش‌های مختلف تجارت، علم و فناوری، کشاورزی، بهداشت، فرهنگ و مسائل حقوقی و قضایی امضا کردند.

ایجاد مناطق آزاد تجاری در گذرگاه‌های مرزی مشترک، همکاری در بخش سیما و رسانه، همکاری در بخش بهداشت دامی، همکاری‌های امنیتی، همکاری در بخش تعاون و رفاه اجتماعی، همکاری در بخش استاندارد و همکاری در بخش حقوقی و معاضدت قضایی در امور مدنی و تجاری از مهم‌ترین اسناد همکاری میان دو کشور بود که از سوی وزیران راه و شهرسازی، دادگستری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، جهاد کشاورزی و رؤسای سازمان‌های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و استاندارد با همتایان پاکستانی به امضا رسید.

دیگر خبرها

  • اوجی: پاکستان خواهان بهره‌برداری از خط لوله گازی آی‌پی است
  • امضای ۸ سند همکاری مشترک میان تهران و اسلام آباد
  • روایت امیرعبداللهیان از روز اول سفر رئیسی به پاکستان 
  • امیرعبداللهیان: ایران و پاکستان برای افزایش تجارت به ۱۰ میلیارد دلار هدف‌گذاری کرده‌اند
  • میز مذاکره را ترک نکرده و مقابل فشارها مقاومت کردیم
  • رئیس‌جمهور: میز مذاکره را ترک نکرده و مقابل فشارها مقاومت کردیم
  • مقام‌های ایران و پاکستان ۸ سند همکاری امضا کردند
  • قدردانی وزیر امور خارجه پاکستان از مواضع تهران در حمایت از فلسطین
  • وزیر امور خارجه پاکستان از مواضع تهران در حمایت از فلسطین قدردانی کرد
  • وزیر خارجه پاکستان:‌ سفر رئیس جمهور ایران به پاکستان نقطه تحولی در روابط دو کشور است